Gå til innhold

8 spm om pupper

Gjest vil ha større byste=)

Anbefalte innlegg

Gjest vil ha større byste=)

heisann=) Lurer på en del ting om brystforstørrelse..

1: Gir kirurgen/legen noen råd om størrelse, bredde, over eller under muskel, eller er det slik man må finne ut selv? Og hva er best?

2: Er det noen her som har tatt silikon/saltvann for noen år siden, og fremdeles ikke angrer?

3: Hva er best(sikkerhet,kapsel, varighet)av silikon og saltvann?

4: Dette er sikkert verdens tåpligste spørsmål, men var det mange som så at dere hadde har fullført brystforstørrelse? Er livredd alle skal merke det. Jeg er komplett flat, er ikke tull en gang.. Er 22 år gammel, trenger ikke bruke bh en gang.

5: Har lest at kirurger ikke opererer hos mennesker med psykiske problem. Jeg har hatt depresjoner i 9 år, går på medisiner osv. Får han vite noe ifra fastlegen?

6: Synes jeg har hørt at i min kommune bruker de lokalbedøvelse, gjør de virkelig det eller er det full narkose?

7: Virker Medi3 som en grei bedrift å gjøre dette inngrepet? Erfaringer?

8: Og det siste: Må man bytte ut etter ca.10 år, har hørt med noen at de varer livet ut og andre sier man bør skifte ut.. Er det dyrt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pimpi

1: Gir kirurgen/legen noen råd om størrelse, bredde, over eller under muskel, eller er det slik man må finne ut selv? Og hva er best?

- Ja, kirugen anbefaler det han mener er best for deg og din kropp, men det er du som til slutt bestemmer. Min kirug ville legge silikonet over muskel, jeg ville ha under- og under ble det.

2: Er det noen her som har tatt silikon/saltvann for noen år siden, og fremdeles ikke angrer?

-Angrer på noen måter, men glad jeg gjorde det også. Angrer fordi jeg burde ha venta til jeg hadde fått meg de barna jeg ønsker, angrer fordi puppene aldri vil være "ekte" deler av følelsene har forsvunnet osv..

-Tja, jeg la silikonet under muskelen pga jeg leste at da var sjangsen for kapsel mindre. Tror også silikon blir mer brukt enn saltvann- men dette kan du snakke med kirugen om.

4: Dette er sikkert verdens tåpligste spørsmål, men var det mange som så at dere hadde har fullført brystforstørrelse? Er livredd alle skal merke det. Jeg er komplett flat, er ikke tull en gang.. Er 22 år gammel, trenger ikke bruke bh en gang.

-Ingen har sett det på meg, ikke mine venninner engang. Men nå har ikke jeg blåst opp puppene til det enorme da :)

5: Har lest at kirurger ikke opererer hos mennesker med psykiske problem. Jeg har hatt depresjoner i 9 år, går på medisiner osv. Får han vite noe ifra fastlegen?

-Eneste jeg gjorde når jeg var der var å si jeg ønska meg pupper og at jeg ville ha det under muskelen. Ellers sjekka han ingenting. Mulig den klinikken jeg var på har dårlige rutiner, ikke vet jeg.

6: Synes jeg har hørt at i min kommune bruker de lokalbedøvelse, gjør de virkelig det eller er det full narkose?

-Det kan gjøres i lokalbedøvelse, ei venninne av meg gjorde det for å få time kjappest mulig. Jeg ville gått for narkose om jeg skule gjort det altså- høres ikke bra ut :o

-Det vet jeg ingenting om.

8: Og det siste: Må man bytte ut etter ca.10 år, har hørt med noen at de varer livet ut og andre sier man bør skifte ut.. Er det dyrt?

-Ja, en må bytte ut- og etter hvor lang tid varierer.

De fleste må bytte etter de har hatt barn. Dessuten, silikompupper blir styggere og styggere eldre dem blir, så når en skifter er det som regel ikke pga det er vondt eller at en _må_bytte, somregel er det kosmetiske grunner- at de er så stygge at en vil skifte. Dette fortalte kirugen meg.

Men, jeg vil råde deg til å tenke svært nøye gjennom om du vil eller ei. Selv om jeg er fornøyd nok så hadde jeg aldri gjort det igjen. Jeg hadde ikke pupper jeg heller, eller, hadde en pupp så det var mest for å korrigere og gjøre dem like jeg gjorde det.

Men uansett hva du bestemmer deg for, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2199999
Del på andre sider

Gjest større byster:)

- Ja, kirugen anbefaler det han mener er best for deg og din kropp, men det er du som til slutt bestemmer. Min kirug ville legge silikonet over muskel, jeg ville ha under- og under ble det.

-Angrer på noen måter, men glad jeg gjorde det også. Angrer fordi jeg burde ha venta til jeg hadde fått meg de barna jeg ønsker, angrer fordi puppene aldri vil være "ekte" deler av følelsene har forsvunnet osv..

-Tja, jeg la silikonet under muskelen pga jeg leste at da var sjangsen for kapsel mindre. Tror også silikon blir mer brukt enn saltvann- men dette kan du snakke med kirugen om.

-Ingen har sett det på meg, ikke mine venninner engang. Men nå har ikke jeg blåst opp puppene til det enorme da :)

-Eneste jeg gjorde når jeg var der var å si jeg ønska meg pupper og at jeg ville ha det under muskelen. Ellers sjekka han ingenting. Mulig den klinikken jeg var på har dårlige rutiner, ikke vet jeg.

-Det kan gjøres i lokalbedøvelse, ei venninne av meg gjorde det for å få time kjappest mulig. Jeg ville gått for narkose om jeg skule gjort det altså- høres ikke bra ut :o

-Det vet jeg ingenting om.

-Ja, en må bytte ut- og etter hvor lang tid varierer.

De fleste må bytte etter de har hatt barn. Dessuten, silikompupper blir styggere og styggere eldre dem blir, så når en skifter er det som regel ikke pga det er vondt eller at en _må_bytte, somregel er det kosmetiske grunner- at de er så stygge at en vil skifte. Dette fortalte kirugen meg.

Men, jeg vil råde deg til å tenke svært nøye gjennom om du vil eller ei. Selv om jeg er fornøyd nok så hadde jeg aldri gjort det igjen. Jeg hadde ikke pupper jeg heller, eller, hadde en pupp så det var mest for å korrigere og gjøre dem like jeg gjorde det.

Men uansett hva du bestemmer deg for, lykke til!

Takk for godt utfyllende og informativt svar=) hm, ja, tror jeg venter noen år til=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2200002
Del på andre sider

• 2 uker senere...

1

Ja de gir råd, men det er viktig at du har gjort deg opp en mening hva du ønsker, hvordan du ønsker resultatet skal bli osv. Det er en stor fordel om du gjør et grundig forarbeid med tanke på hvilke type inngrep ønsker, størrelse, type innlegg og lignende. Husk, det er du som til slutt skal ta avgjørelsen.

2

Jeg har hatt ”innlegg” siden 2003, har aldri angret et sekund på det! Har også et par venninner i samme situasjon, de angrer heller ikke.

3

Jeg har saltvannsproteser. I dag er det vanligste her i Norge silikon. Silikon er i dag regnet som veldig sikkert, og skal være noe mykere enn saltvannsproteser.

4

Det kommer jo an på hvor stor du blir da, men folk som kjenner deg godt vil kunne legge merke til det. Noe av poenget er vel at de skal bli synlige? Hvis du ikke overdriver størrelsen for mye, er det ingen grunn til at folk som ikke vet hvordan du var før, vil reagere.

5

Tror ikke det er noe problem, såfremt kirurgen din mener du er ”skikket” for inngrepet.

6/7

Jeg vil sterkt anbefale å gjøre inngrepet på en av de større klinikkene i Oslo (evt en av de andre store byene), da er det størst mulighet for at du får en erfaren kirurg.

8

Det er forskjellig, for sikkerhets skyld bør du ikke regne med at de varer livet ut. De fleste som opererer seg om igjen, gjør det fordi de ønsker nye, oftest større, innlegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2204235
Del på andre sider

Gjest lillee_my88

skulle nevne at jeg ville ha 75C

dette med psykiske problem tipper jeg går på psykoer og spiserforstyrrelser heller en depresjon. At du mener du "må" ha større ellers kommer stemmene og tar deg osv... at du ikke har noe godt grunnlag for å få det,at du er såpass forstyrrert. Å være deprimert er ikke å være forstyrrert. Og de vil heller ikke opere på folk med sf pga de kan heller legge på seg den vekta de burde, enn å operere på kroppen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2204242
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nye pupper - here I come

1: Jeg fikk råd av kirurgen, men måtte ta valget selv.

2: To år siden. Angrer ikke, men er missfornøyd med arrene som er plassert for langt nede.

3: Vet ikke om silikon eller saltvann er sikret, men det er visstnok mye mindre fare for kapsel om man tar det under muskelen.

4: Veldig få har kommentert det i hvertfall. Jeg hadde en liten 80A, og har nå 80C.

5: Problemet her er vel at mange tror man skal bli så mye lykkeligere med "nye bryster", men om man ikke er lykkelig før inngrepet så blir man ikke lykkeligere etterpå heller. Så de som tror dette kan gå inn i en depresjon etter inngrepet. Men jeg tror ikke de sjekker dette med legen. Men du må jo oppgi om du går på noen medisiner.

6: Jeg hadde også hørt at de brukte lokalbedøvelse, men jeg fikk full narkose.

8: Jeg fikk beskjed om at det må skiftes ut om 7-15 år. Spurte ikke om hvor mye det kom til å koste, men regner med at det er nøyaktig samme inngrep da også, og at det koster like mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2204302
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest mine ser og kjennes naturlige ut

Han jeg gikk til fortalte om silikon, saltvann og olje (som da var mest brukt i Danmark) Han "bestemte" over/under muskel siden han så hva som passet mine bryster. Han menste jeg burde hatt en størrelse, jeg sa en annen (større, og jeg ser i ettertid at jeg hadde mer rett enn han der)

Tok silikon for en syv år siden. Angrer ikke.

Det er litt forskjellige meninger om dette. Kapsel har ingen ting å si i forhold til innleggene. Noen er uheldige og får det, andre ikke. Det heter seg at silikon ikke skal være farlig som det er påstått, min lege sa at det ikke fantes noen vitenskapelige sikre fakta om farligheten ved silikon lekkasje. Saltvannsproteser har en tendens til å lage "skvulpelyder" ved mye bevegelse har jeg hørt.

Sikkert noen som la merke til det, men det hørte jeg aldri noe om og det brydde jeg meg heller ikke om. Det var for meg jeg gjorde det.

Det heter seg at en skal være psykisk stabil for å få utført et slikt inngrep. Det er fordi at man i depresjonsperioder ol. kan få for seg ting en kanskje ikke hadde tenkt på hvis en hadde vært "normal". Din kirurg vil mest sannsynlig spørre deg direkte om dette, eller det vil stå som et spørsmål på skjema du må fylle ut. De kontaker ikke fastlegen din for å forsikre seg om det du svare stemmer da de går ut fra at du gjør som bedt om: svare ærlig på spørsmålene.

Hva den enkelte kirurg gjør vet jeg ikke. De aller fleste kirurger og leger ønsker minst mulig bruk at hel narkose da dette er mye større totalt sett i forhold til lokalbedøvelse. Jeg fikk narkose i et par minutter til en god del sprøyter (lokalbedøvende) var satt rundt begge brystene. Det var fordi disse sprøytene er svært vonde å få og de er mange. Så fort de var satt vekket de meg og jeg var våken under hele operasjonen. Greit det, jeg spurte og gravde og tittet på puppene i speil før de sydde igjen :)

Kjenner ikke til Medi3

Kjenner folk som har hatt innlegg "hele livet" uten problemer, men det blir noen steder anbefalt å bytte ut etter noen år. Dette for at muligheten for lekkasje skal være mindre.

Det blir bedre og bedre proteser og måter på inngrep hele tiden. Hva som gjelder nå er det best du forhører deg med din kirurg om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/271717-8-spm-om-pupper/#findComment-2307175
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...