personifisert Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har sett at fler sier de setter så pris på at deres kjære ikke sier noe stygt om sin ex, men hvorfor skulle det gjøre noe? Jeg mener ikke da skittkasting til alle og enhver, men noen ord i passende settinger bare til sin nye partner eller andre nære. Jeg vil jo si at det er ganske naturlig å ikke nødvendigvis like sin ex, det er sikkert grunner til at det ble slutt, og bruddet i seg trenger ikke vært pent. Så hvorfor skulle man da si bare pene ting om sin ex (om man i det hele tatt trenger å nevne exen da). Jeg ville nok mye mer gjerne hørt et sukk om at eksen var håpløs på det og det, heller enn hvor fantastisk eksen var. For meg er det noe veldig uoppgjort om man fremdeles setter eksen så høyt og bare har godord å si om denne. (Selvsagt noe helt annet når man har barn med eksen, man snakker jo ikke stygt om moren eller faren til barnet til barnet) Heldigvis så er ikke ekser noe samtale emne hos oss, de er jo fortid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det kan oppfattes negativt å snakke stygt om en eks bla fordi det kan skape usikkerhet mht om man egentlig er "ferdig" med eksen. Det sies at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet. Hvis en (ny) kjæreste kommer med stadige negative kommentarer om en ekskjæreste, kan man undres på om vedkommende er tilstrekkelig likegyldig overfor sin eks. Er vedkommende "ferdig" med forholdet, grubler han/hun for mye over det som skjedde og hva som evt kunne vært gjort annerledes osv. Baksnakking generelt og av ekser spesielt er heller ikke noe positivt trekk ved en person. En som til stadighet slenger dritt om andre er kanskje en person som er vanskelig å gjøre til lags? En person som er veldig negativ? osv Men: Det er mange nyanser mellom det å "snakke stygt om" eksen til det å fortelle om eksen i rosende ordelag. Det er tross alt en grunn til at det ble slutt, og det er ikke noe galt i å snakke om det til en ny kjæreste. Jeg vil tro at de fleste som sier at det er fint at kjæresten deres ikke "snakker stygt om" eksen sikter til mer drittkasting, småsure kommentarer histen og pisten, og ikke til det at man på en mer avbalansert måte forteller om hvorfor det gikk galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tholahopp Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg mener at ex'er er ex'er og har ikke noe i det nye forholdet å gjøre. Hvorfor snakke om en person som ikke lenger er/bør være en del av ditt liv? Jeg vil ikke høre snakk om ex'en til min partner på noen som helst måte. Og jeg snakker ikke om min ex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Vel, dersom eksen virkelig hadde vært en bitch så, men det er ikke tilfelle her. Hun var ei trivelig jente såvidt jeg har skjønt og han har da også sagt at det ikke var noe dramatikk i forbindelse med bruddet, men at de rett og slett var for forskjellige. Et par kommentarer har nok kommet, men de har i grunnen bare vist hvor forskjellige ineresser der hadde, ikke noe negativt om henne egentlig. Og ja - jeg er veldig glad for at han ikke går rundt og prater stygt om henne, han har jo en gang vært glad i henne også! Synes det er bare fint at han ikke føler noe behov for å hevde seg selv ved å snakke dritt om henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Det kan oppfattes negativt å snakke stygt om en eks bla fordi det kan skape usikkerhet mht om man egentlig er "ferdig" med eksen. Det sies at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet. Hvis en (ny) kjæreste kommer med stadige negative kommentarer om en ekskjæreste, kan man undres på om vedkommende er tilstrekkelig likegyldig overfor sin eks. Er vedkommende "ferdig" med forholdet, grubler han/hun for mye over det som skjedde og hva som evt kunne vært gjort annerledes osv. Baksnakking generelt og av ekser spesielt er heller ikke noe positivt trekk ved en person. En som til stadighet slenger dritt om andre er kanskje en person som er vanskelig å gjøre til lags? En person som er veldig negativ? osv Men: Det er mange nyanser mellom det å "snakke stygt om" eksen til det å fortelle om eksen i rosende ordelag. Det er tross alt en grunn til at det ble slutt, og det er ikke noe galt i å snakke om det til en ny kjæreste. Jeg vil tro at de fleste som sier at det er fint at kjæresten deres ikke "snakker stygt om" eksen sikter til mer drittkasting, småsure kommentarer histen og pisten, og ikke til det at man på en mer avbalansert måte forteller om hvorfor det gikk galt. "Jeg vil tro at de fleste som sier at det er fint at kjæresten deres ikke "snakker stygt om" eksen sikter til mer drittkasting, småsure kommentarer histen og pisten, og ikke til det at man på en mer avbalansert måte forteller om hvorfor det gikk galt." *Nikker enig* Jepp. Jeg synes det er litt fint å få vite litt om hva de gjorde sammen og hvordan de hadde det, men det er mulig jeg er veldig rar. ) Det skyldes kanskje også at jeg vet at vi gjør mer sammen og har flere felles interesser enn det de to hadde da. ;o) Hun var ikke etnisk norsk og jeg synes det er litt spennende å høre om kulturen der hun kom fra og slikt. Og jeg synes det er spennende fordi det tross alt har vært med på å forme ham (i den grad den stapeisen lar seg forme!) til den mannen han har blitt i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Alt man gir næring til har en betydning for den som sier det.Har en behov for å snakke mye stygt om sin ex så er den jo ikke helt ferdig med vedkommende! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
personifisert Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Det kan oppfattes negativt å snakke stygt om en eks bla fordi det kan skape usikkerhet mht om man egentlig er "ferdig" med eksen. Det sies at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet. Hvis en (ny) kjæreste kommer med stadige negative kommentarer om en ekskjæreste, kan man undres på om vedkommende er tilstrekkelig likegyldig overfor sin eks. Er vedkommende "ferdig" med forholdet, grubler han/hun for mye over det som skjedde og hva som evt kunne vært gjort annerledes osv. Baksnakking generelt og av ekser spesielt er heller ikke noe positivt trekk ved en person. En som til stadighet slenger dritt om andre er kanskje en person som er vanskelig å gjøre til lags? En person som er veldig negativ? osv Men: Det er mange nyanser mellom det å "snakke stygt om" eksen til det å fortelle om eksen i rosende ordelag. Det er tross alt en grunn til at det ble slutt, og det er ikke noe galt i å snakke om det til en ny kjæreste. Jeg vil tro at de fleste som sier at det er fint at kjæresten deres ikke "snakker stygt om" eksen sikter til mer drittkasting, småsure kommentarer histen og pisten, og ikke til det at man på en mer avbalansert måte forteller om hvorfor det gikk galt. Jeg vil si at en person virker mye mer ferdig med en ex om en gang eller tre man hører noe negativt om eksen, han ville jo tross alt ikke være sammen med denne personen mer, enn om de tre gangene han snakker om sin ex så roser han henne opp i skyene, DET viser iallefall at man ikke er ferdig med vedkommende. Nå mener jeg ikke at ekser er samtaleemner uansett, men av og til så kan det jo hende ekser blir nevnt, og hvis han da hadde sagt, åja, DET var hun så flink til osv, hadde jeg begynt å lure. Var det derimot mer, åja, det der greide ikke eksen, el så er det mer normalt føler jeg. Jeg har uansett ikke noe behov for å høre om ekser, hva de gjorde, hvordan de var osv. Har man behov for det tror jeg man er i stor fare for å havne i kategorien sykelig sjalu... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg vil si at en person virker mye mer ferdig med en ex om en gang eller tre man hører noe negativt om eksen, han ville jo tross alt ikke være sammen med denne personen mer, enn om de tre gangene han snakker om sin ex så roser han henne opp i skyene, DET viser iallefall at man ikke er ferdig med vedkommende. Nå mener jeg ikke at ekser er samtaleemner uansett, men av og til så kan det jo hende ekser blir nevnt, og hvis han da hadde sagt, åja, DET var hun så flink til osv, hadde jeg begynt å lure. Var det derimot mer, åja, det der greide ikke eksen, el så er det mer normalt føler jeg. Jeg har uansett ikke noe behov for å høre om ekser, hva de gjorde, hvordan de var osv. Har man behov for det tror jeg man er i stor fare for å havne i kategorien sykelig sjalu... Ja, er er helt enig i at det ikke ville være noe kult å høre kjæresten skryte eksen opp i skyene! ;-) I det hele tatt ikke noe kult at eksen snakkes om i særlig utstrekning. Men som sagt så tror jeg at mange av dem som sier at de er glad for at kjæresten ikke "snakker stygt om" sin eks, sikter til drittkasting/baksnakking, ikke til en og annen kommentar om det som var negativt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Ikke alle brudd er fulle av hat og bitterhet, og ikke alle hater eksen. Man kan rett og slett ha funnet ut at man har mistet følelser for hverandre, eller funnet ut at man ikke passer sammen. Jeg synes at eksen min er en kjempehyggelig og snill fyr, så jeg går ikke rundt og snakker stygt om ham til kjæresten eller andre. Men vi har jo snakket sammen om hvorfor tidligere forhold ble slutt og sånn, og da har jo eksers egenskaper blitt nevnt, både positive og negative. Det kommer an på hva du legger i "å snakke stygt om". For meg høres det ut som å rakke ned på vedkommende eller kalle h*n stygge ting. Hvis man snakker om folk på en nedsettende måte, så sier det ofte mest om en selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2200865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg vil si at en person virker mye mer ferdig med en ex om en gang eller tre man hører noe negativt om eksen, han ville jo tross alt ikke være sammen med denne personen mer, enn om de tre gangene han snakker om sin ex så roser han henne opp i skyene, DET viser iallefall at man ikke er ferdig med vedkommende. Nå mener jeg ikke at ekser er samtaleemner uansett, men av og til så kan det jo hende ekser blir nevnt, og hvis han da hadde sagt, åja, DET var hun så flink til osv, hadde jeg begynt å lure. Var det derimot mer, åja, det der greide ikke eksen, el så er det mer normalt føler jeg. Jeg har uansett ikke noe behov for å høre om ekser, hva de gjorde, hvordan de var osv. Har man behov for det tror jeg man er i stor fare for å havne i kategorien sykelig sjalu... Det høres nå ut som du har et noe anstrengt forhold til ekser, og helst vil late som de ikke har eksistert. Men det har de, og for meg blir det unormalt å late som noe annet. Jeg snakker nøytralt om mine ekser. De er fine mennesker, men av ulike grunner ble det slutt.Mannen min snakker heller ikke negativt om sine ekser, hadde han gjort det, ville jeg synes det var en dårlig egenskap hos han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugga Bugga Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg vil si at en person virker mye mer ferdig med en ex om en gang eller tre man hører noe negativt om eksen, han ville jo tross alt ikke være sammen med denne personen mer, enn om de tre gangene han snakker om sin ex så roser han henne opp i skyene, DET viser iallefall at man ikke er ferdig med vedkommende. Nå mener jeg ikke at ekser er samtaleemner uansett, men av og til så kan det jo hende ekser blir nevnt, og hvis han da hadde sagt, åja, DET var hun så flink til osv, hadde jeg begynt å lure. Var det derimot mer, åja, det der greide ikke eksen, el så er det mer normalt føler jeg. Jeg har uansett ikke noe behov for å høre om ekser, hva de gjorde, hvordan de var osv. Har man behov for det tror jeg man er i stor fare for å havne i kategorien sykelig sjalu... Det høres ut som om du mener man ikke skal nevne ekser i det hele tatt. Hvis man skal være så fanatisk, hvordan klarer man å unngå å juge, eller ihvertfall utelate viktig info? Hvis kjæresten min f.eks. spør meg om jeg har vært i Bergen, jeg svarer ja, og han følger opp med å spørre hva jeg gjorde der, så er det kanskje naturlig å svare at jeg var der for å besøke eksen eller hans familie (bare et eksempel, jeg har aldri vært sammen med en bergenser, men du skjønner poenget). Noen ganger må man få lov til å nevne at det finnes en eks, der hvor det ellers er naturlig i samtalen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
personifisert Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Det høres ut som om du mener man ikke skal nevne ekser i det hele tatt. Hvis man skal være så fanatisk, hvordan klarer man å unngå å juge, eller ihvertfall utelate viktig info? Hvis kjæresten min f.eks. spør meg om jeg har vært i Bergen, jeg svarer ja, og han følger opp med å spørre hva jeg gjorde der, så er det kanskje naturlig å svare at jeg var der for å besøke eksen eller hans familie (bare et eksempel, jeg har aldri vært sammen med en bergenser, men du skjønner poenget). Noen ganger må man få lov til å nevne at det finnes en eks, der hvor det ellers er naturlig i samtalen. Selvsagt skal man ikke late som exer ikke finnes, jeg mener å snakke OM eksen. Hun så sånn og sånn ut, var flink til det og det. Hadde sånne klær, gjorde det og datt osv. Når det er sagt, så om noen spør om jeg har vært i en by og jeg var der med exen så har det at exen også var der liten betydning. MÅ ikke på død og liv få fram at jeg og han var der, ganske enkelt at der har jeg vært osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
personifisert Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2007 Det høres nå ut som du har et noe anstrengt forhold til ekser, og helst vil late som de ikke har eksistert. Men det har de, og for meg blir det unormalt å late som noe annet. Jeg snakker nøytralt om mine ekser. De er fine mennesker, men av ulike grunner ble det slutt.Mannen min snakker heller ikke negativt om sine ekser, hadde han gjort det, ville jeg synes det var en dårlig egenskap hos han. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor exer i det hele tatt er samtaleemne? Hvorfor har du behov for å snakke om de? Eller partneren din om å høre om de? Lite er så uinterressant som ekser, er det ikke? Interresserer meg midt på ryggen hva eksen hans måtte gjøre, kunne osv. Hun er jo fortiden, og ikke en del av livet hans lengre, akkurat som mine er fortid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Men det jeg ikke skjønner er hvorfor exer i det hele tatt er samtaleemne? Hvorfor har du behov for å snakke om de? Eller partneren din om å høre om de? Lite er så uinterressant som ekser, er det ikke? Interresserer meg midt på ryggen hva eksen hans måtte gjøre, kunne osv. Hun er jo fortiden, og ikke en del av livet hans lengre, akkurat som mine er fortid. For meg har det seg sånn at jeg har to barn med eksen og eksen er fremdeles en av mine beste venner, men jeg prøver å la være å snakke om ham til min nåværende ja. Alikevel hender det han blir nevnt i en eller annen sammenheng da, uten at min kjære tar seg så nær av det såvidt jeg kan se. Sørger jo selvfølgelig for at han hele tiden vet at det er han jeg setter høyest i verden nå. ) Faktisk så skal eksen kjøre ungene og meg på påskeferie til min kjære til uka, min kjære er nemlig borte på jobb og kommer ikke hjem før om kvelden. *Hehe* Men sånn er nå bare forholdet vårt, vi er totalt ferdige med hverandre som kjærester, men er fremdeles gode venner. Faktisk bedre venner nå enn det vi var før bruddet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Men det jeg ikke skjønner er hvorfor exer i det hele tatt er samtaleemne? Hvorfor har du behov for å snakke om de? Eller partneren din om å høre om de? Lite er så uinterressant som ekser, er det ikke? Interresserer meg midt på ryggen hva eksen hans måtte gjøre, kunne osv. Hun er jo fortiden, og ikke en del av livet hans lengre, akkurat som mine er fortid. Jeg er ikke interessert i å snakke om hverken mine eller hans ekser, men de er ikke tabu heller, sånn som det kan høres ut at de er for deg. Vi har bare et avslappet forhold til dem, ikke annet enn det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Men det jeg ikke skjønner er hvorfor exer i det hele tatt er samtaleemne? Hvorfor har du behov for å snakke om de? Eller partneren din om å høre om de? Lite er så uinterressant som ekser, er det ikke? Interresserer meg midt på ryggen hva eksen hans måtte gjøre, kunne osv. Hun er jo fortiden, og ikke en del av livet hans lengre, akkurat som mine er fortid. Det kommer vel an på hvor lenge man har vært sammen med sin x, og hvor naturlig det blir at den blir nevnt. For mitt eget vedkommende så har jeg nå en samboer som var sammen med sin x i 25 år. Selv var jeg sammen med min x i 19 år. Det er nesten umulig at ikke x'er blir nevnt gjevnt og trutt. For uansett hva man skal fortelle at man har gjort tidligere i livet, så var jo faktisk x'n en del av dette/ denne opplevelsen. Så da er det i hvertfall for meg helt naturlig og uten problemer at x'n blir nevnt. Men der stopper likheten for oss.. Jeg og min x er perlevenner.. Vi bare vokste fra hverandre. Mens min samboer og hans x er bitre fiender.. Forholdet endte pga hennes utroskap. Han snakker negativt om henne til stadighet, og tanken har vel slått meg om han virkelig er ferdig med henne. Men en sak har sjelden bare en side. Med til historien hører også at han drev eget personlig foretak, og for sikkerhets skyld var hus, biler, hytte... ja alt skrevet på henne som særeie.. Og når skilsmissen er et faktum så får han ingenting med seg ut av ekteskapet. Han sitter nå igjen med absolutt ingenting etter 25 års samliv, mens hun har alt de bygde opp.. Skjønner at han er bitter og forbanna på sin x.. hvem hadde ikke vært det... Så nå strever jeg med å få han til å innse at han må slutte å se seg tilbake, men se fremover.. Håper for deres og for barnas skyld at bitterhet og hat kan blekne med årene slik at de får det bedre alle sammen.. Han på sin side forstår ikke at jeg og min x kan være så gode venner.. Så galt blir det uansett... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 For meg har det seg sånn at jeg har to barn med eksen og eksen er fremdeles en av mine beste venner, men jeg prøver å la være å snakke om ham til min nåværende ja. Alikevel hender det han blir nevnt i en eller annen sammenheng da, uten at min kjære tar seg så nær av det såvidt jeg kan se. Sørger jo selvfølgelig for at han hele tiden vet at det er han jeg setter høyest i verden nå. ) Faktisk så skal eksen kjøre ungene og meg på påskeferie til min kjære til uka, min kjære er nemlig borte på jobb og kommer ikke hjem før om kvelden. *Hehe* Men sånn er nå bare forholdet vårt, vi er totalt ferdige med hverandre som kjærester, men er fremdeles gode venner. Faktisk bedre venner nå enn det vi var før bruddet. Hehe.. hørtes ut som det kunne vært meg og min x.. Vi har det på akkurat samme måten.. Vi er faktisk bedre venner nå enn de årene vi bodde sammen.. Deilig for oss alle.. Ikke minst barnet vårt. Men siden min nåværende samboer ikke er så begeistret for dette vennskapet, modererer vi oss selvfølgelig.. Skulle bare mangle. Men i forhold til min samboers forhold til sin x, og hvordan deres unger må oppleve bitterhet og hat dem imellom, så tror jeg vi har greid å gjøre det lettest for ungene når det ble som det ble.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hehe.. hørtes ut som det kunne vært meg og min x.. Vi har det på akkurat samme måten.. Vi er faktisk bedre venner nå enn de årene vi bodde sammen.. Deilig for oss alle.. Ikke minst barnet vårt. Men siden min nåværende samboer ikke er så begeistret for dette vennskapet, modererer vi oss selvfølgelig.. Skulle bare mangle. Men i forhold til min samboers forhold til sin x, og hvordan deres unger må oppleve bitterhet og hat dem imellom, så tror jeg vi har greid å gjøre det lettest for ungene når det ble som det ble.. Nemlig! ) Vi har hele tiden vært veldig bevisste på at ungene skulle lide så lite som mulig for at vi ikke fikk det til å fungere og det tror jeg vi har klart. Jeg har ikke sagt direkte til kjæresten min hvem som er "skyssen" vår utover på onsdag, men jeg regner med han skjønner såpass - han syntes forøvrig det var flott at vi fikk skyss han, for da slapp han å kjøre, stakkaren trodde jeg forventet at han hentet oss samme kveld som han kommer hjem fra jobb! Etter 14 dager med 12-timers turnuser og en 5-6-timers busstur bak seg! Må da være måte på å forvente sier nå jeg. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Min ex er far til min sønn. Vi bor i samme nabolag og omgås en del. Han er en veldig naturlig og viktig del av vår omgangskrets. "Uoppgjort"? Vi har et barn sammen. Det kommer til å binde oss sammen for resten av livet. Det betyr ikke at det finnes følelser igjen, for det gjør det virkelig ikke. Om bruddet er rimelig greit så skjønner jeg ikke hvorfor ikke voksne mennesker kan etablere et vennskap, om ikke annet for ungenes skyld. Nye samboere etc får godta det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Det høres nå ut som du har et noe anstrengt forhold til ekser, og helst vil late som de ikke har eksistert. Men det har de, og for meg blir det unormalt å late som noe annet. Jeg snakker nøytralt om mine ekser. De er fine mennesker, men av ulike grunner ble det slutt.Mannen min snakker heller ikke negativt om sine ekser, hadde han gjort det, ville jeg synes det var en dårlig egenskap hos han. Fornuftig innlegg! Signerer det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271719-snakke-stygt-om-sin-ex/#findComment-2201644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.