Gjest Vårpia Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei Midtveis i Februar satte jeg inn hormonspiral. Etter ca. 3 uker så valgte jeg å ta den ut igjen etter ubehag med hyppige blødninger, smerter i korsrygg og mage, hodepine og kvalme. Opplevde generelt stort ubehag. Jeg har tidligere forsøkt hormonspiral for 10 år siden og da fungerte det fint. Problemet nå er blødninger i etterkant. Jeg blør konstant og mye. Har menstruasjonsmerter i tillegg. Etter en sjekk på kalenderen så har jeg nå blødd i over 40 dager. Dette tilsvarer 3 uker med hormonspiral og 3 uker uten. Jeg funderer nå på hvordan dette påvirker kroppen. Hva skjer egentlig med jernlager? Hvor lenge skal jeg se det an og kan det gjøres noe med det? Er Cyclocapron hensiktsmessig? Jeg er 38 år og har 1 barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271732-tr%C3%B8bbel-etter-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Du har utelukket at du er gravid med en graviditetstest? Effekten av hormonspiralen er ute av kroppen/livmoren etter få dager, så den kan ikke ha skylden for aktuelle blødning. Det var vel en grunn til at du fikk hormonspiral? Var det uregelmessige og/eller rikelige blødninger? Da fortsetter problemet etter at spiralen er fjernet. Det er blodprosenten som er viktig, få den sjekket. Cyklokapron stopper ikke blødningen, men reduserer en rikelig blødning. Hvis det var blødningsproblem før du fikk hormonspiral, synes jeg du skal snakke med legen om annen behandling. Hvis det ikke var tilfelle, kan du se det an en måneds tid til, hvis du ikke har blodmangel. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271732-tr%C3%B8bbel-etter-hormonspiral/#findComment-2200684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.