hei12 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har prøvd å bli gravid i 1,5 år og har nå fått time til laparaskopi (kikkehullsundersøkelse) av livmorhulen som ledd i utredning. Syns dette høres veldig skummelt ut, noen som har erfaringer med dette??? Syns det er rart man får time til dette før man har sjekket f.eks sædkvalitet. Narkose og sykemelding i 1-2 dager, dette ble plutselig litt mer alvorlig enn jeg var forberedt på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 jeg har vært gjennom laparoskopi pga barnløshet. Sædkvaliteten hos min mann var kun sjekket på legekontoret her hjemme, altså vi hadde ikke vært på riksen enda. De har ikke utstyr til å sjekke det så grundig allikevel, de ser kun om det er liv i "krabatene". Da jeg hadde vært gjennom laparoskopien og de ikke hadde funnet noe galt hos meg, så ble vi satt på ventelisten til riksen, her ble sædkvaliteten sjekket grundig, den var forøvrig veldig dårlig. Min mann fikk da en kraftig penicilinkur, som skulle ta evt. infeksjoner .... dette var i april. Samtidig ble vi satt på venteliste til prøverør. I september oppdaget vi at vi var blitt gravide, helt av oss selv . Jeg har tro på at da hadde vi innfunnet oss med at vi trang hjelp til å bli gravide (hadde da prøvd i 5 år), at vi slappet av begge to, og at det derfor klaffet. Vi hadde det på samme måten da vi prøvde på å få nr. 2, ble satt på venteliste til prøverør, for så at vi klarte det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/#findComment-2200088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg synes også det er rart at ikke mannens sædkvalitet blir sjekket før de opererer deg, så jeg synes du skal snakke med legen om dette. JEg har vært gjennom laparaskopi pga PCOS. Det var et dagkirurgisk inngrep under full narkose. Magen var oppblåst etterpå fordi de blåser gass inn for å få bedre arbeidsforhold. Gassen går oppover og kan gi smerter i rygg og nakke etter operasjonen. Jeg hadde ganske vondt på kvelden etter operasjonen. Jeg feis noe voldsomt, så ikke vær sammen med noen som ikke takler det Dagen etter var jeg i ganske så fin form, litt støl i magen bare. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/#findComment-2200524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hei12 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 jeg har vært gjennom laparoskopi pga barnløshet. Sædkvaliteten hos min mann var kun sjekket på legekontoret her hjemme, altså vi hadde ikke vært på riksen enda. De har ikke utstyr til å sjekke det så grundig allikevel, de ser kun om det er liv i "krabatene". Da jeg hadde vært gjennom laparoskopien og de ikke hadde funnet noe galt hos meg, så ble vi satt på ventelisten til riksen, her ble sædkvaliteten sjekket grundig, den var forøvrig veldig dårlig. Min mann fikk da en kraftig penicilinkur, som skulle ta evt. infeksjoner .... dette var i april. Samtidig ble vi satt på venteliste til prøverør. I september oppdaget vi at vi var blitt gravide, helt av oss selv . Jeg har tro på at da hadde vi innfunnet oss med at vi trang hjelp til å bli gravide (hadde da prøvd i 5 år), at vi slappet av begge to, og at det derfor klaffet. Vi hadde det på samme måten da vi prøvde på å få nr. 2, ble satt på venteliste til prøverør, for så at vi klarte det selv. Mannen min har fått time på Riksen til test av sædkvalitet. Har derfor lyst til å utsette laparoskopi-undersøkelsen til vi har fått svar på hans prøve. Syns alt dette plutselig ble litt voldsomt, så hvis sædprøven er ok har jeg egentlig litt lyst til å prøve å bli gravid en liten stund til før jeg gjennomgår undersøkelsen. Får man noe arr eller andre varige mèn av operasjonen?? Tusen takk for bra svar, det er til god hjelp!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/#findComment-2200742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykke til Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Mannen min har fått time på Riksen til test av sædkvalitet. Har derfor lyst til å utsette laparoskopi-undersøkelsen til vi har fått svar på hans prøve. Syns alt dette plutselig ble litt voldsomt, så hvis sædprøven er ok har jeg egentlig litt lyst til å prøve å bli gravid en liten stund til før jeg gjennomgår undersøkelsen. Får man noe arr eller andre varige mèn av operasjonen?? Tusen takk for bra svar, det er til god hjelp!! Laparaskopi er en kikkhullsoperasjon, tror de gikk inn fire steder rundt navelen, ingen arr i det hele tatt. Jeg trodde jeg hadde ett svæææært sår, for jeg hadde en stor plasterlapp over magen, jeg er en forferdelig pyse når det gjelder sånne ting (keisersnittsårene mine så jeg aldri før etter at stingene var tatt). Jeg tilkalte min venninne som er legesekretær da jeg reiv av plasteret, regnet med at jeg hadde *mange* sting over magen , holdt å å le meg ihjel da jeg så "sårene", fire små skurver bare . Grunnen til at du blir lagt i full narkose er fordi de "fyller deg med luft", blåser opp magen på en måte slik at de ser bedre, så er det vel kontrastveske de tar inn. Jeg var sykemeldt i en uke pga at jeg hadde litt plager med luftsmerter oppe v/skuldrene etter inngrepet, noe som er helt normalt for noen. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt imot denne undersøkelsen av deg, slik at du iallefall har tatt den , ikke noe farlige greier i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/#findComment-2200832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppemora Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei! Har vært gjennom lapraskopi to ganger, en gang pga mistanke om svangerskap utenfor livmoren og neste gang for å sjekke om egglederne var tette. Hadde ikke noen smerter etter operasjonen, rent bortsett fra luftsmerter (som de andre har nevnt her..) Alt var vel med meg og mannen min sin sæd er også bra. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men det er ikke alle som har så god tid til å vente og se. Få unnagjort de undersøkelser du kan slik at alle mulige årsaker er sjekket ut. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271739-laparoskopi/#findComment-2201637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.