Gjest LilleMartine25 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Kjære Mette, Jeg er gravid i 13.uke. Har hatt brun/rosa utflod siden uke 8. Ved ett tilfelle kom det ferskt blod ut, men det var bare ett par dråper. Farget utflod kommer som regel bare etter at jeg har hatt avføring. Har vært plaget med treg og oppblåst mage, men utflod med farge kommer også hvis jeg har løs mage. Fikk ultralydundersøkelse i uke 11 og da så alt bra ut, tok en kreftprøve samtidig og blødde/hadde brun utflod noen dager etter dette. Var hos jordmor i uke 12 og da hørte vi fosterlyden med et doppler-apparat (regner jeg med det heter hvis det er det de bruker til å høre hjertelyden så tidlig). Dagen etter at jeg var hos jordmor fikk jeg veldig tykt slim fra skjeden, lys brun på farge. Har hatt det hver dag siden bortsett fra i dag. Slimet er veldig tykt og kommer som regel om morgenen, utover dagen har jeg lysegul/gul utflod. Samler det seg opp i løpet av natten? Slimet kommer ut som en 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271741-gulbrunt-slim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hei! jeg er ikke Mette, men svarer allikevel. Jeg fikk brun utflod i uke 8 som utviklet seg til å bli rent blod. Blødde fire fem dråper blod i do etter do-besøk nr. 2. Var også veldig hard i magen, og måtte presse litt for å komme på do og da kom det blod også fra skjeden. Fikk helt hetta og trodde det var slutten på lykken, og var inne til sjekk og UL. Fosteret hadde det bar og ingen tegn til åpning i livmormunnen. Legen mente blødningene kom pga. tynne slimhinner i skjeden. Fikk beskjed om å ikke bekymre meg for det, siden dette vra ganske vanlig. jeg blødde også neseblod noen ganger helt uten at jeg hadde rørt nesa. Når du har sett at fosteret lever etter uke 8 tror jeg det er, så er sjansene veldig store for at dette år bra. Du hørte jo også hjertelyd i uke 12, så du er også over den første risikoperioden. Dette går helt sikkert bra skal du se! Hvis du tenker på MA så er det oftes ingen tegn til det, er oftes ved SA man får blødninger og smerter siden da kroppen støter ut fosteret, ofte er det noe galt med fosteret. Ved MA dør fosteret i livmoren, og kroppen tror at fosteret lever og fortsetter graviditeten. Etter uke 12 er sjansen for SA liten. Synes du bare skal slappe av og nyte graviditeten din. Drikk mye vann, spis fiber hver morgen (enten fiberrikt brød eller knekkebrød eller fiberrike frokostblandinger med biola.) Spis kiwi og evt. drikk sviskesaft. Hold deg unna loff, bananer og junkfood. Da kommer du deg på do! Sunn kost = glad tarm som jobber som den skal. Drikk minst 3 liter vann om dagen. Lykke til med resten av svangerskapet! : ) Om ca. 6 mnd. er du mamma! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271741-gulbrunt-slim/#findComment-2200979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.