Gjest PCOS jente Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei Jeg fikk vite at jeg hadde PCOS da jeg var 13 år, og forstod egentlig ikke da hva det egentlig var snakk om. Fant ikke ut hva det het engang før jeg var 17 år. Jeg går på noen tabletter som heter Diane. Det jeg lurer på er om alle som har PCOS har problemer med å få barn? Kan man finne ut om man vil ha vanskeligheter med å få barn ved å ta en gynekologisk undersøkelse, eller må man bare prøve å se om det går eller ikke? Jeg tror ikke jeg har noen sterk grad av PCOS. Hadde litt hår på ryggen og ved navlen da jeg var 13 og hadde en god del kviser. Syns jeg kan huske at jeg hadde mensen ca 3 ganger i året før jeg begynte på Diane. Jeg veier 87 kg og er 1,60 høy, så jeg er litt overvektig.Gynekologen sa også den gangen at jeg hadde cyster på eggstokkene, men vet ikke om jeg har det nå. Tror du jeg vilha vanskeligheter med å få barn, og hva vil i tilfelle skje når jeg da slutter på Diane tablettene? Vil jeg få masse kviser og hår på kroppen igjen?Jeg er nå 21 år. Leste en plass at en jente som hadde PCOS hadde fått beskjed om at dersom hun skulle ha sjanse for å bli gravid, måtte hun prøve før hun ble 25. Er dette en generell 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271742-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 De fleste med PCOS har problemer med å bli gravid, men det betyr ikke at vi ikke får det til Selv måtte jeg gjennom flere hormonkurer og en opreasjon før jeg ble gravid med førstemann (da var jeg 28 år). Nr. 2 og nr. 3 kom helt uten problemer. Cystene vil du nok ha hele tiden. Hva som skjer etter at du slutter med Diane vet jeg ikke. Et kosthold med lite karbohydrater er veldig gunstig for oss med PCOS. Vekttap er veldig gunstig for å å bli gravid, samtidig som det å gå ned i vekt er ekstremt vanskelig for oss Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271742-pcos/#findComment-2200521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.