Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel for en tid tilbake om setefødsel og farene ved dette. Mener også at det stod noe om når det som regel var seteleie. Finner ikke artikkelen igjen og sitter her med noen spørsmål.

Den ene er at jeg lurer på om det ikke stod at man som regel føder barn i seteleie også andre gang om det var seteleie første gang. Kan det stemme? Vil det da også gjelde motsatt vei? Dvs. hodeleie=hodeleie?

Det andre var om hvor ofte man lykkes å snu barnet før fødselen og ulike tips til hvordan man kanskje skulle få barnet til selv å snu seg. Har du noen statistikk og tips?

Nå er jeg bare i uke 26 så det er ikke aktuellt for meg enda, men jeg begynte som sagt å tenke på det.

På forhånd takk for svar!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27175-seteleiehodeleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har faktiskt inte hört eller läst att det skulle vara vanligare att man föder sätesändläge också en andra gång. Detta borde i så fall bero på bäckenets form, att barnet helst vill ligga så. Jag vet däremot, att det är ca 50% chans att lyckas med en vändning av barnet. Detta gäller då den "vanliga" vändningen som gyekologen utför på sjukhuset. Jag har hört om en massa andra teorier att vända branet på, som jag själv inte tycker är vedertaget eller vetenskapligt beprövat. Jag vill därför inte rekomendera något av detta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27175-seteleiehodeleie/#findComment-111072
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...