Gjest frustrertmons Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hei! Jeg ønsker å utsette menstruasjonen og fortsatte med Yasmin, gule tabl. uten å ta de hvite. Dette skal utsette mensen så lenge jeg tar de gule. Nå, den tredje dagen med ekstra gule piller får jeg en slimete utflod med blod i og kjenner litt murring i magen (hadde jeg gått rett på de hvite, skulle jeg fått mensen i dag). Dette har skjedd før også... Bør jeg bare kutte ut og begynne på de hvite, og få uken nå, eller vil den blødningen som er nå fortsette å være så liten eller gi seg, eller vil den fortsette? Spørsmålet er altså hvordan jeg fortest mulig blir kvitt blødningen... Med å fortsette på de gule, eller bare ta de hvite. Jeg skal dra på ferie i morgen, torsdag, så håper på hurtig svar!! (Er det andre ppillemerker som vil virke bedre for meg? Dette har som sagt skjedd før, noe som er utrolig frustrerende!) Tusen takk! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Du har gjort det helt korrekt, men det er ikke hos alle det lykkes å utsette blødningene ved fortsatt bruk av pillene. Det er dessverre ikke mulig å forutse hvordan det vil gå videre. Det er to muligheter: 1. Å fortsette med de aktive pillene 2. Å holde bare tre dagers pause og så begynne igjen. Det er ikke gjort sammenlignede studier mellom de ulike pillene og deres evne til å stoppe menstruasjonene ved kontinuerlig bruk uten pause. Så du må bare prøve deg frem. Du kan bruke alle monofasiske piller med samme innhold i hver pille. Effekten varierer fra kvinne til kvinne. Jeg håper at det ikke ødelegger ferien for deg. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Gjest `frustrertemomsa Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Du har gjort det helt korrekt, men det er ikke hos alle det lykkes å utsette blødningene ved fortsatt bruk av pillene. Det er dessverre ikke mulig å forutse hvordan det vil gå videre. Det er to muligheter: 1. Å fortsette med de aktive pillene 2. Å holde bare tre dagers pause og så begynne igjen. Det er ikke gjort sammenlignede studier mellom de ulike pillene og deres evne til å stoppe menstruasjonene ved kontinuerlig bruk uten pause. Så du må bare prøve deg frem. Du kan bruke alle monofasiske piller med samme innhold i hver pille. Effekten varierer fra kvinne til kvinne. Jeg håper at det ikke ødelegger ferien for deg. Vennlig hilsen Mette H Moen Tusen takk for hurtig svar! Hvis jeg har pause i tre dager, og så begynner på de gule igjen, vil da mensen være tilsvarende kort? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 30. mars 2007 Skrevet 30. mars 2007 Tusen takk for hurtig svar! Hvis jeg har pause i tre dager, og så begynner på de gule igjen, vil da mensen være tilsvarende kort? Sannsynligvis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.