Gjest AnneKatt Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei! E er ei dame på 28 år.E liker å være aktiv, glad og har hatt masse energi. For ca. 3 uker siden fikk e en prikkende følelse i lillefingeren. Føltes som den sov av og til og måtte vekke den. Det var ikke alltid det hjalp heller og e hadde mindre følighet når e skulle gjøre noe fysisk. Hadde da ikke noe annet symptom.Så gikk det plutseig over og e ble kjempe trett.Har sovnet når e har vært på besøk, har hatt lyst til å gå heim med en gang e kommer på jobb. Annstrenger e meg tungt fysisk kan det svimle for meg og får av og til hjertebank.Til tider kvalm og avføringen er ganske løs.Noen ganger er e så trøtt at e gråter og det er et mareritt. Stod i dusjen her om dagen og måtte holde meg for å stå oppreist. Er trett hele tiden, men til tider kan e plutselig få anfall av alvorligere tretthet og da blir e kvalm, svimmel eller bare kjempe trett og sovner. Har også merket liten konsentrasjon og tonghet i hodet og av og til vondt i hodet.Har fått konstantert migrene og vet at det ikke er dette som plager meg.Siste halve året har e hatt en intens svettelukt, men den siste måneden har det blitt værre. Her om dagen mærket e en hevelse på høyre fot når e var ute å gikk og skoen trykket. Mistet mere hår siste tiden,men ikke så veldig synlig utad,bare på hodeputen. Har også vært plaget med stivhet i ledd, men tok prøver av det for ca. 2 år siden og e hadde ikke leddgikt. Min bakrunn for arvelige sykdommer er : Leddgikt,stoffskifte (min mor har en alvorlig grad og hun har også struma) og hjerteinfarkt. Har nylig vært å tatt blodprøver av stoffskifte, blodprosent,jernmangel og diabetes, alle var fine mente de. E vet ikke resultat av TSH og T4, men skal spørre neste gang e er hos legen. E er veldig fortvilet og håper på å ikke komme dit at legene ikke finner noe og kaller det psykisk. For e elsker livet og er bare 28 år. Håper noen kan hjelpe og gi meg råd om hvordan e kan gå videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271967-hva-kan-v%C3%A6re-galt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridianen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg vil anbefale deg å be legen om full sjekk med tester og alt som er for å sjekke ut at du ikke har noe galt med hjertet. Ikke for å skremme deg, men for at du kan utelukke dette i og med at din familie har hjerteinfarkt i historien. Når det er sjekket ut og de ikke finner noe galt, så kan man lett kalle det psykiskt som du sier du er redd for. Jeg vil med en gang nå si at det finnes hjelp! Du skal da prøve deg på naturterapi. Når legene ikke finner noe galt så ligger problemet gjerne i energiubalanse, det er det som kan være årsaken til symptomene (som legene ikke finner på prøver) du kjenner. Når disse symptomene har vart lenge nok så kan det gå over til å bli spor legene kan finne. Det finnes flere og flere leger som driver med både vestlig og østlig tankegang for å finne "sykdom", kanskje du kan finne en slik lege om du er i tvil når det gjelder alternativ behandling. Ring din lege i morgen slik at du raskt kommer til bunns i dette. Du er bare 28år og skal ikke ha det på denne måten. Jeg ønsker deg lykke til AnneKatt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271967-hva-kan-v%C3%A6re-galt/#findComment-2201993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shanita Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei, Kjenner meg så altfor godt igjen i symptomene dine. Jeg slet et helt år med stoffskifte problemer uten at TSH, T3 eller T4 var utenfor normalen. Jeg var full av symptomer med en TSH på 2,1. Få med deg prøvesvarene dine neste gang du er hos legen og følg med hver gang disse blir tatt. Snakk også med legen om muligheten for en prøveperiode med levaxin for å se om det hjelper. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271967-hva-kan-v%C3%A6re-galt/#findComment-2202207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 På meg høres ikke dette ut som depresjon, angst eller utbrenthet. Det har kommet for raskt, og er en markant endring i fysisk form. Jeg tenker mer i retning av at du enten har hatt en virus-infeksjon og hat blitt sliten etterpå. Få legen til å sjekke antistoffer mot f.eks kyssesyken og beslektede virus. Samt på "auto-inmmune sykdommer". Både leddgikt og enkelte stoffskifte-sykdommer hører til denne gruppen. Når legen skal tolke stoffskifteverdiene dine, er det å håpe at han har tidligere verdier å sammenlikne med. Kanskje må verdiene sjekkes påny om en stund. Borelia-infeksjon bør også sjekkes ut; siden du har "rare nevrologiske funn"; kan du ha hatt et flåttbitt sist sommer? B12 verdiene bør også sjekkes av denne grunn. nakkeprolaps kan gi slik nummenhet i lillefingeren som du bbeskriver; få legen til å sjekke nakken din. Dersom fastlegen ikke finner noen forklaring, kan du be om viderehenvisning til en indremedisiner; kanskje en reumatolog. Noen kan ha giktsykdommer selvom det ikke er utslag på blodprøver. I ventetiden vil jeg si det er viktig at du hviler mye. Spis sunt. Få i deg mye vitaminer og anti-oksydanter. Prøv å reduser på melk og gluten ( melprodukter). Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/271967-hva-kan-v%C3%A6re-galt/#findComment-2203121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.