Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en sønn på 15 mnd. som jeg fremdeles ammer. Jeg har ikke fått tilbake mensen enda, og jeg prøver å bli gravid. Det jeg da lurer på er om sjansen er god for å bli gravid selv om jeg ikke har fått tilbake mensen, og om ammingen hindrer meg å bli gravid (jeg ammer morgen, ettermiddag og kveld)? Dessuten vet jeg jo ikke helt når jeg skal teste meg? Jeg sliter med allergi og astma, så jeg tør ikke ta noen av kortisonmedisinene mine pga av en evt. graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27201-n%C3%A5r-kan-jeg-ta-graviditetstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er liten sjanse for å bli gravid når man ammer. Eggløsning vil imidlertid komme før mensen, så man kan bli gravid uten at mensen er kommet tilbake. Du kan ta en test ved mistanke.

Hei Mette Moen.

Takk for svaret. Jeg blir bare litt usikker på hva jeg skal tro. Legen min sier at jeg ikke vil ha noen problemer med å bli gravid, mens du sier noe motsatt. Hva skal jeg tro på??? Det er jo tilfeller hvor noen har blitt gravid selv om de ikke har fått tilbake mensen og de har ammet. Hva er så grunnen til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...