Gjest nening81 Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hei, håper dette er riktig forum for mitt spørsmål; jeg har måttet skifte hjerteklaff pga endokarditt (stafylokokker på den gamle klaffen). Siden jeg har en mekanisk hjerteklaff nå, må jeg bruke marevan resten av livet og det er viktig at jeg finner en type prevensjon som ikke gir så høy risiko for blodpropp. Har allerede hatt hjerneslag i en alder av 25 og vil for enhver pris unngå at det skjer igjen. Men jeg har samboer, har ikke tenkt å leve i sølibat...-marevan kan gi alvorlige misdannelser på et foster så det er viktig at jeg ikke blir gravid uten at det planlegges i forhold til å finne en erstatning for marevan (Heparin). Noen råd i forhold til hva slags p-piller eller annen type prevensjon jeg kan bruke? Har tidligere brukt yasmin og trionetta, men de gir jo begge økt risiko for blodpropp. Håper noen kan hjelpe meg med dette..:-) Ingri 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272015-prevensjon-og-risiko-for-blodpropp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.