Gå til innhold

Prevensjon og risiko for blodpropp...

Anbefalte innlegg

Gjest nening81

Hei,

håper dette er riktig forum for mitt spørsmål;

jeg har måttet skifte hjerteklaff pga endokarditt (stafylokokker på den gamle klaffen).

Siden jeg har en mekanisk hjerteklaff nå, må jeg bruke marevan resten av livet og det er viktig at jeg finner en type prevensjon som ikke gir så høy risiko for blodpropp. Har allerede hatt hjerneslag i en alder av 25 og vil for enhver pris unngå at det skjer igjen. Men jeg har samboer, har ikke tenkt å leve i sølibat...-marevan kan gi alvorlige misdannelser på et foster så det er viktig at jeg ikke blir gravid uten at det planlegges i forhold til å finne en erstatning for marevan (Heparin).

Noen råd i forhold til hva slags p-piller eller annen type prevensjon jeg kan bruke?

Har tidligere brukt yasmin og trionetta, men de gir jo begge økt risiko for blodpropp.

Håper noen kan hjelpe meg med dette..:-)

Ingri

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272015-prevensjon-og-risiko-for-blodpropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...