Gå til innhold

Er dette utroskap, eller blir det det?

Anbefalte innlegg

Gjest vilikkesidet

Jeg har en mailvenn på nettet. Jeg kjente ham fra før, men nå har vi tatt opp kontakten.

Når vi skriver er det mye seksuelle undertoner. Begge er vi gift og har barn, og ingen av oss har lyst til å sette ekteskapene i fare. Ektefellene våre vet vi har mail-kontakt. Men vi har begge en sterk lyst som ikke blir møtt hos ektefellene.

Mye av dette får vi ut ved å "snakke" på nettet.

Er dette utroskap?

Vi leker av og til med tanken på å møtes. Vi bor i forskjellige land. Jeg vet jo at det er farlig, men det er så utrolig deilig og pirrende.

Nå spinner jeg fantasier om hva som kan skje hvis vi møtes.

Jeg tror ikke egentlig at vi noen gang kommer itl å gjøre det. MEn jeg blir jo litt redd.

Innerst inne vet jeg at vi kanskje ikke burde fortsette, men samtidig så vil jeg ikke gi slipp på ham. HAn har en stor plass i hjertet mitt, og har hatt i mange år.

Jeg savner ham når jeg ikke hører fra ham på en dag eller to, og han føler det samme.

Jeg føler meg litt forvirret. Kan noen kommentere og kanskje komme med egne erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272029-er-dette-utroskap-eller-blir-det-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Jeg får umiddelbart en følelse av at du mangler noe i forholdet ditt som du kansje burde tatt tak i, siden du sier at du er redd for ekteskapet ditt.

Jeg vet ikke om jeg ville kalt dette utroskap eller ikke. Dere har ikke vært fysisk utro. Men om dere møtes, _kan_ det jo bli det.

Om min ektefelle mailet en dame, ville jeg akseptert det til en viss grense. Hvis jeg fant ut at de hadde følelser for hverandre, tror jeg at jeg ville reagert..

Jeg har også noen mailvenner jeg snakker om sex med, men da ikke om sex mellom oss, om du skjønner hva jeg mener. Vi kan diskutere sex generellt og spørre hverandre om råd og tips, men vi fantaserer ikke om hverandre - der setter jeg en grense.

Og når det kommer til å treffes - IKKE gjør det! Det der kommer det aldri noe godt ut av.

Gjest vilikkesidet

Jeg har også noen mailvenner jeg snakker om sex med, men da ikke om sex mellom oss, om du skjønner hva jeg mener. Vi kan diskutere sex generellt og spørre hverandre om råd og tips, men vi fantaserer ikke om hverandre - der setter jeg en grense.

Og når det kommer til å treffes - IKKE gjør det! Det der kommer det aldri noe godt ut av.

Saken er den at når vi traff hverandre, så var ønsket om å ha sex veldig stort, men vi fikk ikke muligheten.

Denne følelsen har ikke sluppet hos noen av oss. Ikke etter mange år. Og nå som vi mailes så kjenner vi begge at den følelsen er der fremdeles. Vi har så utrolig lyust til å fulføre det vi ikke fikk.

Det er nesten som en trang i oss begge.

Huff det er ikke lett.

Jeg vet jo at det ikke er bra. Men jeg blir så forvirret av disse følelsene.

Gjest Conni35

Jeg får umiddelbart en følelse av at du mangler noe i forholdet ditt som du kansje burde tatt tak i, siden du sier at du er redd for ekteskapet ditt.

Jeg vet ikke om jeg ville kalt dette utroskap eller ikke. Dere har ikke vært fysisk utro. Men om dere møtes, _kan_ det jo bli det.

Om min ektefelle mailet en dame, ville jeg akseptert det til en viss grense. Hvis jeg fant ut at de hadde følelser for hverandre, tror jeg at jeg ville reagert..

Ja det fører ofte til utroskap å finne seg en venn på nettet.

Min mann gjennom 23 år gjorde det. Mailet og møtte de/flere da han angivelig var på ekstrajobb. Han sluttet helt å være med meg og barna på hytten og å engasjere seg i familielivet ellers. Det fører lett til utroskap å skaffe seg sex-venner på nettet.

Gjest vilikkesidet

Tja, ekteskapet mitt er helt greit. Men det mangler litt lidenskap og den har aldri vært der. Vi er glade i hverandre men visse sider fungerer ikke så bra, som sexlivet. Han har lite lyst og når vi har det så er det veldig rutinepreget og egentlig litt kjedelig.

Jeg har prøvd å gjøre noe med det, men han er lite villig til å være med på så mye.

Dette frustrerer meg endel, men det unnskylder jo ikke et evt utroskap.

Å, jeg blir så forvirret.

Annonse

ylvali1365381015

Ja det fører ofte til utroskap å finne seg en venn på nettet.

Min mann gjennom 23 år gjorde det. Mailet og møtte de/flere da han angivelig var på ekstrajobb. Han sluttet helt å være med meg og barna på hytten og å engasjere seg i familielivet ellers. Det fører lett til utroskap å skaffe seg sex-venner på nettet.

Jeg vet om et forhold som tok slutt etter nesten 25 år (!) fordi mannen regelrett stakk av med ei han hadde "truffet" på nettet. Kona ante ingenting, det kom som et stort sjokk, selv hun hadde registrert at mannen trakk seg unna og tilbrakte mye tid foran data'n. Ikke ett ord hadde han ytret om eventuell misnøye i parforholdet eller forelskelsen som vokste fram gjennom nettflørten.

Nå er jo dette rimelig spesielt, han ga ikke lyd fra seg på måneder etter at han stakk, ikke til barna engang. Men det forteller at man ikke trenger møtes fysisk for å forelske seg. Og selv om partneren sitter på arbeidsrommet hjemme kan han flørte og være utro, nok til at det kan velte et forhold. En skummel tanke...

Gjest Jente31

Tja, ekteskapet mitt er helt greit. Men det mangler litt lidenskap og den har aldri vært der. Vi er glade i hverandre men visse sider fungerer ikke så bra, som sexlivet. Han har lite lyst og når vi har det så er det veldig rutinepreget og egentlig litt kjedelig.

Jeg har prøvd å gjøre noe med det, men han er lite villig til å være med på så mye.

Dette frustrerer meg endel, men det unnskylder jo ikke et evt utroskap.

Å, jeg blir så forvirret.

Nei, det unnskylder ikke et utroskap, er min mening. Tror det kan være lett å gå i en slik "felle" når sexlivet og lidenskapen ikke er som det skal være.

Har du forsøkt å snakke med mannen din om det? Fortalt han hva du savner osv? Har dere unger? Kan det være at du og mannen din har hatt lite tid til hverandre?

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre. Jeg vil bare råde deg til å tenke over hva du har, - du vet ikke hva du får. Og om det er verdt å sette dette på spill, ved å ha kontakt med den andre.

Skjønner at det ikke er lett. Men ikke gjør noe du kan komme til å angre på, iallefall.

Gjest Conni35

Jeg vet om et forhold som tok slutt etter nesten 25 år (!) fordi mannen regelrett stakk av med ei han hadde "truffet" på nettet. Kona ante ingenting, det kom som et stort sjokk, selv hun hadde registrert at mannen trakk seg unna og tilbrakte mye tid foran data'n. Ikke ett ord hadde han ytret om eventuell misnøye i parforholdet eller forelskelsen som vokste fram gjennom nettflørten.

Nå er jo dette rimelig spesielt, han ga ikke lyd fra seg på måneder etter at han stakk, ikke til barna engang. Men det forteller at man ikke trenger møtes fysisk for å forelske seg. Og selv om partneren sitter på arbeidsrommet hjemme kan han flørte og være utro, nok til at det kan velte et forhold. En skummel tanke...

Jeg tror dette er vanlig nå for tiden. Det værste er at partneren ikke aner hvorfor en kan sitte i timesvis, angivelig på nettbanken, eller å lese aviser.

Min mann ble oppdaget og lovet på tro og ære å slutte med det, men han hadde flere kontakter og de hadde mobilnummeret hans. Gjett om telefonregningen ble stor!!!

Jeg tror det bikket over for han psykisk med dette hemmelighets-kremmeriet.

Pr idag, to år etter, er han fortsatt syk, og har et liv gjennom kontaktene på sex-sidene på nettet. Dette styrer han på den måten at han kjører til byen for å møte en kontakt også når han har samvær med barnet vårt på 10 år.

Kort sagt så har det tatt overhånd.

Gjest vilikkesidet

Nei, det unnskylder ikke et utroskap, er min mening. Tror det kan være lett å gå i en slik "felle" når sexlivet og lidenskapen ikke er som det skal være.

Har du forsøkt å snakke med mannen din om det? Fortalt han hva du savner osv? Har dere unger? Kan det være at du og mannen din har hatt lite tid til hverandre?

Jeg skal ikke si hva du skal gjøre. Jeg vil bare råde deg til å tenke over hva du har, - du vet ikke hva du får. Og om det er verdt å sette dette på spill, ved å ha kontakt med den andre.

Skjønner at det ikke er lett. Men ikke gjør noe du kan komme til å angre på, iallefall.

Jeg har prøvd å fortelle mannen min hva jeg savner. Men han savner det ikke, så da er det liksom ikke noe problem. :o

Vi har flere barn som er små og det preger selv sagt hverdagen vår. FAntasiene jeg spinner om denne andre innebærer jo ikke noe hverdagsliv. Bare lidenskap.

Jeg vet hva jeg har. Jeg er også stort sett fornøyd med det. Det er bare så herlig med litt fantasi nå. Jeg kjenner jeg blir glad av det. Men det er vel dumt å leke md ilden.

Jeg tror dette er vanlig nå for tiden. Det værste er at partneren ikke aner hvorfor en kan sitte i timesvis, angivelig på nettbanken, eller å lese aviser.

Min mann ble oppdaget og lovet på tro og ære å slutte med det, men han hadde flere kontakter og de hadde mobilnummeret hans. Gjett om telefonregningen ble stor!!!

Jeg tror det bikket over for han psykisk med dette hemmelighets-kremmeriet.

Pr idag, to år etter, er han fortsatt syk, og har et liv gjennom kontaktene på sex-sidene på nettet. Dette styrer han på den måten at han kjører til byen for å møte en kontakt også når han har samvær med barnet vårt på 10 år.

Kort sagt så har det tatt overhånd.

Du hadde gått på hue og ræva ut døra hos meg. Jeg blir fysisk dårlig av sånne patetiske mennesker. Huff stakkars meg, jeg blir ikke sett i ekteskapet mitt så jeg må nesten være litt utro, eller tenke på å være det.. blaaargh. Hvorfor ikke fortelle om dette til mannen din.. Eller nei.. da må vi møte konsekvensene huff og huff.

Gjest Jente31

Jeg har prøvd å fortelle mannen min hva jeg savner. Men han savner det ikke, så da er det liksom ikke noe problem. :o

Vi har flere barn som er små og det preger selv sagt hverdagen vår. FAntasiene jeg spinner om denne andre innebærer jo ikke noe hverdagsliv. Bare lidenskap.

Jeg vet hva jeg har. Jeg er også stort sett fornøyd med det. Det er bare så herlig med litt fantasi nå. Jeg kjenner jeg blir glad av det. Men det er vel dumt å leke md ilden.

For meg høres det ut som mannen din ikke vil, eller kan, møte deg på halveien. Er han klar over at han kan miste deg, pga dette? Det er jo det som tilslutt kan skje.

Jeg forstår at du synes det er godt å bli sett. Men om du fortsetter å leke med ilden, så kan det bli utroskap av det, før du aner ordet av det.. Og hva vil da skje? Du kan bli sittende igjen med en dårlig samvittighet, og du kan risikere å "miste" familien din.

Bare noen tanker jeg får. Men hvis du elsker mannen din, så tror jeg dere må ta tak i det du savner, og forsøke å løse det. Vær helt ærlig med han. Avslutt forholdet til den andre nå, før det gir deg problemer. Jjo før, jo bedre.

Hva med familie rådgivning?

Fortsatt; du vet hva du har, men ikke hva du får. Du må også tenke på at det er unger inne i bildet.

Annonse

Gjest vilikkesidet

Jeg kaller det utroskap vist dere snakker om sex imellom dere.Siden du tenker på han så ofte så betyr det vel at han betyr mye for deg.

Ja, han betyr veldig mye for meg. Forholdet vårt fra tidligere har mye uforløst, og nå drømmer vi vel begge om å forløse dette.

Det betyr vel ikke likevel at vi kommer til å gjøre det noen gang, men drømmene er intense og fantasiene mange.

Uff, det er ikke så greit når lidenskapen tar andre veier. Hjemme er det ganske begredelig til tider, og denne andre gir meg mye jeg savner hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...