Gå til innhold

p-piller uten pause

Anbefalte innlegg

Gjest lillee_my88

pga avstandsforhold og at jeg får migrene første dagene under mensen, har jeg gått uten pause en stund nå, slik at jeg ikke har måttet planlegge reisetid + "ødelegge" reisen med å ikke kunne kose..

Har gått 1,5 pakke uten pause ca (altså 3 brett x 21 piller i en pakke) og har ikke blødd eller noe, følt meg veldig bra. går på microgynon forresten om det spiller noen rolle. Hadde litt vondt og var dårlig første uka på p-piller når jeg startet på trionetta, men når jeg bytta over så merka jeg ingenting, sikkert pga kroppen var blitt "vant" med p-piller.

I det siste har jeg hatt litt vondt i det jeg tipper er eggstokkene, går liksom litt ned på hver side.. ikke så vanvittig vondt men nok til at jeg lurer på hvorfor. tok en test for ikke såå mange ukene siden, og er nøye med å ta hver dag ca samme tid, og ta ny om jeg blir dårlig, så håper jo "uhell" kan utelukkes.

Noen som har erfaring med å gå lenge uten pause? kjenner magen/ryggen/eggstokkene verker mer og mer, spesielt etter jeg var en tur hos familien (har bodd hos typen 1,5 måned nå.. kun vært en uke "hjemme" sist uke, og merket forverring etter jeg kom tilbake hit). Vet jeg har en del plager pga stress/oppveksten min, men vil jo gjerne høre andres synspunkter på dette også.

Vurderer å ta pause i påsken da typen reiser, se om det gjør noen forskjell.

Forresten noen som kan gi meg et sikkert svar på dette også:

om jeg ta slutter å ta ppiller i 7 dager for å så ta en pille 8 dag (slik en "vanlig" pause ville blitt, ikke en slik plutselig jeg tar nå), er jeg trygg 8. dag eller må jeg gå på dem i 8 dager før jeg er trygg? ikke svar om du ikke vet dette sikkert, jeg vil ikke risikere uhell..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272096-p-piller-uten-pause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Jeg hadde ingen andre plager enn vektoppgang på Mocrogynon - så det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Men om du slutter etter 21. pille, så tar 7 dagers pause og begynner på nytt brett 8. dag er du like sikker som ellers.

Du kan velge selv om du vil spise brettene uten opphold, eller om du vil ta pauser - men pausene kan ikke være lenger enn syv dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272096-p-piller-uten-pause/#findComment-2202543
Del på andre sider

Jeg går på trionetta og pleier å gå 3 måneder uten pause. Når jeg er på siste måneden pleier jeg å ha menslignende smerter i eggstokkene og ømme bryster, dette går over etter å hatt mens. Har dog aldri snakket med legen min om dette da jeg aldri har hatt store og plagsomme smerter eller sett på dette som et stort problem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272096-p-piller-uten-pause/#findComment-2202791
Del på andre sider

Gjest lillee_my88

Jeg går på trionetta og pleier å gå 3 måneder uten pause. Når jeg er på siste måneden pleier jeg å ha menslignende smerter i eggstokkene og ømme bryster, dette går over etter å hatt mens. Har dog aldri snakket med legen min om dette da jeg aldri har hatt store og plagsomme smerter eller sett på dette som et stort problem.

takker for svar. jeg vet jeg ikke kan ta lengre pause enn 7 dager, men er det forskjell om jeg har gått 21 eller 60-70 dager uten pause? ømme bryster har jeg ikke, og "eggstokk"smertene kommer svært sjeldent nå. mistenker de kom pga stress heller.. småblødde litt her en dag, ikke merket noe etterpå..om jeg blir verre så tar jeg en test.. ikke helt bestemt meg om jeg tar pause el ikke ennå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272096-p-piller-uten-pause/#findComment-2202805
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...