Gjest Matha Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Heisann. Jeg hadde en MA i 10.uke, med påfølgende utskrapning. Jeg lurer nå på hvor lenge man må vente før man har sex. Og event. hvor lenge man må vente før man kan forsøke å bli gravide igjen. Mannen min er sjømann, og borte i lange perioder og vi ønsker å begynne med en gang siden han nå kommer til å være borte i 4mnd. Han reiser om 1mnd. Er det medisinsk uforsvarlig for meg og event barnet å begynne så fort? Og hvordan er eggløsningen etter noe slikt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272160-gravid-igjen-etter-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Du kan ha samleie når du har sluttet å blø. Det er ikke fast regel om hvor lenge man bør vente før nytt forsøk, men vanligvis vil man anbefale at det kommer en normal menstruasjon så livmoren kommer i orden igjen, men det er rent teoretisk. Jeg synes ikke det er uforsvarlig -som situasjonen er for dere- å starte med en gang. Når eggløsningen kommer tilbake er vanskelig å si, vanligvis etter 2-4 uker. Noen ganger før. Det beror på hvor lenge graviditeten hadde vært død før det ble oppdaget at det var en abort. Normalt vil graviditetshormonene hemme eggløsning, men de kan ha vært ute av kroppen et stykke tid hos deg. Lykke til med neste forsøket. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272160-gravid-igjen-etter-ma/#findComment-2202816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hei! :-) Er i din situasjon, hadde utskrapning i uke ti etter ma. Det er nå straks seks uker siden, og i dag fikk jeg mensen igjen. Vi har jo hatt sex i mellomtiden, men ikke med utløsning i skjeden. Sex kan du jo ha så snart du har sluttet å blø? Hvordan er det med deg ellers? Har du vært veldig nedfor eller takler du det greit? Jeg ble selvfølgelig skuffet og lei meg, men da jeg har to andre barn er det ingen tragedie heller. Er bare glad for at når galt først skulle skje, at det hendte såppas tidlig. Forsterutviklingen stanset allerede i uke seks, det var mao bare en fostersekk og et såvidt synlig fosteranlegg å se på ul. Noe helt annet å miste en baby, tross alt! Følte meg hysterisk og smårar da jeg bestilte ul så tidlig uten tydelige tegn på at noe var galt... Ikke mye forståelse fra jordmor iallefall, hun behandlet meg litt nedlatende. Men det viste seg at kroppen min visste mer enn andre når alt kom til alt, det føltes ikke som de to andre svangerskapene jeg hadde hatt, og jeg bekymret meg konstant. Går ut ifra at du fikk tidlig ul, siden en ma ble oppdaget såppas tidlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272160-gravid-igjen-etter-ma/#findComment-2206692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.