harveg Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg har migrene med aura. Heldigvis sjelden jeg har skikkelige anfall. Da starter det med synsforstyrrelser, så kvalme, så vondt. Mister også følelsen i fingre, tunge...ol. Blir med andre ord skikkelig dårlig. Etter et anfall er jeg var for lys i flere dager og veldig på vakt for nye anfall. Nå har jeg i en laaang periode (minst etpar måneder) vært ganske var for lys, samt at det liksom blafrer innimellom. Det verste er mønstre ol. Feks striper, det sliter på øynene. Vanskelig å forklare, men jeg regner med at de som har opplevd det, vet hva jeg mener. Enkelte dager har jeg problemer med svarte bokstaver på hvitt underlag. Alt flyter liksom litt. Er det andre som har det sånn? Er det migrenen det kommer av? Det kommer spesielt mye om jeg har sovet dårlig eller til "feil" tidspunkt, for lenge om morgnene el. Jeg har i tillegg sånne sorte prikker på øynene, noe som sikkert gjør meg mere var for ting som skjer i øyet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272178-dere-som-har-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 det skal jo ikke være sånn konstant, vet du hva som har utløst anfall hos deg før? Sjekk lister på nettet om hva som er vanlig å reagere på, f eks sitrusfrukter,sjokolade,vin.. noe av dette du har spist mer av i det siste? slik at du har halvveis migrene svært ofte, men at du ikke har fått i deg nok til å få fullt anfall? Har du synsproblemer, sjekket om du trenger briller hos en optiker? Selv får jeg oftest anfall av stress, har du mye stress i livet ditt akkurat nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272178-dere-som-har-migrene/#findComment-2202803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
harveg Skrevet 2. april 2007 Forfatter Del Skrevet 2. april 2007 det skal jo ikke være sånn konstant, vet du hva som har utløst anfall hos deg før? Sjekk lister på nettet om hva som er vanlig å reagere på, f eks sitrusfrukter,sjokolade,vin.. noe av dette du har spist mer av i det siste? slik at du har halvveis migrene svært ofte, men at du ikke har fått i deg nok til å få fullt anfall? Har du synsproblemer, sjekket om du trenger briller hos en optiker? Selv får jeg oftest anfall av stress, har du mye stress i livet ditt akkurat nå? Nja.. stress? Kanskje litt mer enn vanlig. Jeg tror vel egentlig det kommer mer av for ujevnt med søvn. Har en liten en på 1 år som ikke er altfor stabil i sovinga.. Det som er så rart nå er at jeg har liksom litt av synsforstyrrelsene, men sjelden følger det hodepine med. Og når jeg får et skikkelig anfall er synsforstyrrelsene veldig markante. Begynner i ene siden og går liksom over øynene før det forsvinner ut på andre siden. Men sånn som det er nå så er det mere blafring ol. Hmmm... må kanskje ta en tur til legen å høre.. Tror ikke det er synet. Er ikke mer enn ett år siden jeg fikk nye briller og da hadde synet mitt vært stabilt i tre år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272178-dere-som-har-migrene/#findComment-2202806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rinja Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har Hortons. Jeg har synsforstyrrelser før smerte-anfall, men mye sterkere synsforstyrrelser spesielt etter smerte-anfall. Ting du nevner + at avstands-bedømmelsen er svært svekket. Jeg tror det kan komme av en blanding av at kroppen er utslitt og av medikamentene...Jeg vet ikke... Jeg merket stor forskjell på synsforstyrrelsene da jeg sluttet på Diane p-piller og sluttet å røyke ) Det som hjelper for meg mot disse synsforstyrrelsene er å legge seg ned med åpent vindu. Ligge og puste dypt med magen. Jeg venter på oksygen-kolbe nå, og gleder meg til jeg får det, siden det er det eneste som lindrer en liten prosent under mine anfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272178-dere-som-har-migrene/#findComment-2204856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.