Gå til innhold

Hudpleie (eller ikke)

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 28 år som sliter litt med å finn meg sjæl hudpleiemessig. Jeg hadde en del kviser når jeg var yngre, men disse plagene er jeg stort sett kvitt. Jeg har imidlertid langt fra prikkfri hud (bokstavelig talt). Jeg har lett for å få hudormer på nesa, og har ganske fet hud på nesa og i panna. Jeg har også en del hvite prikker rundt øynene.

Det jeg har problemer med er å finne ut hva som er rett behandling for min hudtype. Jeg har prøvd å bruke fuktighetskrem, men det har stort sett gjort vondt verre. Det er kanskje sånn at når jeg allerede har fet hud så bør jeg holde meg unna dette? Nå har jeg kjøpt meg en slags fuktighetsgivende aftershave gel som skal gi fuktighet uten å tette igjen porer. Denne bruker jeg etter barbering og når jeg kjenner meg tørr.

Jeg jobber foran PCen, og blir utsatt for datastråling 8-10 timer om dagen, i tillegg at jeg trener (og svetter) en del. Bør jeg bruke en eller annen form for ansiktsrens daglig? Jeg slites mellom en tro på at jeg bør rense opp litt, og en tro på at dette kommer til å tørke ut huden min og gjøre den mindre motstandsdyktig mot urenheter.

Det som gjør meg ekstra i tvil er de vilt sprikende rådene jeg får fra fagmennesker.

Har vært hos hudpleier for å ta dyprens noen ganger. Dama har da sagt at jeg bør/må ihvertfall bruke en mild og god ansiktsrens og en bra fuktighetskrem daglig. Hun ville også dele ut øyekrem og peeling, men hadde forståelse for at de fleste gutter ikke vil ha badet fullt av preparater :-)

Har også vært innom en hudlege som sa det at jeg skulle ikke trenge å bruke noe annet enn vann. Dersom jeg følte at jeg trengte fuktighet så skulle jeg bruke noe som ikke tettet (en gel), men det var slett ikke nødvendig i følge ham.

Er som dere skjønner litt i villrede, så jeg håper på noen gode råd fra godtfolk på dette forumet.

God påske!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272192-hudpleie-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...