jhhalvorsen Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei, jeg er en (ung) mann på 27 år. jeg plages 3-4 ganger i året med kløe over hele kroppen, den er ikke intens men godt merk bar. jeg merket dette for 7-8 år siden under en varm sommer. jeg kontaktet lege og gikk til undersøkelse ved Vestfold sentral sykehus 2 ganger i året i ca 4 år. jeg tok en omfattende blodprøve hver gang, først trodde de det var min lever som ikke var som den skulle, grunnet ugjevne blodverdier(røde/hvite tror jeg det var), men det viste seg at de stabiliserte seg, så det ble ute lukket. kløen forsvant og jeg ikke flere år uten å merke noen ting av den, så det ble sagt at de ikke kunne finne ut av hva dette var, men det tydelig vis av gått bort, så jeg ble ikke kalt inn til flere konsultasjoner. nå i senere tid har kløen begynt å komme tilbake, bare nå merker jeg at kløen at mest rundt mine ledd( ankel,knehåndledd og albue), jeg føler også at jeg får små smerter i leddene, spesielt håndledd og fingre, hvor på de føles litt trege, detter forsvinner midlertidig når jeg strekker de ut/knekker de opp. kald luft eller en kald krem demper kløen, men den forsvinner ikke. min privar lege trodde(for 2 år siden) at det kunne vøre muskel kramper/smerter jeg hadde og jeg fikk et muskel avslappende preparat(piller), disse hadde jeg en alergisk reaksjon mot og mitt ansikt svulmet opp. det er spesielt smertene i ledd, eller at mine ledd blir litt "trege" jeg bekymrer meg for, dette kan også intreffe dagen der på etter alkohol inntak. om dere/de kunne hjulpet meg med noe svar hadde jeg satt pris på det, men forstår om det ikke lar seg gjøre. jeg bor for tiden i danmark og det hadde hjulpet meg stort om dere vet viste om et sted hvor jeg kan oppsøke hjelp. tusen takk for at dere tok den tid og leste mitt sprøsmål. venlig hilsen jhhalvorsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272196-kl%C3%B8e-og-leddsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest novum Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har vært plaget med kløe over hele kroppen og har etter blodprøve testet positivt for en bindevevssykdom, sannsynligvis lupus (skal snart på Rikshospitalet for utredning). Ett av symptomene er leddplager - Raynauds fenomen ("likfingre"). Søk på lupus på søkesiden så får du flere treff. Blodprøven som gir en indikasjon på mulig lupus heter ANA. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272196-kl%C3%B8e-og-leddsmerter/#findComment-2203817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.