Gjest mammantilmira Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg fikk barn ved planlagt keisersnitt for 6 md siden (bikinisnitt). Ca to uker etter snittet ble det foretatt utskrapning fordi legen ikke hadde fått med seg hinnen som barnet lå i. Jeg opplevde både fødselen og utskrapningen som traumatisk. Etter fødselen har jeg vært plaget med brennende sviende smerter i skjeden og underlivet. Jeg kan ikke relatere de til snittet på magen, som har grodd helt fint. Jeg har vært til flere konsultasjoner hos gynekolog som også har undersøkt meg med ultralyd, uten at han har kunnet finne noe galt. Jeg har selv trodd det kunne være fremfall av blære, men gynekologen avviste dette. Jeg har ikke like vondt hver dag, men noen dager har jeg uutholdelige brennende kroniske smerter, så sterke at jeg må ta smertestillende. Jeg føler at legene gir meg opp når de ikke kan finne ut hva som feiler meg. Noen dager klarer jeg ikke tenke på annet enn denne smerten og det gjør meg selvsagt veldig deprimert. Kan det være fremfall av livmor eller blære uten at gynekologen jeg var til kan ha sett det, eller har du andre teorier om hva det kan være. Kan det være blære-orientert og burde jeg i så fall ha blitt henvist til en urolog? Legger til at jeg ikke ammer og at jeg har hatt menstruasjonen tilbake i tre måneder. Jeg er kjempe fortvilet spesielt siden jeg ikke vet hva smerten kommer av og om den noen gang vil forsvinne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Fremfall av livmor vil ikke gi smerter som du beskriver. Blæreproblem vil heller ikke gi slike plager. Det finnes en tilstand som betegnes vulvodyni som medfører symptomer som du beskriver. Det er en ’nevralgisk’ smerte hvor det er et eller annet feil i nervebanene så det utsendes smerteimpulser uten årsak. Prøv å nevne for din gynekolog om det kan være en mulighet. Det kan behandles/lindres med medisin og vil ofte gå over med tiden. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2203803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammantilmira Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Fremfall av livmor vil ikke gi smerter som du beskriver. Blæreproblem vil heller ikke gi slike plager. Det finnes en tilstand som betegnes vulvodyni som medfører symptomer som du beskriver. Det er en ’nevralgisk’ smerte hvor det er et eller annet feil i nervebanene så det utsendes smerteimpulser uten årsak. Prøv å nevne for din gynekolog om det kan være en mulighet. Det kan behandles/lindres med medisin og vil ofte gå over med tiden. Vennlig hilsen Mette H Moen Kjære Mette Moen! Endelig faller alle brikkene på plass… Har vært ufrivillig barnøls i mange år og gjennomgått utallige hormonbehandlinger og prøverørsforsøk. Dette innebærer en lang merrittliste der underliv og seksualitet forbindes med alt annet lyst og glede. Jeg har også hatt en graviditet tidligere som endte i MA og utskrapning/sykehusinnleggelse. Det som veltet hele lasset var sykehusinnleggelsen med utskrapning etter keisersnittet. Jeg husker jeg våknet fra narkosen og det var første gang jeg kjente smerten... Selv om jeg ikke ble så mye bedre i dag, ble jeg beroliget over at dette ikke er noe farlig. Det kjennes utrolig godt å endelig ha mulighet til å få en diagnose. Jeg er veldig takknemlig for at du har klart å nøste i trådene til tross for at du ikke fikk så alt for mye informasjon. Du skriver at det finnes medisiner som kanskje kan hjelpe. Jeg skulle gjerne likt å vite hvilken type medisin det er? Jeg ønsker deg en kjempefin dag og en flott påske. Og igjen tusen takk for svaret! Mvh. mammantilmira 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2203929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Kjære Mette Moen! Endelig faller alle brikkene på plass… Har vært ufrivillig barnøls i mange år og gjennomgått utallige hormonbehandlinger og prøverørsforsøk. Dette innebærer en lang merrittliste der underliv og seksualitet forbindes med alt annet lyst og glede. Jeg har også hatt en graviditet tidligere som endte i MA og utskrapning/sykehusinnleggelse. Det som veltet hele lasset var sykehusinnleggelsen med utskrapning etter keisersnittet. Jeg husker jeg våknet fra narkosen og det var første gang jeg kjente smerten... Selv om jeg ikke ble så mye bedre i dag, ble jeg beroliget over at dette ikke er noe farlig. Det kjennes utrolig godt å endelig ha mulighet til å få en diagnose. Jeg er veldig takknemlig for at du har klart å nøste i trådene til tross for at du ikke fikk så alt for mye informasjon. Du skriver at det finnes medisiner som kanskje kan hjelpe. Jeg skulle gjerne likt å vite hvilken type medisin det er? Jeg ønsker deg en kjempefin dag og en flott påske. Og igjen tusen takk for svaret! Mvh. mammantilmira Jeg svarer deg jeg selv om jeg ikke er M.M. Mot nervesmerter er det oftest epilepsimedisiner som blir benyttet, Neurontin, Lyrica eller Rivotril. Dessverre er det ikke alle som får hjelp av disse medisinene og da benyttes det oftest sterke opiater som Ketorax, Oxinorm, Oxicontin eller Metadon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2203951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg svarer deg jeg selv om jeg ikke er M.M. Mot nervesmerter er det oftest epilepsimedisiner som blir benyttet, Neurontin, Lyrica eller Rivotril. Dessverre er det ikke alle som får hjelp av disse medisinene og da benyttes det oftest sterke opiater som Ketorax, Oxinorm, Oxicontin eller Metadon. Hvem er du, og hvilken faglig kompetanse har du på dette feltet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2203958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvem er du, og hvilken faglig kompetanse har du på dette feltet? Jeg er bare meg men har hatt mye nervesmerter i 20 år men fikk bukt med det for noen år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2203968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kjære Mette Moen! Endelig faller alle brikkene på plass… Har vært ufrivillig barnøls i mange år og gjennomgått utallige hormonbehandlinger og prøverørsforsøk. Dette innebærer en lang merrittliste der underliv og seksualitet forbindes med alt annet lyst og glede. Jeg har også hatt en graviditet tidligere som endte i MA og utskrapning/sykehusinnleggelse. Det som veltet hele lasset var sykehusinnleggelsen med utskrapning etter keisersnittet. Jeg husker jeg våknet fra narkosen og det var første gang jeg kjente smerten... Selv om jeg ikke ble så mye bedre i dag, ble jeg beroliget over at dette ikke er noe farlig. Det kjennes utrolig godt å endelig ha mulighet til å få en diagnose. Jeg er veldig takknemlig for at du har klart å nøste i trådene til tross for at du ikke fikk så alt for mye informasjon. Du skriver at det finnes medisiner som kanskje kan hjelpe. Jeg skulle gjerne likt å vite hvilken type medisin det er? Jeg ønsker deg en kjempefin dag og en flott påske. Og igjen tusen takk for svaret! Mvh. mammantilmira Jeg har hatt god erfaringTegretol som brukes mot epilepsi, gabapentin er en annen mulighet, noen vil kanskje forsøke sarotex. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2204505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har hatt god erfaringTegretol som brukes mot epilepsi, gabapentin er en annen mulighet, noen vil kanskje forsøke sarotex. Vennlig hilsen Mette H Moen Flott! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! God påske:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272242-sterke-smerter-6-md-etter-keisersnitt/#findComment-2204554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.