jab010 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei! Jeg er en "gutt" på 33 år. Har vært sammen med min kone i 91/2 ÅR. Mye av denne tiden har vært preget av at jeg har slitt psykisk. Kona mi har støttet meg hele tiden og er derfor svært sliten. I tillegg til dette har forholdet vært preget av at jeg har tatt for lite ansvar i hjemmet og for vår sønn på 2 1/2 år. Hun har mange ganger sagt at nå må det en forandring til eller så greier hun ikke mere. Hun sier at 8 av de 9 årenen har vært labre. For noen dager siden fortalte hun at hun var helt tom for følelser. Etter mye snakking har hun lovet at vi skal prøve på ny. Jeg har lovet å forandre meg totalt, Bl.a det med å stå opp om morgene og ta ansvar. Hun sier at vi skal prøve men kan ikke love noe selv om jeg forandrer meg. Hun vet ikke om hun greier å vekke " følelsene " for meg selv om jeg blir slik hun en gang husker meg. Dette var et slag i fjeset for min del. Jeg sitter her å tenker på hvorfor jeg har latt det gå så lang og ikke gjorde noe med det tidligere. Jerg er villig til å gjøre absolutt alt for å berge forholdet, men kommer til å ligge søvnløs for om hun alikevel skulle gjøre det slutt tiltross for en totla forandring. Spørmålet er mange * kan hun finne tilbake til følelsene sine * Hvordan skal jeg gå frem. Er redd for at jeg skal virke for falsk og pågående'' * Hun sier at vi skal ha sex sammen og hun gir meg fremdeles kyss. Dette må jo være positivt. * Er det noen jenter som har vært i situasjonen til min kone og som kan gi meg noen gode råd. På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bli frisk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hva du skal gjøre? Først og fremst skal du fokusere på deg selv og ditt eget liv. Stå opp om morgenen og gjør husarbeid (Forstår det slik at du ikke jobber)? Gjør det du kan for å bli frisk. Det er DETTE hun vil se og som vil gi henne håp om at det skal bli bedre igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/#findComment-2203446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jab010 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Hva du skal gjøre? Først og fremst skal du fokusere på deg selv og ditt eget liv. Stå opp om morgenen og gjør husarbeid (Forstår det slik at du ikke jobber)? Gjør det du kan for å bli frisk. Det er DETTE hun vil se og som vil gi henne håp om at det skal bli bedre igjen. Hei! Takk for svar. Jeg er i jobb, men har vært en del fraværende grunnet psyken. Skal jobbe med meg selv. Er det feil å være vise ekstra mye oppmerksomhet til henne.?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/#findComment-2203611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei! Takk for svar. Jeg er i jobb, men har vært en del fraværende grunnet psyken. Skal jobbe med meg selv. Er det feil å være vise ekstra mye oppmerksomhet til henne.?? Nei, normal sunn oppmerksomhet er fint. Feks høre hvordan hun har hatt det på jobb- og da _lytte_ til det hun har å si. Og ellers forsøke ta del i omsorg for barnet. Ta ellers vare på deg selv, det er viktig å forsøke bli frisk. Dette med følelser... Hun sier jo at hun vil prøve. Hun sier jo at dere skal ha sex. Det er et kjempe-positivt signal. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/#findComment-2203614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gift, ung kvinne Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hei! Jeg tenkte jeg skulle svare deg for jeg sitter nemlig "på den andre siden" i mitt forhold. Mange av problemene du skisserer opp kjenner jeg igjen. Jeg er helt enig med de andre som har svart deg i at du må fokusere på dine egne problemer, men samtidig er det en del småting som kan gjøre at samboeren din skjønner at du bryr deg. Å stille opp med ferdiglaget middag når hun kommer hjem fra jobb UTEN at hun har bedt deg om å gjøre det er en sikker suksess. Send en koselig sms om at du tenker på henne, midt på dagen. Gi henne en klem, stryk henne over kinnet når du går forbi henne. Ta initiativ til å leke litt med ungene etter jobb, gjerne ute, slik at hun får litt alenetid. Stå opp tidlig med ungene i helgen slik at hun får sove til hun våkner, evt. vekk henne med frokost på senga. Kjøp et ukeblad hun liker og legg det klar på hodeputen hennes så hun ser det når hun går og legger seg. For all del, sett gjerne over en vask, ta oppvasken og støvsug et gulv, men jeg har ikke noen tro på at det er det viktigste for at samboeren din skal få igjen følelsene. Hun trenger å føle seg sett og verdsatt. Jeg vet ikke hvor flink du er til å se det hun gjør for deg, men forsøk å vise at du setter pris på henne og de tingene hun gjør for deg. Når du har de verste dagene dine, vil jeg anbefale at du forteller henne om slik at hun er forberedt og kan ta hensyn til det. Har du klart å hjelpe til mer hjemme de øvrige dagene, er jeg sikker på at hun vil være overbærende de dagene du har det som verst. Kommunikasjon er nøkkelen her, som i så mange andre situasjoner. Det er selvfølgelig viktig at du ikke gjør alt på en dag, og at sånne små oppmerksomhetstiltak ikke skjer hver dag, men noen drypp av oppmerksomhet gjør oss alle godt. Jeg tror at du vil finne glede i å gjøre disse tingene etterhvert, selvom det kanskje kan være en kraftanstrengelse når du har det slik du beskriver. Jeg håper at det vil ordne seg for dere, og at du vil bli frisk. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/#findComment-2204165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jab010 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Nei, normal sunn oppmerksomhet er fint. Feks høre hvordan hun har hatt det på jobb- og da _lytte_ til det hun har å si. Og ellers forsøke ta del i omsorg for barnet. Ta ellers vare på deg selv, det er viktig å forsøke bli frisk. Dette med følelser... Hun sier jo at hun vil prøve. Hun sier jo at dere skal ha sex. Det er et kjempe-positivt signal. :-) har prøvd å skjerpe meg med å ta mere ansvar hjemme, samt å være en bedre ektemann. Det er nått gått ei uke siden hun sa ifra til meg. Snakket litt sammen i dag. Hun sier at hun ikke vet om hun greier å finne tilbake til forelskelsen og følelsene for meg. Vi er enige om å gi det litt tid. Over desember. Tenkte å gjøre noe sammen til helga, da vi er invitert på parkveld. Hvordan skal jeg være. Skal jeg vise henne at jeg er fremdels er forelsket i henne. Ved å gi komlementer og kyss/klem. Er så usikker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272258-trenger-hjelp/#findComment-2206311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.