Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 18 år som har et spm vedrørende testikkelkreft. For en drøy mnd siden oppdaget jeg en liten kul på størrelse med 1/3 av en ert . Da jeg gikk å engstet meg oppsøkte jeg legevakten. En erfaren lege kjente på den og denne mente at det var en ufarlig kul og at han hadde intrykk av at den ikke satt i testikkelen. Kulen var visst også glatt og relativt myk, da mener jeg ikke stein hard og ikke knudrete. Jeg lot fastelgen min undersøke testikkelen min også og hun mente det samme og at det kunne dreie seg om en vanncyste (spermatocele). Hadde eller har ingen smerter.

Nå har det gått snart 3 uker siden, og den er fortsatt glatt & relativt myk. Men den har liksom blitt litt flat og er veldig bevegelig. Jeg kan ta rundt hele klumpen, det eneste som sitter fast er festepunktet dvs enden/tuppen. Jeg kan dytte den frem og tilbake og jeg kan dra den LITT opp, da kjennes ut som den sitter i en hinne. Kanskje det er hinna rundt testikkelen? Klumpen har ikke blitt nevneverdig mye større, kanskje noe, men ihvertfall mer bevegelig enn før. Er dette normalt for en vanncyste, kan de vokse og er det isåfall farlig? Det virker jo som den ikke sitter fast i testikkelen, men burde jeg liksom stole på de to legene som har vurdert denne klumpen som ufarlig? Min fastlege må jo ha vært veldig sikker siden hun ikke henviste meg til ultralyd. Hun sa at klumpen ikke satt i testikkelen og da var den ikke farlig. Ringte og fortalt henne om "forandringen" og hun sa da at en kreftsvulst uansett ville vært stein hard, ikke latt seg beveges på og artet seg annerledes. Er litt hypokonder, dette tror jeg min fastlege har skjønt og syns det er litt flaut å løpe til legen min nå. Hva mener du om saken? Noen grunn til bekymring, eventuelt ny legesjekk?

Hadde satt pris på et svar fra en lege =)

Mvh Jon

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272318-testikkel-tr%C3%B8bbel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...