Englemor Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Hei Jeg går til ukentlige ultralyder på sykehuset nå pga dødfødsel forrige gang. Jeg er i uke 37 og lurer på følgende. I dag hadde ikke hodet til babyen vokst i det hele tatt siden forrige uke, men legen mente det hadde ikke noe å si. Hvorfor har ikke dette noe å si? Er det bare magestørrelsen det kommer an på ? Jeg ble ganske bekymret av dette siden jeg var hos ultralyd ca 2-3 dager før den forrige døde og det eneste legen kommenterte var at magen var litt stor i forhold til hodet. Så i dag ble vektanslaget på babyen mindre enn det var for en uke siden. Hva betyr egentlig dette ? Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27232-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-mage-kontra-hodet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 15. mai 2001 Del Skrevet 15. mai 2001 Med din tidigare trista upplevelse, så förstår jag din oro. Det är dock inte lätt att mäta/måle exakta mått med hjälp av ultraljudet. Om undersökare sätter mätpunkten lite till vänster eller höger om huvudet, kan det bli stora variationer. 1 mm ändring av mätpunkten på huvudet, kan alltså ge ett annat mått.Detta skulle kunna betyda, att det kan se ut som barnets huvud inte har växt. Huvudet växer dock inte så mycket på 1 vecka, så jag tror att det kan vara svårt att se om det har blivit någon förändring. Jag tycker därför att du tryggt kan lita/stole på vad din doktor sa, att det inte har så stor betydelse. Barnet lägger på sig runt 150gr i vecka i slutet av graviditeten, och detta lägger sig runt hela barnet kropp. Jag antar att du skall på ett ytterligare ultralud för vidare uppföljning av tillväxten. Skulle detta också visa att barnet inte har växt, så kan det bli aktuellt att sätta igång förlossningen. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27232-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-mage-kontra-hodet/#findComment-111487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.