Gå til innhold

Sexfrekvens i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Gjest gift enda

jeg lurer på hvor hyppig ektepar har sex, etter å ha vært gift/samboere i 6-8 år?

Samlivet har ført med seg tre barn i rask rekkefølge, endel sykdom på ene barnet (overlevde) og noe sykdom på ektemannen (ikke livstruende). Jeg har krevende studier i regi av aetat og mannen har jobb som innebærer delt dag og mye borte.

Tror vi har hatt sex to ganger iår, og det ser ikke ut som det har tenkt å bli noe action. Jeg savner kyss, kjærtegn og kos. Han er ikke en kosetype, men akkurat under akten kan han finne på å ville "kose". Jeg har ingen av/på knapp for slik "kunstig" kosing, så det får med til å låse meg enda mer enn i utgangspunktet.

Er dette normalt? Vil det rette seg? eller er dette noe som erfaringsmessig eksploderer i en skilsmisse når den ene ikke lengre klarer å holde sine lyster og lengsler i sjakk?

Det virker ikke som vi er i stand til å gi den andre det den vil ha, og vi er i en stygg runddans.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272327-sexfrekvens-i-ekteskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Jeg tror mange ektepar har perioder med veldig lite sex. Barn, mye jobb, sykdom etc er jo energi-tappende... og det er lite "giv" igjen..

Tror det er viktig og være klar på at man er glade i hverandre med ord (og handlinger- feks komme med en kaffekopp til mannen/kona). Men å ikke stresse med sex. Lysten og drivet kommer igjen når forholdene ligger til rette. Dette kan være når barna er litt større, når det er mindre stress på jobb etc.

Vi hadde samme frekvens som dere et år for nesten 10 år siden. Men når vi fikk mer overskudd begge to så tok det seg opp igjen. Vi har det nå veldig bra i lag. :-)

Så mitt råd er vel å ikke stresse. Vær god i ord og kanskej handlinger. Bare små ting- som gi posten til partneren etc. Dere kan selvsagt prate om hvordan dere har det- og kanskje bekrefte ovenfor hverandre at manglende sex skyldes stress etc?

Jeg tror mange ektepar har perioder med veldig lite sex. Barn, mye jobb, sykdom etc er jo energi-tappende... og det er lite "giv" igjen..

Tror det er viktig og være klar på at man er glade i hverandre med ord (og handlinger- feks komme med en kaffekopp til mannen/kona). Men å ikke stresse med sex. Lysten og drivet kommer igjen når forholdene ligger til rette. Dette kan være når barna er litt større, når det er mindre stress på jobb etc.

Vi hadde samme frekvens som dere et år for nesten 10 år siden. Men når vi fikk mer overskudd begge to så tok det seg opp igjen. Vi har det nå veldig bra i lag. :-)

Så mitt råd er vel å ikke stresse. Vær god i ord og kanskej handlinger. Bare små ting- som gi posten til partneren etc. Dere kan selvsagt prate om hvordan dere har det- og kanskje bekrefte ovenfor hverandre at manglende sex skyldes stress etc?

Så flotte ord! Du setter virkelig ord på akkurat slik det kan være i perioder.

Jeg håper "gift enda" finner trøst i ordene dine :)

Gjest gift enda

Hmm...

Vi bor sammen som søsken virker det som. Kan man få lysten på partneren tilbake altså? Det er ikke så mye lidenskap når vi forsøker, hvis du skjønner. Og når jeg ikke klarer og vise kåtskap, og han savner akkurat det så blir det feil. Klarer ikke å spille godt nok skuespill...

Gjest sjøstjerna

Hmm...

Vi bor sammen som søsken virker det som. Kan man få lysten på partneren tilbake altså? Det er ikke så mye lidenskap når vi forsøker, hvis du skjønner. Og når jeg ikke klarer og vise kåtskap, og han savner akkurat det så blir det feil. Klarer ikke å spille godt nok skuespill...

Ja, det kan være slik en periode- og jeg kjenner det igjen.

Ikke meningen at ene må spille. Bli heller enige om å unngå sex en stund.

Tror også det er viktig å ta en prat om forholdet. Om det å være kjærester. Om det å ta tid til hverandre. Bedre middag med vin. Kino med samtale deretter.

Alternativt reise litt bort hver for seg- så den andre får kjenne savn?

Gjest gift enda

Ja, det kan være slik en periode- og jeg kjenner det igjen.

Ikke meningen at ene må spille. Bli heller enige om å unngå sex en stund.

Tror også det er viktig å ta en prat om forholdet. Om det å være kjærester. Om det å ta tid til hverandre. Bedre middag med vin. Kino med samtale deretter.

Alternativt reise litt bort hver for seg- så den andre får kjenne savn?

Det var gode forslag! Gubben reiste bort i fjor, var borte en uke. Jeg bare nøt, kom aldri til savn, før han var hjemme igjen. (første gang jeg var "hjemme alene" i eget hus, hadde dog to barn sammen med meg)

Vi har ingen mulighet til å dra på kino, ut og spise osv, da vi ikke har noen barnevaktalternativer og dessverre bor vi slik til at vi ikke kommer oss "til sivilisasjonen" etter et visst klokkeslett på tidlig kveld.

Kanskje man bare må smøre seg med tålmodighet til ungene er store, og heller leve da..

Annonse

Gjest gomle

Vi har sex et par ganger i uka. Jo sjeldnere man har sex, jo mindre lyst får man, det føler iallfall jeg. Det retter seg jo ikke av seg selv, du må selv gjøre noe aktivt. Synes ikke man trenger stearinlys og vin for å ha sex, ta en kjapp en på badet etter tannpussen osv, slikt fremmer lysten, og tar kort tid, og krever ikke en masse forberedelser. Tror det er viktig i en travel hverdag. Gjør man dette en gang i uka eller to, så kan man ta et litt lengre samleie (der også dama får orgasme) en gang i uka eller noe sånt. Mitt råd er iallfall at dere ikke skal lage så mye styr og dill rundt sex, for da blir det så krevende at man heller dropper det. (Jeg er selv jente forøvrig)

Gjest gift enda

Vi har sex et par ganger i uka. Jo sjeldnere man har sex, jo mindre lyst får man, det føler iallfall jeg. Det retter seg jo ikke av seg selv, du må selv gjøre noe aktivt. Synes ikke man trenger stearinlys og vin for å ha sex, ta en kjapp en på badet etter tannpussen osv, slikt fremmer lysten, og tar kort tid, og krever ikke en masse forberedelser. Tror det er viktig i en travel hverdag. Gjør man dette en gang i uka eller to, så kan man ta et litt lengre samleie (der også dama får orgasme) en gang i uka eller noe sånt. Mitt råd er iallfall at dere ikke skal lage så mye styr og dill rundt sex, for da blir det så krevende at man heller dropper det. (Jeg er selv jente forøvrig)

Takk for kloke ord!

Man er nok veldig flink å dra seg selv ned i gjørmen! Man er sliten, og lei og hele den der leksa...

Skal jammen mote meg opp ikveld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...