Gå til innhold

ET BARN SAMMEN,BRUDD

Anbefalte innlegg

Gjest Broken40

Hei Mann på 40.boende i en by på vestlandet,har nå i mer eller mindre 4-5 år hatt et forhold til en nå 34.år gammel kvinne,som bor en en nabokommune ca.1,5.mil fram min bopæl.Hun har 2 barn fra 2.tidligere forhold,og sammen har vi en datter på ca.2,5 år.Vi har ikke bodd sammen,men hun skal snart flytte inn til min kommune,da sønnen skal begynne på skole her til høsten.Jeg har som far til min datter hatt daglig kontakt med mor/datter,og sammen med mor til mitt barn har vi hatt et nært og intimt forhold,når anledningen har passet,og har hele tiden ventet på at hun skal flytte inn til min bostedskommune hvor jeg både bor og jobber,slik at vi kan utvide kontakten med å kansje med tid,og stunder flytte sammen og etablere en framtid sammen da det er dette jeg ønsker som ansvarsbevisst barnefar.Dette året har i tillegg min kjæreste begynt på sykepleiereutdannelse,og jeg har stilt opp så godt jeg har kunnet med hensyn til vår datter,og hjulpet henne på vei for at hun skal ta seg en utdannelse.Det som har skjedd de siste par tre mnd,er at hun har blitt avvisende og "kjølig",men jeg har ikke presset meg på henne da hun tross alt har det travelt med studier/praksis og barn på sin kant.Og på Fredag kom nådestøtet fra henne,at hun ikke ville ha meg mer,at vi aldri hadde hatt noe forhold,og at hun ville være alene,klare seg selv...være "ungkarskvinne"..etc.etc.Jeg er HELT KNUST,og føler meg sviktet,tråkket på og misbrukt av henne,og jeg har det helt forferdelig vondt nå.Har en mistanke til at hun kan ha truffet en annen,men dette er noe hun har avkreftet blankt.Hva kan være årsaken til dette,og hva skal jeg gjøre for å "komme over sjokket!,eventuelt gjøre for å redde forholdet oss imellom.Vet at mange opplever langt verre ting enn dette,men det føles uansett helt forferdelig.da jeg er helt "knust"her jeg sitter.. KAN DU HJELPE MEG? Hilsen knust 40.år gammel mann..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272351-et-barn-sammenbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Eneste du kan gjøre er å ta tiden til hjelp.

Ikke press og mas på henne. Vær der for din datter, men om hun nekter for forhold så kan du ikke gjøre noe med det.

Du kan forsøke være støttende, grei og attraktiv- men ikke tvinge henne til å være i lag med deg.

Kanskje du skulle tatt deg en ferietur? Kanskje hun trenger savne deg? For å se hva hun hadde, mener jeg?

Uansett, ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272351-et-barn-sammenbrudd/#findComment-2204049
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du føler deg knust etter meldingen fra ditt barns mor, om at hun ikke vilha deg mer. Klart det kjennes grusomt å få en slik melding.

Dessverre er det ikke mye du kan gjøre for å få henne tilbake, annet enn å fortelle henne hvor inderlig du skulle ønske at hun ville gjøre om sin beslutning. Men det vet hun antakelig allerede, at du er ivrig etter å beholde henne.

Ingen kan ta eller true til seg kjærlighet, den kan man bare få. Når hun sier nei, har du ikke annet å gjøre enn å aksepere avvisningen, selv om det er tøfft.

Men det som aldri går over er at dere er foreldre sammen til datteren deres. Og her må du sloss for å beholde mye kontakt med barnet. Når barnet og moren flytter inn til din kommune, vil avstanden bli kortere mellom dere, og dermed samværet lettere å få til.

Selv om du ikke klarer å se det nå, er det viktig å minne om at det er stor forskjell på parskap og foreldreskap. Jeg håper du klarer etter hvert å være en god far for barnet ditt uten å blande inn dine kjærelihetslengsler og sorg til barnets mor. Faren er at du kan komme til å bruke barnet som en kanal for å nå mor.

I denne tiden som nå er må du forsøke å bearbeide din kjærlighetssorg, for å komme videre. les evt. mer om kjærlighetssorg her på DOL.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272351-et-barn-sammenbrudd/#findComment-2205921
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...