Gå til innhold

Øredobber

Anbefalte innlegg

Gjest Øredobber

Har ei jente som har hull i ørene, har hatt det ca.1,5år. Syntes det er puss/verk i ørene nesten hele tiden. Opphold noen ganger, men det kommer fort igjen. Syntes dette begynner å bli litt kjedelig. Hun bruker gulløredobber og noen ganger sølv. Har nesten lyst til å bare la det gro igjen,men vet selv at jeg også hadde verk/puss lenge før det ble bra, men kan ikke huske at det var så lenge.Hun ligger med de om natten, hvis jeg tar de ut er det noen ganger litt vanskelig å få inn om morgenen. Håper noen har noen lure svar. Viste ikke helt hvilket forum jeg skulle legge det inn på, men håper det passer her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272364-%C3%B8redobber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Konstant betennelse med puss og verk i ørehullene er ikke så sjelden. Jeg pleier å foreslå at man lar det gro igjen, for uansett hva man ellers prøver, så pleier det ikke gå over.

Noen av barna med betennelse i ørehullene har faktisk utviklet nikkelallergi og spormengder av dette finner man selv i gulløredobbene pga. overflatebehandling. Pga. denne irritasjonen blir det lett bakterie-infeksjon.

Etter noen år får man heller gjøre ett nytt forsøk !

God Påske !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272364-%C3%B8redobber/#findComment-2204131
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...