Lotte181365381081 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Heisann! Etter å ha lest mange av dine svar til andre, finner jeg mange som ligner mine, men skriver til deg for det. Jeg er 25 år, har i snart 1 års tid hatt svært sterke magesmerter som har kommet med ca 1,5 måneders mellomrom. Ikke noe sammenheng med mens! De kommer som smerter øverst i magen, går som et belte rundt til ryggen, og det er vel så vondt i ryggen som i magen. Det begynner ofte litt mildere, for så å bli ekstremt smertefullt og bli litt mildere igjen før de blir borte. Dette varer ofte i 1-2 uker pr. gang. Jeg vil si at det kjennes ut som anfall når det blir ille, så ille at jeg enten må gå hvileløst rundt eller ligge halvveis på magen og jeg kaster ofte opp. Jeg hadde 3-døgns lang fødsel og den var helt grusom, men jeg sammenligner dette med så sterke smerter. Siden sommeren har jeg hatt dette 5-6 ganger, og nå er smertene mer difuse og kjennes ut som det er litt lenger ned på magen også, men hovedsaklig i øvre del. Jeg har vært til colonskopi, gastroskopi, blodprøver, ultralyd uten at de har funnet noe. Vært lagt inn på sykehus, hvor morfin ikke tok alle smertene. Jeg føler at det blir forverret ved å spise, men er litt usikker på dette. Nå skal jeg til CT og hvis de ikke finner noe der, så er jeg redd de gir meg opp. Pappa har hatt betennelse i bukspyttkjertelen, mamma har hatt mye gallesteiner og nyregrus/steiner. Men dette burde de jo ha sett på ultralyd. Jeg er også overvektig, men spiser ofte og svært sunt og går ned i vekt hele tiden nå. Tror du det kan ha noe med bukspyttkjertelen å gjøre? Jeg drikker så og si aldri... Jeg blir veldig takknemlig for svar, jeg er helt desperat nå! Vennlig hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272502-sterke-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.