Gå til innhold

utskrapning, menssmerter og ørsmå blødninger

Anbefalte innlegg

Gjest lillejeg

Tok utskrapning for 2 dager siden. Har blødd veldig lite etterpå. Mest når jeg er på toalettet kommer det ut bittesmå "flak" med blod. Men lite rennende blod. Er dette normalt? Ellers kommer det ørlite tyntflytende blod innimellom. Kan jeg gå ut ifra at jeg ikke kommer til å blø stort mere? Har fortsatt menssmerter, er det vanlig, i tilfelle, hvor lenge da? Lurer ellers på hvor lenge det kan gå før jeg kan forvente mens igjen?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du mangler å gi en del vesentlige opplysninger som din alder og årsak til inngrepet.

Var det utskrapning etter abort? Da kan det ta 4-6 uker før mensen kommer. Det er normalt med blødning noen tid (dager-uker) etter abort avhengig av hvor langt på vei du var kommet.

Hvis du har hatt utskrapning pga blødningsforstyrrelser, vil de ofte fortsette uavhengig av utskrapningen.

Det er vanlig med litt ømhet etter en utskrapning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...