Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel jente. Jeg har vært plaget av veldig, veldig illeluktende utflod i ca 2 år nå, men jeg har ikke turt å gå til legen med det enda. Jeg vet ikke helt hva som kan være grunnen, men sånn jeg husker det var at når jeg skulle begynne på p-pilller for ca 2 år, siden tror jeg utflodplagene startet. Jeg eksprimenterte litt med forskjellige merker i 4 mnd, og har ikek gått på p-piller etter det. Jeg plages veldig av lukten og mengden, til og med kjæresten min merker det når vi har samleie. Jeg har sjekket meg for kjønnssykdommer, og har ikke det. Nå nylig har jeg også lagt merke at jeg har noen hvite litt harde prikkelignende skall ved vaginalåpningen, men det er utfloden som bekymerer meg mest. Tror du en flagyl kur kan hjelpe? Jeg fant en tube som kalles canesten 1% clotrimazol, som jeg smører på innnimellom. men det står; underlivsinfeksjon: påsmøres 2-3 ganger daglig inntil 3 dager etter symptomfrihet. vil det si at jeg skal bare smøre og smøre helt til jeg ikke er plaget mer av de hvite prikkende, også 3 dager til etter det? Men tilbake til den utfloden igjen, jeg har prøvd ut lactal, men det funket ikke. HJELP!! hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272687-irriterende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ha tilstanden bakteriell vaginose (BV) hvor det er en unormal bakterieflora i skjeden så de vanlige snille melkesyrebakterier (som lukter surt) er erstattet av andre uhensiktsmessige bakterier (som kan gi fiskelukt). Det er ikke en kjønnssykdom, men ses hos seksuelt aktive da samleie kan endre pH i skjeden. pH er unormalt høy ved BV. Canesten hjelper ikke, det er mot sopp. Heller ikke Lactal. Medisin mot BV er bare på resept, så du må til legen. De små hvite prikker er helt normale talgkjertler.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272687-irriterende/#findComment-2205869
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...