Gjest en desperate ung kvinne Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei! Min mann og jeg har vaert gift i snart 6 år, og vi har tre små barn. Min mann elsker sin jobb og har jobbet veldig mye de siste årene, sent på kvelden og av og til i helgene noen timer. Jeg var trøtt og lei av å være aleine med barna, og lengtet etter en vanlig familie liv. Jeg misstet snart tålmodighet og klagget ofte på hans lidenskap for hans jobb. Når han er hjemme leser han bare sine artikler og sitter på sin sofa hele tiden. Det ser ut som jobben er viktigere enn oss! I tillegg er min mann ganske spessiell på visse sider: antimaterialist og ekstrem opptatt av hygien og sikkerhet. Vi har også problemer på grunn av vår kulturforskjell, for jeg er fransk. Alt gjorde at vi skled mer og mer fra hverandre. Jeg savnet ham veldig og ville at vi skulle finne hverandre igjen. Men etter hans tilståelse om utroskap i 2 måneder (noe jeg ikke ante siden jeg er så vant at han jobber så mye) ble jeg så usikker på alt. Jeg stoler ikke på hans følelser for meg lenger, og jeg slitter med mitt eget bildet. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillitt. Jeg er 30 år og ganske søtt, men jeg føler meg dum og uinteressant etter det han har gjort. Han fortalte om det som hadde skjedd for å gi en ende til det og ville at vi skulle ha det bra sammen igjen. Han sier også at vi hadde blitt uvenner i en lang periode før, i ca. 2 år. Problemet er at jeg klarer ikke å holde fokus på det positive i vårt forhold. Det er så mye som er ødelagt. Vi går på et familievern kontor, og vår terapeut har gitt oss for oppgave å gjøre fem gode ting til hverandre til neste avtalen. Han klarer det, mens jeg ikke gjør det. Humøret mitt svinger fra dag til dag, og jeg klarer ikke å sette en strekk på fortiden. Den ligger der som en svart sky over ekteskapet vårt. Hvordan kan vi bli venner igjen når jeg er så sint, skuffet, sårbar og utrygg på ham. Dessuten ser det ut som vi ikke har noe i felles lenger untatt barna, og vi har ingenting å snakke om når vi er ute og prøver å forandre hverdagen... vi bare krangler. Noen gode råd for å redde vårt ekteskap og spare 3 uskyldige barn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272732-ektepar-uvenner-f%C3%B8r-og-spessiel-etter-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg forstår veldig godt at du føler deg utrygg og liten etter å ha blitt sveket slik. Du må tenke nøye gjennom om du tror du klarer å komme gjennom dette og igjen ha tillitt til mannen din. Du skriver at terapeuten vil dere skal gjøre 5 gode ting for hverandre til neste møte, og du har problemer med dette. Du kan jo late som om han er en helt annen. Lat som om han er en kollega du skal gjøre noe hyggelig for. Ikke fokuser på utroskapen, men på det å prøve komme gjennom noe som er vondt. Du behøver ikke å like mannen din akkurat nå. Du må bare komme deg gjennom det som har skjedd. Hvis det skulle komme til det at dere ikke klarer å lappe ekteskapet sammen igjen, så skal dere begge ha gjort deres aller, aller beste for å få det til før dere evt. slutter. Men jeg skjønner deg så godt. Det er ikke lett å være deg nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272732-ektepar-uvenner-f%C3%B8r-og-spessiel-etter-utroskap/#findComment-2206666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.