Gå til innhold

2 P-Piller på en dag.....

Anbefalte innlegg

Gjest Med vennlig hilsen Bekymret

Hei! Jeg bruker Microgynon, og tror jeg klarte å ta to piller på en dag. De var begge innenfor "tidsfristen" Jeg hadde sex i eggløsnings-tiden, og nå har det komt litt mellomblødning. Jeg har hatt mellomblødninger tidligere, men lurer på om dobbel dose kan utløse blødninger og graviditet eller at jeg nå ikke beskyttet mot graviditet? Har fortsatt på resten av brettet, ble anbefalt på apoteket å ta brettet ut slik at jeg da sluttet en dag tidligere enn vanlig. Jeg har gått på pillen i 9 år og alltid tatt den til riktig tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272742-2-p-piller-p%C3%A5-en-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillee_my88

skjønner ikke hva du mener med eggløsningstiden, du går på ppiller og har IKKE eggløsning i det hele tatt. Det kommer derimot veldig fort om du lar det gå for lang tid mellom 2 ppiller.. Så tar du alle til samme tid hver dag så er det ingen fare. Tviler egentlig veldig på at 2 ppiller på en dag, en gang, kan være farlig, tror du øker faren for "rot i systemet" om du tar 2 ppiller ofte..

Beste er så klart å ta en test ca 2 uker etter samleiet nærmest dagen du gjorde dette og se..

Mette Moen, Gynekolog

For det første, så har man ikke eggløsning når man tar p-pille, det er slik de virker. At du tar to piller på en dag kan bare øke sikkerheten. For noen år siden var pillene faktisk dobbel så sterke, som to piller, men det har vist seg at det ikke var nødvendig. Det er helt korrekt bare å fortsette med resten av brettet. (Hvis du har problem med å huske om du har tatt dagens pille, kan du ta den siste på brettet før du fortsetter, så stemmer det med ukedagene). Med Microgynon kan du for øvrig selv bestemme når du ønsker menstruasjon, du kan gjerne hoppe fra brett til brett. Det går vanligvis greit, i all fall i ett par måneder.

Altså absolutt ingen grunn til bekymring.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Gjest Hilsen Ikke bekymret lenger;)

For det første, så har man ikke eggløsning når man tar p-pille, det er slik de virker. At du tar to piller på en dag kan bare øke sikkerheten. For noen år siden var pillene faktisk dobbel så sterke, som to piller, men det har vist seg at det ikke var nødvendig. Det er helt korrekt bare å fortsette med resten av brettet. (Hvis du har problem med å huske om du har tatt dagens pille, kan du ta den siste på brettet før du fortsetter, så stemmer det med ukedagene). Med Microgynon kan du for øvrig selv bestemme når du ønsker menstruasjon, du kan gjerne hoppe fra brett til brett. Det går vanligvis greit, i all fall i ett par måneder.

Altså absolutt ingen grunn til bekymring.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk for rask og profesjonell tilbakemelding! Dette nettstedet er unikt, og jeg kommer til å anbefale det til andre.

Gjest Beste hilsen ikke bekymret lenger;)

Det har jeg også gjort før.. Skulle bare forsette som vanlig. Så lenge den ekstra pillen er tatt har det ikke noe å si, bare at man blir ferdig med brettet en dag tidligere. Så ingen fare.. :)

Takk! Det hjalp:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...