Gå til innhold

samliv og sex

Anbefalte innlegg

Gjest Confused women

hva skal jeg gjøre.... ? har væt samboer i 8 år og gift i 4. jeg er 33 og min mann er 41. har ingen barn. Er usikker på hva jeg vil? Vi er veldig gode venner men savner det kjæerlige, intimitet, begjæret, oppmerksomhet, hyppigere sex... Jeg vet det avtar etter hvert i et forhold. Har fått oppmerksomhet endel i det siste hvor jeg sluker,føler meg underernært på sex ( det har ikke akkurat vært så hett på dette området) og andre menn frister meg. Blir fort avstandsforelsket. Vi har snakket sammen om forholdet, om sex ( tatt opp flere ganger) og vi har også gått i terapi. Burde vi ha en pause? klarer ikke ta noen avgjørelse alene....? Er jo glad i mannen min, men har et liv. Jeg må også innrømme at jeg har lyst på barn i nærmeste fremtid også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272759-samliv-og-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Sex er en viktig komponent i et samliv. Jeg pleier å si at det er 4 viktige komponenter, som teller like mye alle 4, for at et samliv skal være godt å kunne vare. Det er vennskap, sex, respekt og kommunikasjon.

Nå høres det ut som om sex er et underskuddsområde hos deg, men du sier ikke noe særlig om andre forhold. Derfor vil jeg ikke uten videre oppfordre deg til å ta en pause fra din ektefelle. Hva skulle du i så fall gjøre i denne pausen, farte med andre menn og leve livet, for å ha prøvd det, eller.....

I første omgang vil jeg heller oppfordre deg til å snakke med mannen din om dine savn og lengsler. kanskje han savner det samme som deg, intimitet og sex. Kan hende dere har viklet dere inn i et mønster som gjør at dere ikke hverken har tid eller overskudd til å dyrke hverandre.

Hvis dere er slitne av å snakke sammen, og litt oppbrukt på kommunikasjon, kan det være en ide å bruke en parterapeut. Det kan sette dere på sporet i hva dere burde gjøre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272759-samliv-og-sex/#findComment-2206601
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...