Gjest Vekten87 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 er det flere gravide som til tider er plaget med en ekstrem hodepine! jeg får en eller flere ganger i uken en kraftig hodepine, den er så karaftig at tårene kommer av bare smerten (gråter ikke). så da må jeg ta kveld. er utrolig irriterende... er det vanlig å få slike plager i svangerskapet? er i uke 14, håper virkelig ikke det skal måtte være slik resten svangerskapet! ellers er jeg i fin form... hvordan er det med dere? alt bra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest migrenejenta Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, Og velkommen i klubben kunne jeg si det var en periode da jeg var VELDIG plaget av hodepine, har hatt migrene i hele mitt voksne liv, og det var en stund rundt uke 7-11 i svangerskapet da det var virkelig ille. Skrev et par innlegg i desperasjon her, du kan sikkert lese det hvis du gidder å bla litt tilbake . Det viser seg at hodepine er en av de vanlige svangerskapsplager som mange opplever, men det går heldivis over etter noen uker. De som lider av migrene merker ofte bedring i svangerskapet ( dette på grunn av hormoner som forandrer seg i forbindelse av menstruasjon, og holder seg stabil under svangerskapet og samtidig lindrer migreneplager ), men det finnes også noen som får kraftigere migreneanfall mens de er gravide ( trodde selv en stund at jeg var en av de ). Om du ikke ble kjent med migrene før du ble gravid, er det lite sannsynlig at det dukker opp nå, og da ligger trøsten i det at det går over etter en stund. Ja, det kan være svært plagsomt og invalidiserende , da gravide ikke får ta andre medisiner enn Paracet , som hjelper ikke alltid. Men det finnes håp, det har jeg opplevd Prøv å se litt på hverdagen din, er det noe du stresser ekstra med, er det vanskelig tid på jobb , eller er det noen andre ting som kan forårsake hodepine hos deg? I mitt tilfelle hjalp det med en uke fri fra jobben, jeg reiste på ferie og merket ikke hodepine . Den kom tilbake litt kraftigere da jeg kom tilbake, men ga seg til slutt. Har du veldig vondt , og føler at Paracet ikke hjelper, bli hjemme og ta dagen med ro. Jobben din har ingen nytte av jente som er til stedet, men ikke i stand til å gjøre noe, og de fleste vet jo at av og til formen hos gravide ikke er på topp. Blir du plaget av sterke smerter over lengre periode, ville jeg kontakte lege.Ikke fordi det kan være noe galt, men fordi en gradert sykemelding eller tilrettelagt arbeid kan hjelpe en stund. Det ble litt lang, jeg vet det, men ville bare si at selv om det hjelper lite å si at det er "vanlig " når hodet holdet på å eksplodere av smerte, så det finnes håp og det er kanskje en trøst.. Lykke til og god bedring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/#findComment-2206279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, Og velkommen i klubben kunne jeg si det var en periode da jeg var VELDIG plaget av hodepine, har hatt migrene i hele mitt voksne liv, og det var en stund rundt uke 7-11 i svangerskapet da det var virkelig ille. Skrev et par innlegg i desperasjon her, du kan sikkert lese det hvis du gidder å bla litt tilbake . Det viser seg at hodepine er en av de vanlige svangerskapsplager som mange opplever, men det går heldivis over etter noen uker. De som lider av migrene merker ofte bedring i svangerskapet ( dette på grunn av hormoner som forandrer seg i forbindelse av menstruasjon, og holder seg stabil under svangerskapet og samtidig lindrer migreneplager ), men det finnes også noen som får kraftigere migreneanfall mens de er gravide ( trodde selv en stund at jeg var en av de ). Om du ikke ble kjent med migrene før du ble gravid, er det lite sannsynlig at det dukker opp nå, og da ligger trøsten i det at det går over etter en stund. Ja, det kan være svært plagsomt og invalidiserende , da gravide ikke får ta andre medisiner enn Paracet , som hjelper ikke alltid. Men det finnes håp, det har jeg opplevd Prøv å se litt på hverdagen din, er det noe du stresser ekstra med, er det vanskelig tid på jobb , eller er det noen andre ting som kan forårsake hodepine hos deg? I mitt tilfelle hjalp det med en uke fri fra jobben, jeg reiste på ferie og merket ikke hodepine . Den kom tilbake litt kraftigere da jeg kom tilbake, men ga seg til slutt. Har du veldig vondt , og føler at Paracet ikke hjelper, bli hjemme og ta dagen med ro. Jobben din har ingen nytte av jente som er til stedet, men ikke i stand til å gjøre noe, og de fleste vet jo at av og til formen hos gravide ikke er på topp. Blir du plaget av sterke smerter over lengre periode, ville jeg kontakte lege.Ikke fordi det kan være noe galt, men fordi en gradert sykemelding eller tilrettelagt arbeid kan hjelpe en stund. Det ble litt lang, jeg vet det, men ville bare si at selv om det hjelper lite å si at det er "vanlig " når hodet holdet på å eksplodere av smerte, så det finnes håp og det er kanskje en trøst.. Lykke til og god bedring først vil jeg si tusen takk for et flott svar!! jeg er ikke plaget med noe form for migrene fra tidligere, heldigvis! mitt problem med fravær er at jeg går på skole og jobber en del utenom, så ja, kan bli mye til tider.. så har jeg et hus som skal ryddes, middag som skal lages.. så ja, enkelte dager kunne jeg stresset ned litt og tatt det roligere! så er det skole fronten, hvor eksamen nermer seg og fraværet er blitt stort med tiden.. men tror du legen kunne laget en "avtale" mellom meg og lærer? et alternativ? kan bli mye til tider og føler at jeg MÅ gå på skolen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/#findComment-2206293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest migrenejenta Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 først vil jeg si tusen takk for et flott svar!! jeg er ikke plaget med noe form for migrene fra tidligere, heldigvis! mitt problem med fravær er at jeg går på skole og jobber en del utenom, så ja, kan bli mye til tider.. så har jeg et hus som skal ryddes, middag som skal lages.. så ja, enkelte dager kunne jeg stresset ned litt og tatt det roligere! så er det skole fronten, hvor eksamen nermer seg og fraværet er blitt stort med tiden.. men tror du legen kunne laget en "avtale" mellom meg og lærer? et alternativ? kan bli mye til tider og føler at jeg MÅ gå på skolen.... Bare hyggelig. Vet ikke helt hvordan det er med skolen og om det finnes noen avtaler på denne fronten, men du kan kanskje snakke med lærer/e og lege og se om det går an at du ikke trenger å møte opp til alle forelesninger, bare ta eksamer og det som du absolutt må være med på for å bestå ting.. Det går jo an å forsøke. Spørsmålet er om det er slik at du må jobbe utenom studiene, er økonomien slik at det går ikke uten, eller kan du ta deg noen uker fri inntil det blir bedre? Og så dette med husarbeid, rydding og matlaging.. prøv å ta det litt roligere. Det skjer ingen skade om du ikke rydder regelmessig, og kanskje mannen i huset kan hjelpe til her? Jeg har en mann som gjør svært lite hjemmet, en sånn type som går ut i fra at det er kvinne som passer på slik, gravid eller ikke.. Hjelper til når han blir spurt, men nesten aldri av seg selv. Da jeg trodde jeg kom til å bli sprø av hodepine har jeg ikke laget middag eller lot være å stryke klær i flere dager, selv om bunken ble større og større. Hørte ikke eneste klageord, man kan se når du har skikkelig hodepine, holder deg i mørke og unngår støy, og alt dette som følger med.. Men om det er kombinasjon av studiene og jobben som sliter deg ut mest, ville jeg prøvd å snakke med skolen og evt lege.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/#findComment-2206305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Bare hyggelig. Vet ikke helt hvordan det er med skolen og om det finnes noen avtaler på denne fronten, men du kan kanskje snakke med lærer/e og lege og se om det går an at du ikke trenger å møte opp til alle forelesninger, bare ta eksamer og det som du absolutt må være med på for å bestå ting.. Det går jo an å forsøke. Spørsmålet er om det er slik at du må jobbe utenom studiene, er økonomien slik at det går ikke uten, eller kan du ta deg noen uker fri inntil det blir bedre? Og så dette med husarbeid, rydding og matlaging.. prøv å ta det litt roligere. Det skjer ingen skade om du ikke rydder regelmessig, og kanskje mannen i huset kan hjelpe til her? Jeg har en mann som gjør svært lite hjemmet, en sånn type som går ut i fra at det er kvinne som passer på slik, gravid eller ikke.. Hjelper til når han blir spurt, men nesten aldri av seg selv. Da jeg trodde jeg kom til å bli sprø av hodepine har jeg ikke laget middag eller lot være å stryke klær i flere dager, selv om bunken ble større og større. Hørte ikke eneste klageord, man kan se når du har skikkelig hodepine, holder deg i mørke og unngår støy, og alt dette som følger med.. Men om det er kombinasjon av studiene og jobben som sliter deg ut mest, ville jeg prøvd å snakke med skolen og evt lege.. først må jeg bytte lege, den legen jeg har nå er håååååpløs!! men og læreren er skikkelig streng og sint, men går jo ann å håpe at han forstår... skal ta meg en prat me de:) takk for hjelpen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/#findComment-2206308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2469 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg hadde det slik jeg også. Jeg har migrene til vanlig, men har kun et anfall i ny og ne liksom. Men da jeg ble gravid fikk jeg mye mer vondt i hodet. Startet vel rundt uke 14 på meg også om jeg ikke husker helt feil. Før jul gikk jeg i 16 dager i strekk med migrene, og da holdt jeg på å bli gal rett og slett. I tillegg gikk jeg da og spente meg så mye at jeg ble totalt stiv i nakken. Jeg har en jobb med utrolig mye stress, så legen min sykemeldte meg 50%, samtidig som jeg har en forståelsesfull sjef som gav meg andre arbeidsoppgaver slik at jeg kunne ta med meg PC`en hjem og jobbe en del hjemmefra og styre dagene mine selv. Da gikk hodepinen bort. Vel, jeg har noen dager innimellom nå også, men kan ikke sammenlignes med den perioden før jul. Og i tillegg går jeg nå fast hos fysioterapeut slik at jeg holder nakken og ryggen i sjakk og det hjelper nok også på en del. Du kan ta Paracet uten at det skader fosteret, men for min egen del så hjelper det lite når jeg er vant til å ta sterke migrenemedisiner i form av sprøyter. Men Paraceten hjalp litt på nakken i allefall, så det var nå godt for noe. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/272764-kraftig-hodepine/#findComment-2208972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.