Gå til innhold

Når kommer...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babyen er mindre enn et jordbær når du er 7 uker på vei, så magen lar nok vente på seg ;-)

I første svangerskap så jeg ikke gravid ut før jeg var over 20 uker på vei. De to neste gangene kom magen mye tidligere (sikkert pga at livmoren fra før var utvidet og mine magemuskler slappere enn før).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272850-n%C3%A5r-kommer/#findComment-2206926
Del på andre sider

Gjest anonym litt til

Babyen er mindre enn et jordbær når du er 7 uker på vei, så magen lar nok vente på seg ;-)

I første svangerskap så jeg ikke gravid ut før jeg var over 20 uker på vei. De to neste gangene kom magen mye tidligere (sikkert pga at livmoren fra før var utvidet og mine magemuskler slappere enn før).

Hehe, ja, det er vel ikke fosteret som gjør magen stor på dette stadiet...

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272850-n%C3%A5r-kommer/#findComment-2206937
Del på andre sider

I første svangerskap kom magen omtrent i uke 14-15. I uke 17 var den godt synlig for andre.

Det skal sies at jeg alltid har fått gedigne mager når jeg har vært gravid. 6 mnd på vei tror alle at jeg er fullgått.

I andre svangerskap kom magen rundt uke 14 og i tredje i uke 12. For andre ble den synlig omtrent i uke 15-16.

Så du må nok slå deg til ro med at det tar en stund til.

Men det er ikke så lenge før du vil kjenne den voksende livmoren. Når du ligger på magen kan du om noen uker kjenne at det er en kul der. Og når du ligger på ryggen kan du klemme helt nede ved skambeinet og kjenne at det er "noe" der.

Kjempespennende :)

Gratulerer med svangerskapet forresten :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272850-n%C3%A5r-kommer/#findComment-2206971
Del på andre sider

Gjest anonym litt til

I første svangerskap kom magen omtrent i uke 14-15. I uke 17 var den godt synlig for andre.

Det skal sies at jeg alltid har fått gedigne mager når jeg har vært gravid. 6 mnd på vei tror alle at jeg er fullgått.

I andre svangerskap kom magen rundt uke 14 og i tredje i uke 12. For andre ble den synlig omtrent i uke 15-16.

Så du må nok slå deg til ro med at det tar en stund til.

Men det er ikke så lenge før du vil kjenne den voksende livmoren. Når du ligger på magen kan du om noen uker kjenne at det er en kul der. Og når du ligger på ryggen kan du klemme helt nede ved skambeinet og kjenne at det er "noe" der.

Kjempespennende :)

Gratulerer med svangerskapet forresten :)

Tusen takk for svar!

Jeg kjenner i allefall aktivitet i nedre del av magen, helt klart at det er noe som skjer. Ellers er jeg i fin form. Syns det er så rart det hele. Selv om alt var planlagt og jeg er i den alderen hvor det er på tide å sette i gang, føler jeg svært lite. Jeg er sikker på at jeg kommer til å elske barnet og at far kommer til å bli en god far, men allikevel klarer jeg ikke helt å glede meg over det! Men dette er sikkert en vanlig reaksjon.

Vi får se om det hjelper når magen kommer :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272850-n%C3%A5r-kommer/#findComment-2206984
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg kjenner i allefall aktivitet i nedre del av magen, helt klart at det er noe som skjer. Ellers er jeg i fin form. Syns det er så rart det hele. Selv om alt var planlagt og jeg er i den alderen hvor det er på tide å sette i gang, føler jeg svært lite. Jeg er sikker på at jeg kommer til å elske barnet og at far kommer til å bli en god far, men allikevel klarer jeg ikke helt å glede meg over det! Men dette er sikkert en vanlig reaksjon.

Vi får se om det hjelper når magen kommer :)

Det er jo så uvirkelig før man virkelig ser og kjenner noe skikkelig. Selv etter at magen har blitt gigantisk har jeg syntes det har vært merkelig å tenke på at det skulle ligge et helt lite menneske inni meg.

Men det har nå vært det som har kommet ut ;)

Du venner deg nok til tanken, og så vil nok gleden og spenningen over dette nye komme.

Og gjør det ikke det, så gjør heller ikke det noe. Når barnet kommer vil du etterhvert helt sikkert bli glad i ham/henne. Selv om ikke den berusende morskjærligheten kommer med en gang, så er det helt normalt det også.

Beskytterinstinktet vil slå inn, og etter en stund vil du ikke fatte at det virkelig går ann å være så vanvittig glad i noen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272850-n%C3%A5r-kommer/#findComment-2207115
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...