Gå til innhold

Hva gjør legen for å diagnostisere migrene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lege gjorde det ved å sette meg på migrenemedisin, jeg fikk beskjed om at hvis de virket så hadde jeg migrene, for de virker ikke på vanlig hodepine.

Det var selvfølgelig klare symptomer på at jeg hadde migrene, og jeg var også sikekr på dette selv - men eneste måten å få klarhet i det var å teste medisin...

Så ut fra min erfaring, vil jeg tro det er migrene du har, siden migrenemedisin har hjulpet deg tidligere...

Legen min stilte meg spørsmål om migrene i familien (jeg er 4. generasjon med migrene), om lysømfindtlighet, om det blir verre ved bevegelse, etc. Han tok ingen prøver.

Så fikk jeg migrenemedisin, og det hjalp på et blunk. Ibux og Paracetamol hjalp ingenting.

Annonse

Jeg fikk noen spørsmål som jeg svarte på. Hvor jeg kjente det f.eks. (i ene siden). Så fikk jeg medisin som kun tar migrene, den virket. Paracet osv nytter ikke dagen derpå etter migrenen en gang.

Hei

Takk for svar- skal til legen i dag for en annen ting, får se om jeg tør nevne det - er utrolig pysete på slike ting som jeg må ta opp med legen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...