Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget av Bakteriell Vaginose. Blir som regel behandlet med Flagyl (5tabl 1. og 3.dag) Men det kommer igjen og igjen.

Lurer på om det er noen råd om hva jeg kan gjøre for å ikke få dette flere ganger. Jeg har to faste elskere, vet dette kan skape bakterie problemer, så prøver å bruke kondom,men er ikke alltid like lett. Og jeg passer på å ikke bruke den samme tampongen mer enn maks 6 timer. Er det andre ting jeg kan gjøre for å slippe å få denne utrolig sjeneredes plagen igjen?

Mvh jente 25 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272926-bakteriell-vaginose/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest også plaget

Har akkurat sammeplage men i og med jeg ikke blir bedre begynner jeg å lure på om jeg kunne fått noe annet enn flagyl. Er det sånn at du har litt utflod og er "fuktig" i skjedeåpningen hele tiden? Lukter det sursøtt etter at du tisser?

Legen min sa at jeg skulle prøve med yogurt naturell. Bare lurer på hvordan den skal komme inn i skjeden. Har du hørt om det? Lurer på om det går an å kjøpe en sprøyte på apoteket for å sprøyte litt inn. Høres så ekkelt ut. Jeg turde ikke spørre legen om hvordan jeg skulle gjøre det så jeg går her uten å ha gjort noe. Det er ihvertfall et tips jeg har fått fra legen og det er en gynekolog.

Må prøve det en gang for jeg blir gal av å gå sånn.

Mvh kvinne 37 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272926-bakteriell-vaginose/#findComment-2214270
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Har akkurat sammeplage men i og med jeg ikke blir bedre begynner jeg å lure på om jeg kunne fått noe annet enn flagyl. Er det sånn at du har litt utflod og er "fuktig" i skjedeåpningen hele tiden? Lukter det sursøtt etter at du tisser?

Legen min sa at jeg skulle prøve med yogurt naturell. Bare lurer på hvordan den skal komme inn i skjeden. Har du hørt om det? Lurer på om det går an å kjøpe en sprøyte på apoteket for å sprøyte litt inn. Høres så ekkelt ut. Jeg turde ikke spørre legen om hvordan jeg skulle gjøre det så jeg går her uten å ha gjort noe. Det er ihvertfall et tips jeg har fått fra legen og det er en gynekolog.

Må prøve det en gang for jeg blir gal av å gå sånn.

Mvh kvinne 37 år

Jeg er en jente på 20 år som også er velig plaget med bakteriell vaginose.Fikk påvist det første gang for to år siden, da fikk jeg en gel som man sprøytet inn i skjeden som kalles Zidoval, den virket ekkektivt.

Men nå i de siste mnd har jeg vært veldig plaget. Har gått på to kurer, men blir liksom ikke helt kvitt det. Det er utrolig irriterende. Har også hørt av legen at jeg burde spise masse yougurt, men vet ikke om man skal putte det oppi skjeden. Men skader kanskje ikke å prøve det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272926-bakteriell-vaginose/#findComment-2350559
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...