Gå til innhold

Er det lurt å la varmepumpen stå på hele tiden,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den bør stå på hele tiden, såfremst du ikke reiser bort over lengre tid.

Dette fordi de har sykluser, og hvis du skrur den av får den ikke gjort seg ferdig med syklusen sin, og du kan ende opp med å trenge en servicemann.....

Kjøpte min for fire år siden, og har fulgt rådet jeg da fikk -ikke slå den av. Den har knapt vært avslått siden da, bortsett fra ved rengjøring, selvfølgelig. Noe annet er jo å regulere termostaten jevnlig, slik at den ikke går for full maskin til enhver tid.

Et annet tips jeg fikk, var å kjøre den på airkondition minst noen dager hver sommer, slik at den får "blåst" seg litt/selvrensing.

Gjest god helg

Kjøpte min for fire år siden, og har fulgt rådet jeg da fikk -ikke slå den av. Den har knapt vært avslått siden da, bortsett fra ved rengjøring, selvfølgelig. Noe annet er jo å regulere termostaten jevnlig, slik at den ikke går for full maskin til enhver tid.

Et annet tips jeg fikk, var å kjøre den på airkondition minst noen dager hver sommer, slik at den får "blåst" seg litt/selvrensing.

Nyttig å vite, da jeg har tatt den av noen dager nå.

Hvor mange grader setter du den på om sommeren når det er varmt?

Nyttig å vite, da jeg har tatt den av noen dager nå.

Hvor mange grader setter du den på om sommeren når det er varmt?

Alt etter hvor varmt det er ute, men om jeg stiller den inn på sånn rundt 16 grader, holder temperaturen seg behagelig inne når det er varmt ute. Er ofte bortpå reguleringsknappen, temeratur er viktig for meg :)

Alt etter hvor varmt det er ute, men om jeg stiller den inn på sånn rundt 16 grader, holder temperaturen seg behagelig inne når det er varmt ute. Er ofte bortpå reguleringsknappen, temeratur er viktig for meg :)

Temperatur, of course ;o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...