Gå til innhold

Gravid og leddgikt?

Anbefalte innlegg

Gjest kiss10

Hei hei!

Jeg er 32 år gml og har hatt diagnosen leddgikt fra jeg var 14-15 år gammel. Har milde til moderate plager. Symptombildet har de senere år går over til å likne fibromyalgi. Medisinert med Methotrexate, Zalazopyring og Voltaren. Er i full jobb og aktiv på fritida.

Nå ønsker vi oss barn og jeg vil gjerne høre fra andre om dere har erfaringer med gjennomføring av svangerskap. Har dere hatt sykdomsendringer under svangerskapet eller etter fødselen? Alle erfaringer er interessante. Vi har bare nettopp tatt avgjørelsen og skal bestille time hos Revmatolog for rådgiving snart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272943-gravid-og-leddgikt/
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest revmatiker selv

Nå er det jo en stund siden du skrev innlegget, men jeg svarer alikevel.

Jeg har selv leddgikt, har ikke født, har adoptert istedenfor,.

men jeg kjenner ei som har leddgikt og som har født. hun hadde små plager før graviditeten, men etter fødsel så sliter hun endel og har fått en forverring i sykdomsbildet. Ikke for å skremme deg. Noen blir visstnok bedre under svangerskapet, og leddgikten forverres ikke etter fødsel. Mens andre har forverring etter fødsel. Sjansen for sykdomsbildet endrer seg etter 2 barn er større!

Lykke til...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/272943-gravid-og-leddgikt/#findComment-2288997
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...