Gjest frustrerte fruen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har vært sammen med mannen min i snart 15 år nå. Vi har 3 barn, hus og grei økonomi. Problemet er at jeg så inderlig savner litt lidenskap i forholdet. Mannen min har aldri vært lidenskapelig. Jeg savnet det allerede i begynnelsen av forholdet, men vi trivdes nå godt i lag. Nå er forholdet kjedelig. Vi har knapt ting å snakke om fordi han så langt i fra er noen pratsom type. Ikke er jeg av dem som skravler uten å få noen tilbakemelding heller. Sexen er så rutinemessig at det er til å gråte av. Og det gjør jeg av og til etter på også. Jeg har prøvd å ta det opp med ham at det ikke er tilfredsstillende. Jeg har prøvd å sprite det opp selv. Men han følger ikke med. Han liker forsåvidt at jeg tar initiativ, men prøver jeg meg på andre stillinger, så vil han ikke det. Forspillet er akkurat like ens hver eneste gang. Jeg kan nesten på sekundet vite når neste ting skjer. Selv om jeg her også prøver å bryte rutinene, så følger han ikke med. Jeg har fortalt ham helt tydelig og klart hva jeg liker, men det virker ikke som om han bryr seg. Mannen min er snill og absolutt til å stole på. Men jeg savner litt mer villskap. Nå har en eks fra lenge siden tatt kontakt med meg. Forholdet til denne var veldig lidenskapelig og intenst. Det var også veldig kortvarig pga avstand så jeg vet jo at det ikke er noe vits i å drømme om dette. Men jeg klarer ike å la være å tenke på hvordan det kunne være å være sammen med ham. Der mannen min må dras med på ting, er denne eksen eventyrlysten. Der mannen min som sagt er kjedelig i senga, er denne eksen vanvittig herlig! Jeg tar meg nå i å vente på mail fra eksen og kjenner hjertet hoppe når jeg ser navnet hans. Jeg blir så fortvilet. Jeg har det jo på mange måter bra sammen med mannen min. Men vi er liksom ikke på bølgelengde. Jeg blir redd for disse følelsene som dukker opp overfor eksen. Jeg burde sikkert bare slutte å ha kontakt, men jeg vil ikke. Blir litt trassig og sier til meg selv at jeg fortjener å ha litt spenning i livet jeg også. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje bare å få ut frustrasjon. Takk for at du leste. Og jeg tar i mot både ris og oppmuntring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Velkjent problemstilling. Godt og trygt forhold, som grenser mot det kjedelige. Du har lyst å ha forholdet- men kjeder deg... Så kommer den andre... som STOR fristelse. Jeg har vært der, og har liknende erfaring. Men for meg har "det gått noen år" om du skjønner. Det er noen år siden fristelsen var så stor... etc. Du må vurdere hva du vil. Kjenn etter. Hva vil du? Vil du satse på ditt kjedelige forhold? I så fall- må det gjøres et kraft-tak. Kanksej kan dere ta en helg på hotell? Bare dere to; danse, flørte, spise god mat etc? Dette uten PC, uten mobil... Poenget er at dere snakker med hverandre. Den andre. Vel- fristelsen er enorm. Jeg vet det. Men over tid vil også den andre bli kjedelig. Gresset er sjelden grønnere på den andre siden. Du må selv velge. Jeg valgte bli i ekteskapet. Fristelsen var enorm, og tankene spant om den andre døgnet rundt i et par år. Men så roet det seg....sakte men sikkert. Og jeg må si jeg er veldig glad at jeg fulgte fornuften og ikke lot meg rive med av forvirrede følelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg tror ikke egentlig du trenger noen tilbakemelding på dette, jeg regner med at du egentlig selv vet hva som blir svarene. Du må selvfølgelig ikke innlede noe forhold til denne eksen, i hvert fall ikke før du evt forlater mannen din. Hvis mannen din aldri har vært lidenskapelig, så visste du jo hvordan det lå an på den fronten. Det er sjelden mennesker endrer seg nevneverdig i et ekteskap... Men jeg regner med at det var godt å få ut det du hadde på hjertet, og det hjalp deg kanskje selv også å få på trykk? Ta en runde med deg selv hva du egentlig ønsker - på lang sikt - ikke for et øyeblikks lidenskap... Finn ut om du vil leve med din nåværende mann i nåværende situasjon (det er dessverre den du må ta utgangspunkt i, da du som sagt ikke kan regne med å klare å forandre et annet menneske) eller om du vil ut av forholdet... Da - men først da - kan du finne deg en mann som er verdens mest lidenskapelige:-) Ønsker deg lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nonickk Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det er vel skjeldent et forhold har noe lidenskap etter 15 år. Det er bare opp til deg om du vil leve i kjedsomhet resten av livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kjære deg, Jeg tror du veit svaret på dette veldig godt sjøl. Når det gjelder eksen, sier det seg vel selv at du ikke skal forholde deg til han på noen annen måte enn hva som ikke kan bli vanskelig for deg sjøl. Det er selvfølgelig godt mulig at gresset er grønnere på den andre sida, men å finne ut av det, er vel et større sjansespill enn hva som er fornuftig å gjennomføre? Ikke gjør noe som du kommer til å angre på seinere! Det å ha 3 små barn sammen og leve det hektiske livet det medfører, er mer enn nok til å ta livet av et hvilket som helst forhold, tror jeg. Det er så mye som skal følges opp, og livet ditt blir preget av å være en logistikk-kabal som skal gå opp hver dag. Det er fort gjort å komme inn i et rutinespor og ta hverandre for gitt fordi man blir "samarbeidspartnere" for å få ting til å gå opp i den hektiske hverdagen. Jeg synes virkelig du og mannen din skal prøve å komme bort litt fra barna, kanskje en langhelg der det bare er dere to sammen. Å kunne kjenne litt på hvordan det bare er å være kjærester, og ikke bare mamma og pappa, er sikkert noe dere hadde hatt godt av begge to. Om ikke annet, få en nabounge til å sitte barnevakt en kveld - gå dere en lang tur i vårkvelden sammen og prat litt. Jeg levde i et ekteskap i 8 år som ikke bare bar preg av rutine og hverdag, men som også var svært destruktivt for oss begge. Jeg stod "på kanten av stupet" veldig lenge og lurte på om jeg skulle våge å hoppe ut av det. Da jeg endelig turte å hoppe, hadde jeg gode venner og familie som "tok imot", og det var en enorm lettelse. Jeg tror ikke ditt forhold er destruktivt, tvert imot tror jeg dere egentlig har det ganske fint. Men jeg skjønner at du savner litt lidenskap. Snakk med mannen din igjen og igjen, og få han til å forstå at det for begge handler om å strekke seg litt for at partneren skal føle seg verdsatt. Dette blei visst veldig lange, og kanskje litt intetsigende. Jeg ønsker deg ihvertfall alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrerte fruen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Velkjent problemstilling. Godt og trygt forhold, som grenser mot det kjedelige. Du har lyst å ha forholdet- men kjeder deg... Så kommer den andre... som STOR fristelse. Jeg har vært der, og har liknende erfaring. Men for meg har "det gått noen år" om du skjønner. Det er noen år siden fristelsen var så stor... etc. Du må vurdere hva du vil. Kjenn etter. Hva vil du? Vil du satse på ditt kjedelige forhold? I så fall- må det gjøres et kraft-tak. Kanksej kan dere ta en helg på hotell? Bare dere to; danse, flørte, spise god mat etc? Dette uten PC, uten mobil... Poenget er at dere snakker med hverandre. Den andre. Vel- fristelsen er enorm. Jeg vet det. Men over tid vil også den andre bli kjedelig. Gresset er sjelden grønnere på den andre siden. Du må selv velge. Jeg valgte bli i ekteskapet. Fristelsen var enorm, og tankene spant om den andre døgnet rundt i et par år. Men så roet det seg....sakte men sikkert. Og jeg må si jeg er veldig glad at jeg fulgte fornuften og ikke lot meg rive med av forvirrede følelser. Tusen takk for trøstende ord og forståelse. Jeg tror nok at forholdet til mannen min er verdt å ta vare på. Vi har det jo bra i dagliglivet - det er bare litt...kjedelig. Men det er jo ikke så rart heller da. Det heter jo hverdag - hver - dag - hver eneste dag. Og så kommer dette nydelig mennesket og dukker opp i livet mitt, snur det opp ned å vekker til live en lidenskap jeg trodde hadde dødd. Nei det er vel best å bare holde seg på matta. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrerte fruen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg tror ikke egentlig du trenger noen tilbakemelding på dette, jeg regner med at du egentlig selv vet hva som blir svarene. Du må selvfølgelig ikke innlede noe forhold til denne eksen, i hvert fall ikke før du evt forlater mannen din. Hvis mannen din aldri har vært lidenskapelig, så visste du jo hvordan det lå an på den fronten. Det er sjelden mennesker endrer seg nevneverdig i et ekteskap... Men jeg regner med at det var godt å få ut det du hadde på hjertet, og det hjalp deg kanskje selv også å få på trykk? Ta en runde med deg selv hva du egentlig ønsker - på lang sikt - ikke for et øyeblikks lidenskap... Finn ut om du vil leve med din nåværende mann i nåværende situasjon (det er dessverre den du må ta utgangspunkt i, da du som sagt ikke kan regne med å klare å forandre et annet menneske) eller om du vil ut av forholdet... Da - men først da - kan du finne deg en mann som er verdens mest lidenskapelige:-) Ønsker deg lykke til... Jeg vet at mannen min aldri kommer til å bli lidenskapelig. Han er solid og trygg, snill og grei. Men romantikk det er et fremmedord for ham. Du har rett i at jeg ikke må involvere meg i eksen før det evt er slutt med mannen min. Men så dumt da. Det hadde jo vært skikkelig kuult å kunne ha både i pose og sekk ) Men jeg vet jo at det rette er å bli i det trygge. Jeg får kjøpe meg Cupido og være lidenskapelig med meg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrerte fruen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det er vel skjeldent et forhold har noe lidenskap etter 15 år. Det er bare opp til deg om du vil leve i kjedsomhet resten av livet. Du sier noe. Men hvordan blir i så fall det nye forholdet etter 15 år da? HVerdag er jo hverdag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrerte fruen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Kjære deg, Jeg tror du veit svaret på dette veldig godt sjøl. Når det gjelder eksen, sier det seg vel selv at du ikke skal forholde deg til han på noen annen måte enn hva som ikke kan bli vanskelig for deg sjøl. Det er selvfølgelig godt mulig at gresset er grønnere på den andre sida, men å finne ut av det, er vel et større sjansespill enn hva som er fornuftig å gjennomføre? Ikke gjør noe som du kommer til å angre på seinere! Det å ha 3 små barn sammen og leve det hektiske livet det medfører, er mer enn nok til å ta livet av et hvilket som helst forhold, tror jeg. Det er så mye som skal følges opp, og livet ditt blir preget av å være en logistikk-kabal som skal gå opp hver dag. Det er fort gjort å komme inn i et rutinespor og ta hverandre for gitt fordi man blir "samarbeidspartnere" for å få ting til å gå opp i den hektiske hverdagen. Jeg synes virkelig du og mannen din skal prøve å komme bort litt fra barna, kanskje en langhelg der det bare er dere to sammen. Å kunne kjenne litt på hvordan det bare er å være kjærester, og ikke bare mamma og pappa, er sikkert noe dere hadde hatt godt av begge to. Om ikke annet, få en nabounge til å sitte barnevakt en kveld - gå dere en lang tur i vårkvelden sammen og prat litt. Jeg levde i et ekteskap i 8 år som ikke bare bar preg av rutine og hverdag, men som også var svært destruktivt for oss begge. Jeg stod "på kanten av stupet" veldig lenge og lurte på om jeg skulle våge å hoppe ut av det. Da jeg endelig turte å hoppe, hadde jeg gode venner og familie som "tok imot", og det var en enorm lettelse. Jeg tror ikke ditt forhold er destruktivt, tvert imot tror jeg dere egentlig har det ganske fint. Men jeg skjønner at du savner litt lidenskap. Snakk med mannen din igjen og igjen, og få han til å forstå at det for begge handler om å strekke seg litt for at partneren skal føle seg verdsatt. Dette blei visst veldig lange, og kanskje litt intetsigende. Jeg ønsker deg ihvertfall alt godt. Tusen takk for gode og forståelsesfulle ord. Du har helt rett. Forholdet vårt er ikke destruktivt, bare kjedelig. Hvordan vet jeg hvor grensen går for hva som blir vanskelig for meg selv? Vi er nå på et stadie hvor vi forteller hverandre pr mail hva vi fantaserer om å gjøre med hverandre. Jeg føler jo at jeg balanserer eller kanskje har bikket over en grense her. Men jeg klarer ikke å stoppe. Eksen har blitt som et slags narkotikum. Takk og lov for den store geografiske avstanden som er mellom oss, ellers vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Tusen takk for gode og forståelsesfulle ord. Du har helt rett. Forholdet vårt er ikke destruktivt, bare kjedelig. Hvordan vet jeg hvor grensen går for hva som blir vanskelig for meg selv? Vi er nå på et stadie hvor vi forteller hverandre pr mail hva vi fantaserer om å gjøre med hverandre. Jeg føler jo at jeg balanserer eller kanskje har bikket over en grense her. Men jeg klarer ikke å stoppe. Eksen har blitt som et slags narkotikum. Takk og lov for den store geografiske avstanden som er mellom oss, ellers vet jeg rett og slett ikke hva jeg hadde gjort. Jeg tror du bare gjør det vanskeligere for deg selv med å fortsette. Mye vil ha mer, vettu. For å være litt kjip nå: Jeg synes du allerede har bikka over grensa for hva som er ok. Hva hadde du tenkt dersom du plutselig fikk greie på at mannen din utveksla fantasier på mail med en gammel eks? Svaret sier seg vel egentlig sjøl... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273003-lei-og-frustret-over-mannen-min/#findComment-2208955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.