Gjest anhb Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Noen som vet om man kan velge den helsesøster eller jordmor en vil? Eller må man bruke de som praktiserer i bostedskommunen. 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. april 2007 Skrevet 14. april 2007 Tenker du på jordmor under svangerskapet, eller fødsel? Jeg går til svangerskapskontroller hos en (privatpraktiserende) jordmor i en annen kommune enn jeg selv bor i. Hovedproblemet er nok å "komme inn" hos andre. Tviler på at de "må" ta deg inn hvis det er tilgjengelig personell i din kommune. Men du MÅ ikke dra på helsekontroller på helsestasjonen med helsesøster, selv om "alle" gjør det. Du er pålagt å føre helsekontroller med barnet, men det kan gjøres hos f.eks fastlegen. Helsesøstertilbudet er et tilbud du kan takke ja eller nei til. Men de har vel ofte mye å gjøre så det er ikke sikkert du kan få velge å bruke en annen. Det samme gjelder vel kanskje kommunejordmødre, uten at jeg vet sikkert. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.