Gå til innhold

Eksem - Hva ska jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på snart 20 år som har hatt eksem så lenge jeg kan huske. Jeg mener det er atopisk eksem de har funnet ut at jeg har. Og jeg lurer, kommer jeg noen gang til å kunne bli kvitt det for godt? Jeg har alltid fått høre at "jeg vokser det av meg", men hvor voksen må jeg blir for sagt det ska skje da?! 40?? Jeg vet snart ikke hva jeg ska gjøre.. Det har nå i noen år vært ganske bra, om sommeren pleier det å bli mye bedre, men det blusser opp om vinteren. Sånn det har nå, har jeg røde flekker over hele ryggen (spesielt på den øvre delen), jeg har på noen av fingerene, har vært konstant tørr på leppene i snart tre år, har litt rundt munnen som kommer og går, har på skuldrene og på armene, har også fått bak kneet på det ene beinet nå, rundt navelen og noen røde flekker her og der på beina og andre steder på kroppen. Dette er noe som ødelegger selvbildet mitt VELDIG og fører til tider til depresjon. Legen min sier som regel bare at jeg ska bruke kortison, men det hjelper jo ikke!! Joda, hjelper for en liten stund, men så kommer det tilbake like ille. Jeg har flere ganger da jeg var mindre tatt sånne blåbad (vet ikke helt hva det heter), og det har heller ikke kommi noe vei og gjort noe bedre. Jeg har vært hos tre homeopater og flere ganger på hudklinikken på sjukehuset. Men ingenting hjelper.

Har du noen forslag på hva jeg kan gjøre?? Jeg smører med fuktighetskrem regelmessig, begynt å bruke kosttilskudd (jeg husker ikke navnet, men den skal hjelpe for huden), jeg røyker ikke og er sjeldent i nærheten av mennesker som røyker.

Jeg har nylig tatt en tatovering, og lurer på om den kan ha noe innvirkning på atopisk eksem? Jeg har blitt rødere etter jeg tok den, men det var på vei til å bli sånn før jeg tok den. Så i grunn tror jeg ikke det er noe årsak til hvordan jeg er nå, men jeg spør likevel.

Og kløinga.. Hva ska jeg gjøre med det? Har du en krem å anbefale som hjelper mot kløe? Og da mener jeg noe som VIRKELIG hjelper, og ikke bare sier at det ska hjelpe.. Blir helt gal noen ganger, og vet jo at jeg ikke må klø, men det er vanskelig. Klarer jeg å la være, vet jeg at jeg klør i søvne. Da jeg var liten sov jeg med hanske på om natta som var fulle av blod om morgene fordi jeg hadde klødd så mye, men er ikke så ille nå lenger. Klør meg ikke til blods som før.

Tror jeg ska slutte av her så det ikke blir for langt, men håper det er noe jeg kan gjøre med det her. Som sagt ødelegger det veldig selvbildet mitt, tør nesten ikke vise kroppen min (gå med korte armer, bikini på stranda da vi var i California nå og sånna ting). Ikke engang med kjæresten min føler jeg meg vel.

På forhånd, takk for svar!

Gjest prøv mer alternativt?
Skrevet

Kanskje du skal ta en test, bioresonans heter det. Den maskinen finner ut av hva man tåler og ikke av det vi stapper i oss. Huden påvirkes av det vi spiser. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...