Gå til innhold

Ikke mens 43.dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Bør jeg få sjekket opp?

Jeg er 35 år, har født to barn. Har siden jeg fikk mensen som 13-åring hatt uregelmessig mens (35-55 dager mellom hver gang). I løpet av de siste 3 årene har jeg født to barn, det siste for 2 år siden. Har i disse to årene hatt forholdsvis regelmessig mens (31-35 dager). Nå er det gått 43 dager siden sist, og har tatt flere graviditetstester (bruker kondom som prevensjon) - negative. Skal jeg bare se det an, eller bør jeg oppsøke lege for å sjekke om det er noe som er "feil"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273117-ikke-mens-43dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillee_my88

for tenåringer som ikke får mensen som planlagt, så forklarer ofte helsesøster det med stress, for mye å tenke på, for lite mat/mye trening osv, og det kan nok godt gjelde for voksne også, og spesielt hvis nå går rundt og tenker "ånei noe er galt!!" så klarer ihvertfall ikke kroppen å "slappe" av nok til at du får mensen.

Har du et skikkelig kosthold? Nok jern osv? Nok mat i det hele tatt? Min ble forsinket noen uker, da hadde jeg ikke type, og jeg spiste heller ikke så mye.. fant ut at jeg ville se om det var noe galt, kjøpte inn "nok" mat, altså mye mer enn jeg pleide å spise, og da kom den i løpet av neste 12 t faktisk.. pga da fikk kroppen endelig maten den trengte..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273117-ikke-mens-43dag/#findComment-2209312
Del på andre sider

Gjest Bør jeg få sjekket opp?

for tenåringer som ikke får mensen som planlagt, så forklarer ofte helsesøster det med stress, for mye å tenke på, for lite mat/mye trening osv, og det kan nok godt gjelde for voksne også, og spesielt hvis nå går rundt og tenker "ånei noe er galt!!" så klarer ihvertfall ikke kroppen å "slappe" av nok til at du får mensen.

Har du et skikkelig kosthold? Nok jern osv? Nok mat i det hele tatt? Min ble forsinket noen uker, da hadde jeg ikke type, og jeg spiste heller ikke så mye.. fant ut at jeg ville se om det var noe galt, kjøpte inn "nok" mat, altså mye mer enn jeg pleide å spise, og da kom den i løpet av neste 12 t faktisk.. pga da fikk kroppen endelig maten den trengte..

Ja, har skikkelig kosthold, tror ikke det ligger der. Ikke vært så hyperstressa heller, men litt stressa har jeg vel kanskje vært. Begynt å trene litt mer, men ikke noe slanking eller diett eller intens trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273117-ikke-mens-43dag/#findComment-2209330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...