Gjest lisboa1 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Min mann og jeg ble sammen oktober 1998, og frem til nå. (jeg har i dag sendt inn seperasjonspapirer ). Jeg har tatt han i å være utro, og dette har skjedd nå denne måneden. Jeg skal separere meg fra han. Dette fortalte til en venninne av meg i går. Hun svarer med at "det overrasket meg ikke". Jeg spurte hva hun mente med det, og om hun visste noe jeg ikke visste. . Hun sa da at i år 2000 hadde hun sett han på byen med en annen dame. Hun var der selv med en date, og tilfeldigvis var han der også på samme sted. Han satt også med en kamerat, hun sa han flørtet osv med denen dama, det var helt åpenlyst. Da gikk hun bort til de og begynte å snakke. Hun snakket med dama som min mann flørtet med, og fikk høre at denne dama visste han hadde dame, men ga blaffen. Dessuten sa denne dama til min venninne at hennes date var stygg og lite kjekk.(veldig rart, da de to ikke kjente hverandre) Da går min venninne og hennes date tilbake til sitt bord. Så kommer min manns kamerat bort til de litt etterpå og spør om hun kan la vær å si noe til meg. Hun går med på det. Sommeren 2001 giftet vi oss, og det hadde jeg aldri gjort om jeg hadde visst om dette, og at hun hadde fortalt meg det. Det tar jeg for gitt i et godt vennskap. Hun tok hans parti, merkelig nok. At han var utro den gangen forandrer ikke tingene slik, de er i dag, men jeg kan ikke forstå hvorfor hun kom med dette nå, som det uansett var slutt. Jeg har hjulpet henne med masse opp gjennom årene, og da dette skjedde bodde hun i samme hybelkollektiv som meg. Og jeg hadde jo besøk av min type da. Hun sa at hun ikke ville si noe den gangen, da hun trodde at jeg ikke ville tro på henne uansett. Men det mener jeg hadde vært mitt valg, venninner stiller alltid opp for hverandre, og så får det være opp til den andre om hun velger å tro på sin kjæreste eller venninnen. Det er utrolig sårende at hun har tatt hans parti, det var meg hun var venninne med, ikke han. Hun er for tiden meget deprimert, noe jeg har prøvd å støtte henne i. Det har hun vært i flere år til tider, men hun har aldri sagt hvorfor. At hun kommer med dette nå var fordi hun sa hun ikke klarte å la vær da jeg spurte så direkte om hun visste om noe som jeg ikke visste om. Det værste er altså at hun har visst , og min mann og hans kamereat har visst.. Hun sa til meg at det var grunnen hvis jeg noen gang så at hun og han så rart på hverandre...Noe jeg ikke har lagt merke til. Etter den første forklaringen begynner hun å pynte litt på den, og jeg må be henne fortelle alt enda en gang, da kommer enda mer frem osv. Og hun ser ned i bakken mens hun snakker. Hvorfor forsvarte hun ham og ikke meg? Jeg mener det er noe som ikke stemmer her. KAn de ha bestikket henne for ikke å si noe, eller har hun gjort det fordi hun ville være slem, eller har hun faktisk rota med min mann selv? Det siste tror jeg ikke, men blir litt sånn småparaoid når jeg kjenner at magefølelsen sier noen annet... Jeg vil ikke klare å være venner med henne lenger dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg synes faktisk hun er en god venninne. Det er så mange idag som er utro at det er faktisk en ting man ikke forteller. Jeg vil ikke være årsak til at folk separerer seg pga utroskap. En annen ting er at dersom hun hadde fortalt det den gangen, hadde du antagelig ikke trodd på henne likevel, men benektet det. I går trodde du det fordi du hadde allerede forstått at han hadde vært utro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg synes faktisk hun er en god venninne. Det er så mange idag som er utro at det er faktisk en ting man ikke forteller. Jeg vil ikke være årsak til at folk separerer seg pga utroskap. En annen ting er at dersom hun hadde fortalt det den gangen, hadde du antagelig ikke trodd på henne likevel, men benektet det. I går trodde du det fordi du hadde allerede forstått at han hadde vært utro. enig med Dorthe her, hun hadde vel inntrykk av at du var dypt forelsket,hun var vel kanskje redd du skulle tolke dette som løgn og sjalusi fra hennes side, siden din "perfekte" mann aldri ville gjort sånn? Utroskap er noe stort idioti, man får heller slå opp og bli sammen med "den andre" da heller enn å drive med 2 stk samtidig.. syns egentlig hun dama var litt stygg og jeg, ga faen i at han var gift/hadde dame. Om jeg fant en type med dame, ville jeg rett og slett nektet å ha noe med ham å gjøre, før jeg ihvertfall kunne se skilsmissepapirene.. mange mener jo "at ekteskapet snart er over uansett,vi er ikke "sammen" lengre" men da kan han vel gå og skille seg da om det er så lett? Tror mange skylder på den for å ha 2 stk samtidig rett og slett.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skygge Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Må dessverre si meg litt uenige her, syns ikke hun er en god venninne. Jeg ville ha fortalt deg sannheten så fort som mulig, og tatt sjansen på at du enten trodde på meg eller ikke. Ville ikke ha beskyttet meg selv og holdt informasjonen skjult. Hvis min mann var utro, så ville jeg ikke ønsket at venninner holdt det skjult for meg slik at jeg kunne kaste bort tiden på han. Om en venninne ikke hadde trodd på meg når jeg fortalte om hennes utro partner, så ville jeg bare tatt imot det. Hadde ikke følt meg bra hvis jeg viste at han var en drittsekk og ikke sa noe. At utroskap er vanlig er vel ingen unnskyldning, men slik føler jeg det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Din venninne kom i en veldig vanskelig situasjon, unsett hva hun hadde gjort hadde enten du eller han blitt sinte på henne, eller begge, ikke visste hun om du også ble sint på henne hvis hun hadde fortalt det til deg. Jeg hadde blitt lyn forbannet om en venn hadde blitt sint på meg for noe som hans kone hadde gjort i en slik sak. Jeg vil ha meg frabedt å bli blandet opp i noe sånt, det hadde jeg rett og slett ikke godtatt. Uansett hva jeg hadde gjort og ikke gjort hadde noen blitt forbannet og det hadde jeg aldri i verden godtatt. For å si det rett ut, da hadde jeg bedt dere dratt til helvete begge to. Jeg er ganske klar på slike ting som dette. Hadde det vært min kone som hadde vært utro, så er det henne jeg må være sint på og ikke en kamerat som uskyldig ble dratt inn i det og kom i en vanskelig situasjon. Snakk ut med din venninne og få klarhet i dette, men ikke klandre henne for mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gknot Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Veninna di var ikke akkurat i noen lett situasjon, jeg hadde ikke visst hva jeg ville gjort. Har selv erfart en i min krets som tok kjæresten til en kamerat på fersken og fortalte han det. Han valgte å vende seg mot kameraten isteden for kjæresten. Det er ikke noen enestående historie. Da fikk han som fortalte det altså "alle" imot seg. Ikke så gøy det eller. Vanskelig situasjon, gi henne en sjans. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg skjønner at du føler deg sveket, men jeg skjønner også at venninnen din havnet i en veldig vanskelig situasjon. Når noen skriver her inne og sier de vet om utroskap og lurer på om de skal si noe, så svarer de aller fleste at de skal holde munn og ikke blande seg. Sånn sett handlet din venninne i tråd med det som mange ville rådet henne til, dersom hun hadde spurt. Jeg synes ikke du skal bruke det at hun ikke sa noe den gangen, mot henne. Det må ha vært vanskelig for henne, og antagelig kan hun ha rett i at du ville blitt sint på henne, og trodd typen din fremfor henne, dersom hun hadde sagt noe. Du kan faktisk heller ikke vite hvordan du hadde reagert hvis du faktisk hadde fått vite, og om du hadde tilgitt eller forlatt han den gangen. Hun hadde ikke trengt å si noe nå, men på et underli vis opplever jeg at hun forsøker å støtte deg, og forklarer hvorfor hun gjør det med det hun har visst i mange år. Kanskje ikke så lurt, men veldig mennesklig. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i hennes sted, men hun har prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen, vil jeg tippe. Det har sikkert ikke vært lett for henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karyana Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 "Hun sa at hun ikke ville si noe den gangen, da hun trodde at jeg ikke ville tro på henne uansett. Men det mener jeg hadde vært mitt valg, venninner stiller alltid opp for hverandre, og så får det være opp til den andre om hun velger å tro på sin kjæreste eller venninnen... JEG har også vært i denne situasjonen, men da som "budbringeren". Som oftest blir jo budbringeren "skutt", så jeg skjønner jo venninnen din også. Kvinner blir jo ofte manipulert av mennene/guttene til å tro mer på dem enn venninnen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273122-sveket-av-venninne/#findComment-2209892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.