Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Typpisk meg, når det kommer noe trobbel så må det alltid være helg slik at jeg ikke får gått til lege med ting med det samme. Nå har jeg fått med urinveisinfeksjon, 15 uker på vei. Tok et test på jobben da det var utslagg på nitritt, symptomer stemmer også. Hvordan er det med slike infeksjoner hos gravide? Har lest her før at hvis man ikke behandler det i tide kan det føre til nyrebekkenbetennelse som kan være farlig til fosteret. Hvis det ikke var fredag kveld hadde jeg fått meg time hos lege og blitt ferdig med problemet. Prøver å drikke så mye jeg kan og tilføye kroppen rikkelig med vit c, men er litt redd for at det kan bli til skade for babyen. Burde jeg gått til legevakt med det, eller kan det vente til tirsdagen? Man burde jo ta urin til dyrkning , og jeg er alergisk for penicillin i tillegg ( leste at det er det som brukes trygt hos gravide) så jeg begynner å være ganske bekymret.

Hvordan er det med urinveisinfeksjon , når man er sikker på at man har det, skal jeg bare ta med meg urinprøve til lege slik at de kan sende det til dyrkning, eller kan de skrive ut antibiotika uten bactus svar? Det tar jo minst tre dager før man får full svar, og da blir det hele enda mer forsinket ( tre dager helg pluss påventing av svar )..Hva skal jeg gjøre? :((

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273142-urinveisunfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nature is best

Prøv å bruke frosne tyttebær som du kjøper i butikken. La de tine og bruk mikser, bland med vann og sukker.

Dette er ofte et underverk mot urinveisinfeksjon og kan 'ta' infeksjonen! Drikk noen glass hver dag i 4-5 dager. Ta en ny sjekk og se om infeksjonen er vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273142-urinveisunfeksjon/#findComment-2209639
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...