Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest carrroen

Lurer på en ting-tok diflucan kapsel 150 mg for 8 dager siden-etter det fikk eg en enorm kløe på kroppen. Mest på bryst, svangen, og øverst på ryggen. Klør hele tiden nesten. har tatt zyrtec x 2 -men d hjelper ikke. Smører meg inn me fuktighets krem. Bytte vaske midddel til allergitestet. Men d klør. Kan dette være en allergisk reaksjon fra diflucan. halverinstiden skal vel være over no. Er litt en brennende følelse dere d klør. Men har ikke noe utlsett. bare bitte små prikker som knappe nålshoder enkelte steder på kroppen. Hva kan dette være? Kan du hjelpe meg? Dette er svært plagsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273186-kl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i immunologi

Diflucan kan gi kløe, men det er uvanlig at det varer så lenge etter tabletten ble tatt. Kløe kan i seg selv utløse mer kløe slik at det kan oppstå en vond sirkel: det klør, man klør seg og så klør det mer. Hudkløe kan imidlertid ha mange andre årsaker og det kan være en tilfeldighet at kløen oppsto etter kapselen med Diflucan. Hvis ikke kløen gir seg bør du kontakte legen din for en undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273186-kl%C3%B8e/#findComment-2211664
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...