baby-san Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Forsøkte i dag å finne noen mammaklær , og det hele endte i en liten nedtur. Ikke at jeg fant ingen fine klær, utvalget her i byen er ikke kjempe stort, men man kan jo finne noe om man må. Det er det at i disse ukene går tankene mot kroppsforandringer og dette hvordan det føles å være gravid. Er nå 15 uker på vei og har tatt på meg ca 3 kg ( 77,7 til sammen, lett påkledd og om kvelden ). Har aldri vært slank, hadde alltid ca 10 kilo til overs, men trivdes godt med kroppen min og hadde aldri problemer med å finne klær jeg likte. Nå er det slik at magen begynner å vokse, vekten går opp, og jeg vet ikke helt om jeg liker det eller ikke. Det er dager når jeg føler meg flott gravid , tar på noe som hever mage og går stolt med det, men det er ofte slik at jeg føler meg sånn små idiotisk og skammer over alt dette selv foran mannen min som kjenner meg bedre enn noen andre..Dumme følelser, sannt? Gleder meg til å bli mamma, surfer på nettet og finner flotte klær her og der, men når jeg ser i speilet ser det mer ut at jeg har lagt på meg ekstra mye etter påske enn at jeg er gravid i 4.måned.. Traff i dag en som jeg ikke har sett på ca 6 uker, og hun konstanterte bare : man kan jo ikke se på deg noe!! Ble skikkelig lei meg..jeg vet jo at magen synes mer hos slanke damer, men jeg føler at magen er blitt stor, gamle bukse kan jeg bare drømme om å ta på, begynner så smått å kjenne liv, ,mens andre kan bare se en feit kvinne..((( og hvordan skal jeg føle meg bra med disse forandringer? Hvordan har dere det, andre gravide og deres mager? Føler dere dere vakre og blomster opp, eller heller slik som meg ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273210-kroppsforandringer-gravid-eller-feit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg syntes kroppen min var verst når jeg var fra ca 8-20 uker på vei. Da så jeg mer småfeit ut enn gravid... Jeg er i utgangspunktet slank, men hadde nå slank kropp med litt bulemage ;-) Senere fikk jeg en flott gravidemage og jeg ble fornøyd med kroppen min igjen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273210-kroppsforandringer-gravid-eller-feit/#findComment-2210077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Husk på at ikke alle er like opptatt av vekt og fasong, spesielt ikke hos andre. Jeg kunne godt vært hun som sa at man ikke kunne se noe på deg. Da ville jeg ment at du umulig kunne lagt nevneverdig på deg - men du ville kanskje tolket det som om jeg sa at du så ut som ellers, selv om du har lagt på deg X kilo, og det er jo ikke akkurat noe pent sagt... Poenget er at jeg, og mange med meg, ikke ser om folk går opp eller ned noen kilo, vi legger ganske enkelt ikke merke til sånt. Bemerkningen kan også bety at du er flink til å finne klær som gjør at du på en måte beholder din vanlig fasong, dvs. at klærne ikke er for trange og for stramme på feil sted. Det er lenge siden jeg var gravid nå, men selv mot slutten av svangerskapet kunne tanken "hva i alle dager er DET?" slå ned i meg hvis jeg plutselig og ufrivillig så mitt eget speilbilde. Jeg vendte meg aldri til å ha noe som var i veien foran og feilberegnet stadig hvor jeg ville få plass. Jeg er liten, så jeg gikk stort sett rundt i mammabukser og "vanlig" genser i for stor størrelse. Mange har nok større mage enn jeg fikk, men jeg følte meg ikke spesielt lekker når jeg var omtrent like tjukk som høy... Husk at kvinnekroppen er programmert til å lagre noen ekstra kilo under graviditeten. Hvis du ammer og ikke får kick på noe veldig usunn mat, kan det tenkes at du går ned til under det du veide før du ble gravid, etter fødselen. Men ikke døm deg selv noen uker etter fødselen, vent i ca. et halvt år. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273210-kroppsforandringer-gravid-eller-feit/#findComment-2210106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vekten87 Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 høres ut som om det er meg som har skrevet det!! er nyaktig likt hvordan jeg føler meg!! i motsettning la jeg på meg litt mer, ganske tidlig pga at jeg sluttet å røyke. og da trodde alle rundt meg at dette var magen og ville kjenne.. men det var fett:( men det visste ingen.. litt arti:p men nå er jeg i uke 14 og ting begynner å bli hardt og jeg ser mer og mer på meg selv som en gravid ikke feit, men sliter med og gå og _vise_ magen.. liker og gjemme den litt under store gensre, helst gå me ytterjakke osv... men plutselig i dag, følte jeg meg fin, holdt på magen og tenkte at her ligger fremtiden og styrer på..( kjenner mye aktivitet for tiden, ikke spark, men andre saker, kjenner deg sikkert igjen?) så nå tror jeg og håper at tiden der jeg nesten gråt fordi jeg følte meg forferdelig er over, selv om jeg ikke har fått den helt runde formen på magen ser man at det begynner å ligne noe... og jeg vet at med det tempoet småen har hatt i det siste er det ikke lenge til jeg kan vise den stolt rundt så en konklusjon for oss to er at vi må begynne og like det vi ser i speilet og kjenner med hendene:) vi er sikkert fin begge to:) eller hva? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273210-kroppsforandringer-gravid-eller-feit/#findComment-2210107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Sånn følte jeg det og.. følte meg bare småfeit og ikke gravid. magen så bare fleskete ut på en måte, men i uke 17 så kom det en tydelig kul (da hadde jeg ventet på magen i 17 uker.. hehe) og da var det å løpe i butikken og kjøpe min første svarte mammabukse, og hadde trang genser over, for da kom gravid-fasongen frem. Hadde jeg vid genser så jeg feit ut. Etter uke 17 vokste magen som bare det og jeg ble mer og mer fornøyd med magen som bulte. Var ganske heldig for la bare på meg på magen, bortsett fra de siste ukene da da sjokolade ble veldig godt.. hehe.. men poenget er at de aller fleste føler det sånn, men det blir bedre! Bare vær tålmodig. Før du vet ordet av det har du flott gravid-mage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273210-kroppsforandringer-gravid-eller-feit/#findComment-2211377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.