Gjest desperat kvinne Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har i 2år vært jevnlig plaget med uriveisinfeksjon som ikke blir bedre. Har i denne perioden tatt ca 25 penicillinkurer. De virker godt i en periode, men plagene kommer tilbake. Har ikke klassiske blærekatarrsymptomer, men svært mye svie før etter og under vannlating, og hyppig vannlating. Når jeg starter med penicillin blir jeg bedre etter bare en dag. Har prøvd dyrking av bakterier uten funn, men får gjennom uristix hjemme fra lekocytter og nitrit fra urinen. Jeg har også prøvd akupunktur og homeopat uten forbedring. Lever sunt, og bruker alt av gode råd" tranebær ++ for forebygging. Har også periodevis smerter i høyre side samtidig med disse smerter. Virker som at de sprer seg videre. Har vært undersøkt av clamydia, gonorre, mycoplasma, alt og kolloskopi, urologi uten at de har funnet noe. Har hatt så strore smerter i perioder at jeg har tatt Tramadol, som kun lindrer smertene. Legen mener jeg skal kutte penicillin, noe jeg også har gjort. Men blir bare liggende i smerter da, han mener penicillin ikke har effekt på meg når bakterier ikke kan påvises, eller påvise infeksjon.. jeg mener selv at jeg har en type bakterie som jeg ikke klarer å ta knekken på ved den penicillinen jeg har brukt, men at disse reagerer på penicillinen jeg tar, men uten å bli drept. Jeg kan være helt fin og frisk i opptil 14 dager etter en penicillinkur. Nå mener legen at jeg skal inn å opereres (laproskopi) for å se om det er sammenvoksninger i eggstokk. Jeg mener at min sykdom ligger primært i urinrøret men at jeg ikke har fått gode nok undersøkelser. Er nå utslitt av smerter og utallinge legebesøk. Vet ikke ut eller inn og oppgitt. Min livskvalitet er svært redusert pga. dette. Mitt spørsmål blir hva skal jeg gjøre med denne situasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273239-uretritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Også desperat Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg vil bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen og håper du får et godt svar. Jeg har som deg, vært plaget av gjentatte urinveisinfeksjoner og nyrebekkenbetennelser. Og når jeg ikke har skikkelig, skikkelig UVI (med feber og skjelvinger), har jeg uansett konstant svie ved urinrørsåpningen. Og det er VONDT. Men om jeg da bruker antibiotika, blir smertene borte. Legen mener dette bare er innbillning ettersom de da (ved kun svie), kan se noen bakterier e.l. Jaja, JEG vet i allefall hvor vondt det er og at jeg ikke bare kan tenke det bort. Har du forresten prøvd Hiprex? Det er ikke antibiotika, men skal hjelpe til med å holde urinen sur. Jeg opplevde ingen bedring av det, men vet mange gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273239-uretritt/#findComment-2210317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Har du blitt sjekket for at ikke urinen kommer opp igjen i nyrene? Reflux. Da vil du få hyppige infeksjoner, og kan få verk i nyrene. Jeg har problemer med med mitt urinrør, jeg har en sykdom som heter Interstitiell Cystitt. Men jeg blir verre av antibiotikakurer. Plagene du beskriver kan minne om de jeg har. Hyppig vannlatning, svie, smerter i blære, nyrer og urinrør. Hos meg fant de aldri bakterier. Det er pga at den sykdommen er en ikkebaketeriell infeksjon. Reagerer også motsatt på gode råd for UVI, jeg blir bare dårligere av det. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde UVI mange ganger ut fra symptomene, men det var feildiagnoser. IC er en samlediagnose, som går på når alt annet er utelukket. Nå vet jeg jo ikke om det er det du har altså, men du kan jo kikke på denne artiklen: http://www.mozon.no/php/print.php?id=346345 Du kan også ta kontakt med Nofus, som er foreningen for personer med urologiske sykdommer, de kan kanskje gi deg tips og råd: http://www.nofus.no/omnofus.htm Nettsidene er ikke så oppdaterte, men foreningen lever i beste velgåendes. De har en dyktig urolog i styret, Bernt Kvarstein. Du bør uansett utredes skikkelig hos urolog, har du det? Har du tatt urografi? Der ser man om alt fungerer som det skal. Så om du ikke allrede har gjort det, be om henvisning til urolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273239-uretritt/#findComment-2210511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hei, Det er en kjedelig historie du forteller. Kronisk urinveisinfeksjoner kan være meget plagsomme og når det er så vanskelig å få dem under kontroll kan de virkelig representere et alvorlig problem. Generelt sett kan man si at når en infeksjon kommer så ofte tilbake som hos deg så må det være en eller annen grunn til det. Det kan være anatomiske forandringer, blærestein, tømningsproblemer. Sammenvoksinger som legen din antyder kan også være tilfelle. Bakteriene kommer som følge av grunnproblemene. Det fører neppe til målet å gjenta antibiotikabehandling. Det er mulig at det finnes mer heldig valg av antibiotika, men, som sagt, det alene er neppe tilstrekkelig. Jeg ville anbefale at du ber om å bli undersøkt med cystoskopi, urografi, retrograd urografi (kontrast som føres inn via urinrøret) og at funnene blir vurdert av en urolog. Jeg vil tro at det i første omgang ikke nødvendig med operativt inngrep, men selvfølgelig videre utredning og valg av behandling må klart være avhengig av hva man finner med disse undersøkelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273239-uretritt/#findComment-2211425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larma1365381126 Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg vil bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen og håper du får et godt svar. Jeg har som deg, vært plaget av gjentatte urinveisinfeksjoner og nyrebekkenbetennelser. Og når jeg ikke har skikkelig, skikkelig UVI (med feber og skjelvinger), har jeg uansett konstant svie ved urinrørsåpningen. Og det er VONDT. Men om jeg da bruker antibiotika, blir smertene borte. Legen mener dette bare er innbillning ettersom de da (ved kun svie), kan se noen bakterier e.l. Jaja, JEG vet i allefall hvor vondt det er og at jeg ikke bare kan tenke det bort. Har du forresten prøvd Hiprex? Det er ikke antibiotika, men skal hjelpe til med å holde urinen sur. Jeg opplevde ingen bedring av det, men vet mange gjør det. Heldigvis-eller rettere sagt dessverre- er flere av oss! Mange år med antibiotikakurer, smerter, manglende påviste bakterier...osv. Man blir utslitt! Har hørt at en lege/forsker i som holder til i Oslo, (muligens tilknyttet Olafiaklinikken)har informert om en type bakterie vi som pasienter ikke/sjeden blir testet for- jeg skal google litt og se hva jeg finner! Prøv dere også! Enkelte leger gir ikke behandling når de ikke gjør bakteriefunn- da blir jeg desperat!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273239-uretritt/#findComment-2309420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.