Gå til innhold

Vondt øverst i mage

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh dame 47 år

Dame på 47 år. Har vondt nedenfor brystbenet og litt under høyre ribben. Verker litt i rygg. Det kan kjennes som om det er "noe i veien" når jeg bøyer meg litt. Dette begynte for snart ett år siden, og har vært nesten konstant siden jul. Har vært hos min fastlege, det er tatt CT av hele magen, ultralyd, røntgen magesekk og avføringsprøve, alt ok. Blodprøve viste Helicobacter bakterien, ble satt på trippelkur, men har fortsatt like vondt/ubhag. Mere vondt utover dagen enn når jeg står opp. Ikke alltid like regelmessig kosthold, men trener en del. Om jeg har mye luft i tarm får jeg skikkelig knip/vondt i øverste del av magen. Det kan også kjennes som om noe presser på, eller beveger seg. Har alltid hatt mye luft i magen (irritabel tarm). Bør jeg ta en gastroskopi (fastlege nevnte det tidligere)? Hva sier du om disse symptomene? Har prøvd å forklare meg så godt som mulig her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273242-vondt-%C3%B8verst-i-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du har forklart deg godt. Synes vel at gastroskopi skal være neste undersøkelse. men dersom heller ikke denne viser noe galt, kan du få en sjekk av muskulaturen hos en dyktig fysioterapeut. Kanskje du har hatt en liten muskelbrist i f.eks mellomgulvs-muskulaturen. Eller at det er en nerve som har kommet i klem. Dette må undersøkes av en som kjenner nerveforløp og muskler i området. Kanskje massasje, eller spesiell trening kan virke positivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...