Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden før jul vært litt plaget av en slags trykk midt i brystet. Sitter sånn omtrent ved brystbenet. Føles litt "stivt" på en måte.

De kommer og går litt men er mest fremtredende etter jeg har spist.

Er litt lite tolerang for for mye mat og mat som er veldig syrlig eller sterk.

Ved f.eks å innta en kebab vil jeg merke det ganske godt samt at jeg gjerne blir svimmel et par timer. Tingsom kullsyrholdig drikker og ovennevte mat gjøre at jeg føler meg noe svimmel umiddelbart etter inntak(kun et par sekunder). Får da gjerne følelsen av å være litt "lodden" i hodet samt lit vissen i armer og ben.

Var innom bedriftslege og han mente det kunne være stressrelatert. Forsåvidt greit med tanke på en tidligere tøff periode på jobben men har nå hatt påskefri samt hatt fri denne uken og. bare gjort ting jeg liker som sykle, fiske, jogge/gåturer i marka.

Regner ikke med at dette har noe med hjertet å gjøre. Dog er pulsrytme noe rar for tiden. Har en hvilepuls på 37-40(målt i stol på kveld et par ganger samt og sovet med pulsklokke 2 netter med en ukes mellomrom).

Alikvel vil puls stige fort selv med ganske moderat trening. Sykling med lav-middels intensitet kan fort gi 160 i puls. Dog har jeg kjørte intervaller senest i fjor på opptil 195.

Trener mer eller nidnre hver dag og noen ganger 2 økter pr dag. Rolig fra 0.5 til 5 timer. Harde økter opptil 1,5-2,0 med mindre det er sykkelritt. Da går det optil 5 timer hardt. har dog trent noe mindre hardt i vinter enn vanlig pga dårlig skiføre.

Kan det være noe vitamin/mineral jeg har lite av? I følge siste blodprøver er alle prøver bra.

Bruker en del sportsdrikk unde trening.

Ellers: Er 38 år, trener som sagt mye, noe jeg har gjort siden 2002. Spiser normalt 4-5 g pr dag inkl. frukt og grønt. Drikker 1 glass melk pr dag. Tar noe kosttilskdd som protein, omega 3-6-9.

Drikker alkohol ca 2-3 ganger pr måte i mengde uteover et glass eller to, sosial røyker og tar en ciger etc i hyggelig lag selv om det har sklidd litt ut i påsken bl.a.

Har du noen tips?

L

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...