Gjest Hilsen fortvilet jente 20 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Hei, er ei jente på 20 år som plages med et styggt arr på skulderen..! Når jeg var 15 år brakk jeg 2 bein i skulderen og i og med at de ikke klarte å bryte på plass begge beina, måtte de inn å opperere..=( etter opperasjonen fikk jeg helt sjokk.I steden for å sy igjen arret hadde de brukt stifter, dette gjorde at de ikke fikk trukket såret helt sammen. Jeg ble såå sint, fordi arret ble veldig bredt i forhold til hva det kansje kunne vært hvis de heller hadde sydd?... uansett.. Hveer eneste sommer gruer jeg meg til å ha på meg bikini, hater at folk ser på arret mitt.. når det er så stygt! Dette plagde meg skikkelig og for 2 år siden fikk jeg legen til å se på det, og jeg fikk ny "plastisk opperasjon" for å rette på det. Denne gangen sydde de! Å det så veldig smalt å fint ut til å begynne med, arret er forresten også ganske langt. men etter hvert ble det bredere og bredere.. å nå 2 år senere er arret like styggt som da jeg oppererte første gangen=( Jeg gruer meg til hver sommer og går alldri i singlet eller kjoler uten armer. det er så skjemmende! Legen sa at grunnen til at det strekker seg ut sånn er at huden er for stram akkurat der til at den klarer å holde sammen. så han annbefalte meg å vente med å gjøre noe med det til jeg ble eldre.. men jeg bryr meg mer om hvordan det ser ut nå enn det jeg tror jeg gjør når jeg er 30. Det er jo ungdomstiden min som betyr noe! Skulle ønske jeg kunne gå i bikini og stroppe kjoler uten å tenke på det stygge arret på skulderen min! Det må være noen annet som kan gjøres? Vær så snill å hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillee_my88 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 bruk en dekkekrem/selvbruningskrem akkurat over der? ser ihvertfall mer "naturlig" ut med litt variasjoner i hudfargen enn et stort arr. Og skal være enig i at mange folk er ekstreme til å glo for alt og ingenting om noe skiller seg ut, men jeg pleier å glo tilbake på dem, ekstra stygt for å se om de tar hintet. klart folk må få se på meg, men normale, høflige folk ser noen sek og blir ferdige, de stirrer ikke. Likevel så er det kanskje ikke så mange som glor som du er redd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2211117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilsen fortvilet jente 20 Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 bruk en dekkekrem/selvbruningskrem akkurat over der? ser ihvertfall mer "naturlig" ut med litt variasjoner i hudfargen enn et stort arr. Og skal være enig i at mange folk er ekstreme til å glo for alt og ingenting om noe skiller seg ut, men jeg pleier å glo tilbake på dem, ekstra stygt for å se om de tar hintet. klart folk må få se på meg, men normale, høflige folk ser noen sek og blir ferdige, de stirrer ikke. Likevel så er det kanskje ikke så mange som glor som du er redd? jeg har prøvd med dekk krem, selvbruningskrem, +++ alt mulig.. det ser jo selvfølgelig mer normalt ut, men uansett så vet jeg at det er der og bare det at jeg føler at folk ser på meg er ekkelt.. Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med et år nå.. å han bryr seg selvfølgelig ikke om arret. Vi reiser til syden nå i sommer å han er jeg ikke redd for å vise det for i det hele tatt. Men vi skal møte et vennepar av han på samme reisen og vi skal være med dem på stranden og ut om kveldene osv. å når jeg ikke takler og være i bikini blant andre og ikke gå i singlet eller noe så blir det så ekkelt. føler jeg må ha på t shorte på stranden og den samme t shorta på byen på kvelden liksom. Æsj.. tenker rart nå, men det er skjemmende rett og slett. Vet at det er mange andre som har mye mer enn ett stygt arr på kroppen som de skjemmer seg over.. men da skjønner jeg ikke hvordan de kan ha det...=/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2211192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heiane Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 jeg har prøvd med dekk krem, selvbruningskrem, +++ alt mulig.. det ser jo selvfølgelig mer normalt ut, men uansett så vet jeg at det er der og bare det at jeg føler at folk ser på meg er ekkelt.. Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med et år nå.. å han bryr seg selvfølgelig ikke om arret. Vi reiser til syden nå i sommer å han er jeg ikke redd for å vise det for i det hele tatt. Men vi skal møte et vennepar av han på samme reisen og vi skal være med dem på stranden og ut om kveldene osv. å når jeg ikke takler og være i bikini blant andre og ikke gå i singlet eller noe så blir det så ekkelt. føler jeg må ha på t shorte på stranden og den samme t shorta på byen på kvelden liksom. Æsj.. tenker rart nå, men det er skjemmende rett og slett. Vet at det er mange andre som har mye mer enn ett stygt arr på kroppen som de skjemmer seg over.. men da skjønner jeg ikke hvordan de kan ha det...=/ Fatter ikke at et arr på skulderen kan ha noe å si. Håper du etterhvert innser at det finnes mye, mye verre ting enn som så. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2211194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bouenas Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Et hvert arr kan være skjenerende, men viser også hva du har vært igjennom. Det ligger nok en hel liten historie i arret Tror heller ikke andre bryr seg på den måten du gjør, men har du komplekser, så har du komplekser. Hva med en fin tatovering over / ved arret ditt? Den vil ta oppmerksomheten bort fra arret, og det kan til og med hende at du vil elske å vise den frem. Masse fine tatoveringer der ute! Ville ha hørt med legen på forhånd, om det er ok å tatovere oppå et bredt arr, som ikke ble sydd første gang, og siden reoperert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2213325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 jeg har prøvd med dekk krem, selvbruningskrem, +++ alt mulig.. det ser jo selvfølgelig mer normalt ut, men uansett så vet jeg at det er der og bare det at jeg føler at folk ser på meg er ekkelt.. Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med et år nå.. å han bryr seg selvfølgelig ikke om arret. Vi reiser til syden nå i sommer å han er jeg ikke redd for å vise det for i det hele tatt. Men vi skal møte et vennepar av han på samme reisen og vi skal være med dem på stranden og ut om kveldene osv. å når jeg ikke takler og være i bikini blant andre og ikke gå i singlet eller noe så blir det så ekkelt. føler jeg må ha på t shorte på stranden og den samme t shorta på byen på kvelden liksom. Æsj.. tenker rart nå, men det er skjemmende rett og slett. Vet at det er mange andre som har mye mer enn ett stygt arr på kroppen som de skjemmer seg over.. men da skjønner jeg ikke hvordan de kan ha det...=/ Både min eks og min nåværende har store, egentlig tildels skjemmende arr på overkroppen og min 8-årige sønn har et arr som strekker seg nedover brystkassen, men alle tre (eksen minst) går gjerne med bar overkropp om sommeren. Poden er gjerne den første til å vrenge av seg alt oventil om det er varmt og kjæresten min som har både blindtarm-arr og et mye større ett på tvers av omtrent halve magen bryr seg overhode ikke om det og går gjerne i bare shorts. Kan du ikke prøve å være stolt istedet? Kroppen din er som den er, den fungerer helt fint, den gir deg tilfredsstillelse når du vil det og den kan etter hvert gi deg barn om du vil det. Hva har da et arr på skulderen å si?! Vær stolt av deg selv og kroppen din! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2213336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg tror du har mest å vinne på å fortelle deg selv at du kan leve godt med dette arret, og at verken du eller andre trenger "den perfekte kropp" for å ha et godt liv. Du bør komme i gang med å trene på å la arret være synlig, etterhvert vil du tenke mindre på det. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2213350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilsen fortvilet jente 20 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Både min eks og min nåværende har store, egentlig tildels skjemmende arr på overkroppen og min 8-årige sønn har et arr som strekker seg nedover brystkassen, men alle tre (eksen minst) går gjerne med bar overkropp om sommeren. Poden er gjerne den første til å vrenge av seg alt oventil om det er varmt og kjæresten min som har både blindtarm-arr og et mye større ett på tvers av omtrent halve magen bryr seg overhode ikke om det og går gjerne i bare shorts. Kan du ikke prøve å være stolt istedet? Kroppen din er som den er, den fungerer helt fint, den gir deg tilfredsstillelse når du vil det og den kan etter hvert gi deg barn om du vil det. Hva har da et arr på skulderen å si?! Vær stolt av deg selv og kroppen din! Tusen takk for gode svar alle sammen! Skal ta meg sammen og tenke over dette! Det skal jo ikke ha noe å si! Setter pris på omtanken:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2213738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forsytia Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Har arr nederst på halsen rundt hele kanten. Ligger som regel høyer oppe enn smykkene. Fikk beskjed om at det er meget pent av legen. Når jeg ser meg i speilet ser jeg det veldig godt. Så det forundrer meg litt, folk jeg har kjent i mange år har aldri lagt merke til arret. Så oppfatningen av hva vi ser selv og hva andre legger merke til er veldig forskjellig. Tenker bare på arret når jeg ser meg selv i speilet, dvs hver dag, men det har aldri fått lov til å påvirke hvordan jeg seg føler meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/273357-styggt-arr/#findComment-2223623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.