Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke prøver, ikke ennå. men håper jeg er det i august/september. :) Må først få noen medisiner ut av systemet og sjekke at kroppen min er klar for en graviditet, emn nok om det. Jeg har nå altså kuttet ut medisinene, og tar 400 mg? folat hver dag.. Er ca. 3 mnd. til vi skal begynne å prøve hvis legen gir klarsignal. Tenkte først å kjøpe den esken som heter "gravid" som er kosttilskudd og folat for prøvere og nygravide. Men det kan bli veldig dyrt i lengden, siden det for det første er tre mnd. til vi skal prøve, også kan det ta sin tid å bli gravid - hvis det i det hele tatt går. Esken inneholder 60 tab. og man skal ta to hver dag, altså gjelder esken til ca. 100 kr i en mnd.

Så lurer på hva dere tar?

Fortsetter under...

Hei! Vi er ikke prøvere helt enda vi heller..., mens vi venter på mai...!! Nå når det er så nært holder jeg på å få helt noia... Plutselig er det så nært!!

Men, til det du spør om... Jeg har ikke gjort så mye research rundt hva jeg bør ta og ikke utover folat. Jeg har kjøpt et glass med 400 mg folat og har tatt en hver dag siden februar. Et sånt glass holder lenge, jeg er på mitt første enda. I tillegg tar jeg det jeg tar hele tiden; omega3 og c-vitamin.

Jeg har allerede bestilt graviditetstester/strips, og det bestilte jeg fra www.billigetester.no. Der kjøpte jeg også en pakke med "ferdigblanding" for gravide (som inneholder folat). Tenkte jeg skulle gå over til den når jeg er ferdig med folatglasset mitt. Husker ikke hva den kostet og om det var billigere å bestille der. Testestripsene var hvertfall MYE billigere enn å kjøpe clearblue på apoteket, og skal visst være like bra. Husker ikke hva jeg betalte, 70 kroner for fem strips eller noe sånt...

Lykke til med deponering av medisin og babyforsøk til høsten :-)

• 3 uker senere...

Synes ikke det er for høy pris for tabletter som inneholder både folat og alt annet man trenger, untatt tran da. Gikk på det selv helt til uke 16 ca, veldig fornøyd. Synes det er ellers vanskelig hvis man skal ta nok av noen vitaminer og mineraler ( og det er noen som både prøvere og gravide har litt høyre behov for ) , og samtidig redusere inntak av andre . GRAVID er laget for prøvere og gravide, 89 kr som det koster er igenting synes jeg..

Lykke til når dere begynner :)

Synes ikke det er for høy pris for tabletter som inneholder både folat og alt annet man trenger, untatt tran da. Gikk på det selv helt til uke 16 ca, veldig fornøyd. Synes det er ellers vanskelig hvis man skal ta nok av noen vitaminer og mineraler ( og det er noen som både prøvere og gravide har litt høyre behov for ) , og samtidig redusere inntak av andre . GRAVID er laget for prøvere og gravide, 89 kr som det koster er igenting synes jeg..

Lykke til når dere begynner :)

Det blir veldig dyrt når ein kanskje må prøve ei stund-eg hadde jo blitt heilt ruinert til slutt sidan vi har prøvd i to år...

Det blir veldig dyrt når ein kanskje må prøve ei stund-eg hadde jo blitt heilt ruinert til slutt sidan vi har prøvd i to år...

Synes det er prioriteringssak, jeg. Jeg brukte GRAVID og var veldig fornøyd med det, trengte ikke å tenke påde riktige dosene av vitaminer osv, det er stor pluss her. Synes ikke 89 kr i måned er så kjempe mye, jeg ville heller brukt det på vitaminer enn andre ute-aktiviteter..Nå vet jeg ikke hva er du vant til å bruke pengene til, men for pris av 2 øl , eller sigarettpakke, eller noen klær , hva det skulle være, kan man kjøpe noe som er faktisk investering i både din helse og ditt barn. Det finnes jo masse preparater på markedet, det er bare å finne noe man liker, og prioritere. Synes ikke 89kr er for dyrt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...