Gå til innhold

Allergitester

Anbefalte innlegg

Gjest Orkide19

Jeg har slitt med hevelser i halsen i snart 10 mnd, og har nesten like lenge gått på prednisolon for å holde hevelsen nede. Hadde et svakt utslag på eggehviteallergi på en blodprøve som ble tatt i august, mens jeg testet negativt på både eggehvite samt de andre sortene jeg ble testet for på en prikk-test nå i mars. Hvilken test er mest til å stole på; prikk-test eller blodprøve? Er i løpet av vinteren testet for alle mulige sykdommer som evt kan forårsake hevelsen i halsen, uten at man er kommet nærmere et svar. Har du vært borti noen med samme problem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273497-allergitester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Blodprøve til allergitesting er egentlig ikke "sikrere" enn prikktesting i huden. Er en av disse prøvene positive, kan det jo være en ide å eliminere det aktuelle stoffet ett par uker, for så prøveprovosere seg selv igjen. Merker man ingen forskjell, er det neppe noe aktuelt allergen.

Slik du forteller om plagene dine, er det nok helst etter andre baner man må søke for å finne en årsaksammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/273497-allergitester/#findComment-2212085
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...